Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 48 van 50 EersteEerste ... 384647484950 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 493
    Senior Member

Standaard

De standaard Ibanez pups zijn best wel beroerd, maar nu moet ik zeggen dat GFS ook niet zaligmakend is. Het is net ietjes beter dan de standaard Ibanez pups, maar ik vind het erg karakterloze dingen (ik heb de crunchy pat gehad, en heb nu de modern lil' killer in een strat). Het is niet slecht, maar het haalt ook zeker niet het volle potentiaal uit je gitaar. Wanneer je ze naast een Seymour Duncan zet, vallen ze wel in het niet. Ze prikken wél erg lekker door de mix.

Ik vind zowel de crunchy pat als de modern lil' killer niet echt geschikt voor moderne metal. Voor lekker thrashy 80's dingen werkt et wel perfect.

Standaard

Ik heb eergisteren de soldeerbout aan een GFS VEH gehad, zeg maar de 'Brown Sound' EvH '78 pickup. Kan niet anders zeggen dat het element precies doet waar-ie voor gemaakt is. Heb 'm even geprobeerd door een Marshall 15DFX met het tube-knoppie ingeschakeld, en je krijgt idd exact dat randje vervorming waarmee EvH zo bekend geworden is.
    Bonus: je weet ook meteen waarom Van Halen zo'n drukke en wat staccato stijl van soleren heeft ontwikkeld: je moet werkelijk zélf alles op- en invullen, de gitaar gaat er zogezegd niet uit zichzelf vandoor. Vergelijk het maar met een Telecaster, ook dat is werken geblazen als je daarmee rocksolo's wilt gaan doen.

En, vind ik het geluid goed? Ja. Helder en open, rond ook. Voor mezelf zou ik er echter nog een kleine pre-amp achter knutselen, gewoon om - met behoud van het karakter - de boel ook eens te kunnen laten gillen.

Standaard

Ah, nog een paar vraagjes aangaande GFS pups. Na jaren stof te hebben liggen happen maak ik mijn CSI-caster eindelijk eens af, en heb daar wat GFS elementen voor besteld...

Voor de brug heb ik een Power Rails gekocht, een kloon van DiMarzio's X2N, één van mijn favo brulboeien. Scoort 15.8 op de meter en heeft keramische magneten. Voor de hals- en middenpositie heb ik een passend setje Lil' Killer gekocht, respectievelijk 6.5K, 10 en 15K op de meter.

Nu heb ik twee vragen vwb de Lil' Killers: loont het de moeite om deze pups ook te voorzien van een serie/parallel schakeling, of is dat effect nauwelijks waar te nemen?
    En vraag 2: ik wil graag dat het halselement fiks kan janken, als een Strat die een jaartje of 30 op de katoenplantage heeft lopen zwoegen; gíllen moet ie. Maar wat is volgens jullie dan de beste combi met het brugelement: een 15K op hals en 10K in het midden, of 10K op de hals en 6.5K in het midden?

Standaard

Ik sta op het punt een bestelling te plaatsen bij GFS. Ik heb een epiphone les paul custom die ik wat wil pimpen. Ik heb gekozen voor de crunchy pat in de brug en de Fat pat in de neck. Goede keuze?

Ik speel voornamelijk lead in een bandje dat een mix van de standaard rockclassic (led zep, jimi hendrix black sabbath etc guns n roses) als wat modernere rock (qotsa, foo's, nirvana, pearl jam, metallica) Wacht nog even de reacties af voordat ik bestel. Misschien weten jullie een betere combinatie.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    'Brown Sound' EvH '78 pickup. Kan niet anders zeggen dat het element precies doet waar-ie voor gemaakt is. Heb 'm even geprobeerd door een Marshall 15DFX met het tube-knoppie ingeschakeld, en je krijgt idd exact dat randje vervorming waarmee EvH zo bekend geworden is.
    Ik geloof dat een hoop mensen hun dure shit de prullenbak in kunnen gooien.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ik geloof dat een hoop mensen hun dure shit de prullenbak in kunnen gooien.

Ha! Dat valt vast wel mee hoor. Maar ik ben er zelf wel van overtuigd dat je ook op een kleine - mits goeie - versterker wel kunt horen of een gitaar 'wil' of niet, daar heb je niet meteen een peperduur rack voor nodig. Dat het ding door mijn Flextone of m'n custom Boogie replica nóg beter voor de dag komt weet ik ook wel.

Het verschil in geluid met het buizenfopknopje aan of uit is overigens wel gigantisch op die kleine Marshall. Zónder is het gewoonweg vlak. Maar ik ben wel reuzeblij met het ding.

Standaard

Hoi

ik heb gisteren de origingele elementen uit mijn Greg Bennett Avion 3 vervangen door GFS Fat Pat humbuckers, omdat ik een wat meer vintage geluid wilde (meer richting de gibson burstbucker I sound) en er maar even op gespeeld, maar ik was erg onder de indruk van het resultaat. Het geluid is nu meer gebalanceerd en het "leeft" meer. He tis nog niet hetzelfde als de burstbucker sound, maar de gitaar heef took een maple top en dat heeft de Greg bennett niet. Het komt wel erg dicht in de buurt. Ik ben er erg tevreden over. A.s. woensdag in de repetitie proberen.

Gr. Rupke

Standaard

Al enige tijd naar GFS Pickups zitten kijken, maar ik weet nogsteeds niet precies wat ik wil.

De pickup moet van Clean naar een Randje kunnen, maar vanuit daar ook naar Crunch en zelfs 80's Metal.
    Het gaat om 2 gitaren die volledig van Mahogany zijn gemaakt, namelijk een Superstrat en een Explorer. Bij de Superstrat zat ik aan te denken aan een setje VEH, en voor de Explorer aan een Crunchy Pat setje te denken. Iemand die mij wijzer kan maken?

Member

Standaard

Ik denk dat je het beste af bent als je even een mailtje stuurt naar Guitarfetish. Het zijn aardige gasten daar en zij hebben het meeste verstand van de pickups die ze verkopen. Als je ze even uitlegt wat je dus precies zoekt dan zullen ze wel aangeven welke pickups daarbij het beste passen. Ik had binnen een paar dagen een mailtje terug met duidelijke tekst en uitleg.

Senior Member

Standaard

Inderdaad. Ik had precies hetzelfde. Ik wist welk geluid ik zocht, maar verder wist ik het fijne niet van de GFS pickups. Ze hebben me zeer correct en snel een duidelijk antwoord gegeven!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten