Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: Bijlage?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tess-a Bekijk bericht
    Ik zie ook nergens een 'beheer bijlagen' knop.
    Als ik tijdens het posten van een bericht op dat 'afbeelding invoegen' knopje druk, krijg ik alleen de optie om een URL in te voegen.
    Ook niet als ik in een ander forum ga kijken waar anderen wel gewoon afbeeldingen kunnen plaatsen.
    Kan iemand helpen?
    Ik weet niet of je toevallig ook de reacties in deze thread hebt gelezen, maar je kunt op dit forum geen bijlagen toevoegen aan je berichten (tenzij je moderator bent)

    Voorts:


    Hoe plaats ik een plaatje op gitaarnet?
    In principe kunnen alle plaatjes die op internet staan in je posts op gitaarnet geplaatst worden. Dit kan op twee manieren:
    • Door de URL van het plaatje tussen zogenaamde 'IMG tags' te plaatsen: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
      Het forum maakt er dan automatisch een plaatje van als je je post plaatst.
      (N.B.: IMG tags maken onderdeel uit van de BB code waarmee je de tekst in je post kan opmaken, [b]bold[/b] wordt bold)
    • Door gebruik te maken van de knop 'afbeelding toevoegen' . Die plaatst de ingevoerde URL automatisch tussen IMG tags.

    Als je plaatje nog niet op internet maar bijvoorbeeld alleen op je eigen computer staat, zul je het plaatje eerst moeten hosten. Websites waarop dit gratis kan zijn http://www.imageshack.com en http://www.photobucket.com. Photobucket werkt in principe simpeler. Plaatjes die als bijlage in bijvoorbeeld een hotmailaccount staan gebruiken kan doorgaans niet door de beveiliging van hotmail. Foto's van hyves werken doorgaans wel (als je de juiste URL gebruikt).

    Zorg ervoor dat het plaatje dat je wil plaatsen niet te groot is. Te grote plaatjes worden niet automatisch verkleind door het forum, zijn dus onduidelijk en verstoren de opmaak. Plaatjes verkleinen kan met programma's die standaard meegeleverd worden in Windows/OS X (waarschijnlijk dezelfde als waarmee je ze bekijkt). Houd als richtlijn een maximum breedte van 600 pixels aan.

    TIP 1: Imageshack en Photobucket kunnen de plaatjes automatisch voor je verkleinen wanneer je ze uploadt.
    TIP 2: M.b.t. Imageshack: Als je toch een hele grote afbeelding wil plaatsen: met imageshack is het ook mogelijk om een 'thumbnail' (kleinere versie van je plaatje) te plaatsen met een link erachter die leidt naar de grote 'normale' versie.
    TIP 3: M.b.t. Imageshack: Imageshack biedt ook een aantal standaard codes aan die je can copy/pasten in je forumberichten. Als je het volledige (niet al te grote) plaatje wil posten, gebruik je Embed this image > Forum (de eerste dus), als je een thumbnail wil plaatsen, gebruik je Embed thumbnails of this image > Forum (ook de eerste).

    Succes!
    Laatst gewijzigd door Bram+; 29 januari 2010 om 16:43 Reden: anders is het maar verwarrend

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Thumbs up

    Bedankt hoor, kan ik na 552 berichten en bijna een jaar later toch ook eens een plaatje invoegen...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Het was een reactie op de post voor die van mij (die van Tess-a), maar goed, blij dat je nu eindelijk een plaatje kan invoegen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Was een grapje hoor...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    lolbroek. gelukkig maar

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Standaard

    Okay thanks. Ik zal het eens met photobucket proberen.

    Edit: Jahoor! Gelukt dankje.
    Laatst gewijzigd door Tess-a; 29 januari 2010 om 19:08

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2 Bekijk bericht
    (en nu niet beginnen zagen dat mods het wel kunnen en dat het niet eerlijk is enzo, ik heb het nog nooit (erg zelden) een mod zien gebruiken)
    Een discussie waarin een bijlage is gebruikt is te herkennen aan het paperclipje dat achter de topictitel staat.



    Helemaal rechts dus.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Thumbs down

    ik ga toch ff de discussie weer bumpen:
    ik wil een foto vanaf mijn computer in een post plakken (een nieuwe gitaar )
    Dan vind ik het toch wel heel omslachtig om eerst de afbeelding extern te moeten uploaden om vervolgens te linken vanaf internet
    Ik kan op ieder Tina / konijnen / huppelkut forum direct plaatsen: waarom hier niet ?





  9. #19

    Standaard

    Je bumpt het topic wel maar hebt het blijkbaar niet gelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Je kan op dit forum geen bijlagen uploaden. De software ondersteint het wel, maar de beheerders hebben van de mogelijkheid afgezien, wegens de ruimte die je ervoor nodig hebt.
    Met de hoeveelheid leden hier en dus de redelijke hoeveelheid foto's die er per dag geüpload zouden worden, kost het veel te veel ruimte.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    ik ga toch ff de discussie weer bumpen:
    ik wil een foto vanaf mijn computer in een post plakken (een nieuwe gitaar )
    Dan vind ik het toch wel heel omslachtig om eerst de afbeelding extern te moeten uploaden om vervolgens te linken vanaf internet
    Ik kan op ieder Tina / konijnen / huppelkut forum direct plaatsen: waarom hier niet ?
    dan plak je de foto bij die tinakonijnenhuppelkutjes en plak je hier een linkje van daar.
    maar daar zullen ze niet blij mee zijn, of ze blokkeren dat.
    data = geld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top