Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Wink Luider metronoom gezocht

Kan iemand mij een metronoom aanraden dat voldoende volume in huis heeft?

Ik gebruik tegenwoordig een Boss TU-80:

An sich geen slecht ding, het biedt alles wat ik nodig heb. Het is alleen een erg stil apparaat.
    Zelfs als ik met mijn elektrische gitaar unplugged oefen maak ik nog teveel 'lawaai' om het metronoom fatsoenlijk te kunnen volgen.

Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger die wat luider kan, en het hoeft geen lichtgewicht apparaatje op batterijen te zijn. Een tafelmodel met adaptor mag eventueel ook. Uiteraard heb ik sites als thomann.de uitgevlooid, alleen zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Daarom vertrouw ik liever op jullie ervaringen

De reden dat ik de input/output van dit ding niet gebruik om de boel eventueel te versterken is omdat het geheel zo nassaal klinkt (wekkerradio op steroïden) dat je er echt niet vrolijk van wordt.
    Clowns to the left of me, jokers to the right

Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

Senior Member

Standaard

meestal gebruik ik gewoon een online metronoom:
    http://www.metronomeonline.com/
    gewoon even de speakers van je pc/laptop harder zetten en dan heb je gewoon een goede metronoom
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Wink

Uiteraard gebruik ik af en toe een online/softwarematig metronoom, maar ik oefen ook graag zonder PC. Omdat mijn 'oefenruimte' veel aangenamer is qua daglicht en ruimte dan mijn bureau.

Standaard

De TU-80 maakt wel héél weinig geluid, als je een smartphone hebt met een metronoom-app gaat die harder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

Talking

Het is dus deze geworden uiteindelijk:

Een Korg MA-30, heel luid en spotgoedkoop

Senior Member

Standaard

Ik ben ook op zoek naar een metronoom, maar heb het zelfde probleem dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Ik heb nu een Intelli imt010 (deze dus: http://www.tasset.com/images/intelli/imt010.jpg)

Ik versterkte de metronoom wel via m'n stereo, dat ging prima, maar door een val is de output gebroken.
    Ik ben nu op zoek naar een goed metronoom waarmee ik verschillende ritmes en ook verschillende maatsoorten in kan stellen.
    Ik kan weer die inelli bestellen, maar misschien hebben jullie nog betere tips, voor een metronoom met goede instelmogelijkheden en een niet te scherpe toon.

Bert Gitaar
    Guest

Standaard

Eentje met veel mogelijkheden en goed instelbaar.
    Deze misschien.

http://www.snarenshop.nl/?p=toon_art...67&cat=&id=369

Standaard

ik heb een hele goedkope die er uit ziet als een bluetooth in-ear. Werkt erg goed voor het aftikken van een live festivalset.

maar metronooms .... jesynct toch gewoon de machines op je lichaamsfuncties tegenwoordig?
    http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=159
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten