Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 14 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 138

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Zijn jullie nu zo oud, of alleen jullie gitaarleraren? Daar zitten nummers bij die ik met een studentenband gespeeld heb. En toen was dat al categorie Golden Oldies...

3 sets voor een feestje waar gedanst wordt is trouwens wel te doen, maar bij een kroegoptreden met deels eigen werk werkt twee meestal beter. De derde wordt vaak toch al ervaren als een soort lange toegift heb ik het idee. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
    ghehe...zo oud? Nope...Welke gitaarleraren? Zit inderdaad een hoop oud spul in, maar op de één of andere manier slaat het wel aan...zelf bij het wat jongere publiek.

Drie sets...tjah...Ik vind het ook niet echt ideaal, maar meeste stemmen gelden. Er zijn er een paar die twee sets van 14 nummers net wat te lang vinden en liever twee pauzes hebben. We hebben het al eerder gedaan en het werd niet als vervelend gezien of als toegift...het werkt dus voorlopig wel. Ik zelf zou het liefst wel twee sets doen, met eventueel één of twee nummers toegift..maar ach

Standaard

Met puur dansbaar cover repertoire werkt het ook anders dan met sets waarin vrij veel onbekend werk voorbijkomt. Plus dat we soms wat uitweiden, dan is zo'n set makkelijk weer 10 minuten langer dan gepland. Heb het zelf meestal na een uur of anderhalf muziek bij de meeste bands ook wel gehoord. Als je staat te swingen is het een heel ander verhaal. Maar de meeste coverbands ben ik dan zowat weer vergeten als ik buiten sta. Het is dan toch best lastig om nog iets te doen wat er echt uitspringt.

Kleine tip voor jullie setlijst, zie Santana voorbijkomen. Als jullie een goede drummer hebben, pak dan She's not there eens mee. Heerlijk nummer om te spelen, voor zowel de drummer als de gitarist.

Moderator

Music

Ik vind twee sets van tussen de 10-12 nummers echt zat hoor. Drie sets heb ik écht de schurft aan.
    Aparte lijst trouwens, Daniel. Mijn complimenten voor "Love rears up it's ugly head" en mijn afgrijzen voor "She sells sanctuary"
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Mijn complimenten voor "Love rears up it's ugly head"
    Overheen gelezen. Erg gaaf nummer, en niet zo´n voor de hand liggende keuze.

Standaard

Bij ons in de band zijn de meningen ook verdeeld over 2 of 3 sets.
    op het contract staat dat we 3 sets spelen.

over het algemeen is avond vullend van 10 tot half 1.(soms eerder beginnen, maar altijd half 1-1 eindigen).

Of je hebt 2 hele lange sets met een filnke pauze. of 3 sets met 2 kleine pauze's. dat is beter uit te houden en je speelt gewoon goed de tijd vol.

set 1 = 11 nummers. (50 min)
    set 2 = 11 of 12 nummers. (50 min)
    set 3 = 14 nummers. ( 60 min)

Standaard

Toch goed om te zien dat er meer bands zijn met "zorgen" over één of twee sets. Het verschild bij ons ook wel per optreden. We hebben ook al twee sets van 1,5 uur gedaan...enz...

"Love rears" is inderdaad een erg gaaf nummer en je hoort 't niet zo vaak.
    She's not there heb ik ook al geopperd
    We hebben alleen nog steeds het probleem dat we geen toetsen hebben, wat zeker bij Santana wel een leegte laat. Maar we gaan 'm wel proberen.

Het is sowieso een erg gevarieerde lijst, wat soms weleens lastig kan zijn, maar het geeft wel leuke reacties van het publiek...ook verbazing

She sells sanctuary...tjah...ik vind 't wel een lekker nummer. 't Is echt zo'n typisch "stamp nummer". D'r zit zo'n lekkere drive achter...en 't publiek gaat los

Standaard

spelen doe je toch ook voor je zelf?
    Beetje raar als er dan bandleden bezwaar hebben om langer te spelen. hebben ze geen zin dan?

als er een buitenfestival is met meer podia dan spelen we graag gewoon muur-tot-muur. Dus bijvoorbeeld tussen 8 uur en 12 uur vier sets met 3 x 5 minuten pause. (Nemen we soms wel extra zang voor mee)

Het publiek is gewend om weg te gaan als er ergens pause is. Dan "gaan ze even kijken wat er op andere podia speelt" Als je dus een maximaal volle bak wilt bij meer-podium-binnenstad festivals. Nou is het dus zaak gewoon te blijven spelen. Dan hou je iedereen die langskomt en jouw soort band o.k. vind vast op je plein.

Gaan als de brandweer dus. Geregeld worden we lettelijk door de locale official gehint te "stoppen over 5 minuten want dan loopt de vergunning af". Dan weet je dat je het maximale eruit gehaald hebt.

setje voor a.s. zaterdag bruiloftje 10 man band: (ja dansmuziek dus)

The horse
    le freak
    we are family
    Love me just a little bit more
    Staying alive
    Walking on sunshine (verzoeknummer)
    Jump
    Nothing ever hurt like you
    murder on the dancefloor
    Dr. Beat
    Relight my fire
    best of my love
    aint nobody
    Brand new day
    Ease on down
    Flashdance (what a feelin')
    On the radio
    enough is enough
    Holiday (girly tour version)
    september
    spank
    that's the way
    All night long
    I'll be there
    don't take away the music
    Club Tropicana
    It’s raining men (verzoeknummer)
    Work it out
    Crazy in love
    Never can say goodbye
    Don't leave me this way
    Lets get it started / retarded
    Lola's Theme
    the bomb
    Make u Move
    shackles (mary mary)
    I’m every woman
    Don't stop 'till you get enough
    Let's dance
    sledgehammer
    How 'bout us
    Can you feel it
    non stop dance
    stomp
    shake U body
    celebration
    born 2B alive
    Last dance
    Laatst gewijzigd door showband; 21 juni 2011 om 12:00 Reden: setlijstje toegevoegd
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Standaard

Natuurlijk hebben ze zin om te spelen...en het ging uiteindelijk anders dan geplanned. Toch twee sets gedaan
    Was touwens warm gisteren zeg.....zweeeeeten

Leuke lijst trouwens

Picker

Setlist met m'n metal(cover)band Skullsaw, afgelopen zaterdag in cafe kwatro Alphen a/d rijn:

Burning times
    For whom the bell tolls
    Symphony of destruction
    The trooper
    I want out!
    Remember tommorow
    A tout le monde
    Diamonds and rust
    The evil that men do
    Enter sandman
    Declaration day
    Breaking the law
    Hallowed be thy name
    Wasted years

Was goed losgaan, met name na The evil that men do en verder. Bij wasted years wisten we nog een 2e zanger te strikken, klonk erg vet met 2 vocalisten!

Senior Member

Standaard

Hmm, te veel Maiden naar mijn smaak. Ligt waarschijnlijk aan mij, want ik ben niet zo'n fan van zijn zang.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten