Hallo,
Ik kom niet zo vaak in dit gedeelte van gitaarnet, dus excuses als dit een onnodig topic is. Ik heb al wel gezocht, maar geen antwoorden gevonden. Ik heb al ondervonden dat het "monitoren" verhaal hier vaak ter sprake komt en er heel veel discussies op los gaan.
Ik heb ook een paar vragen m.b.t monitoren.
Ik speel in een coverband en ik sta gemiddeld 2-3 keer per maand op het podium. Meestal boerententen en af en toe kroegjes. Over het algemeen dus ook steeds verschillende geluidsmensen. En als we zelf iemand meenemen(voor weinig geld) dan kunnen we daar niet teveel van verwachten. De zaal mix is altijd in orde, mooi, goed, prima. Maar de monitor mix is meestal huilen met de pet op. Kroegjes valt dan mee, dan hoor ik mezelf als gitarist prima. En de rest is ook altijd wel goed te horen.
Maar als de gelegenheid een groter podium biedt dan gaat er iets mis. Ik hoor mezelf altijd te hard en te kut, of helemaal niet. Laatst klonk mijn cleane geluid als een dood geknepen vogel(via de monitor).
Wat zijn de simpelste oplossingen hiervoor? een oplossing waarbij ik het zelf in de hand heb..
laatst kreeg ik een tip.
"zet je versterker aan de andere zijkant neer naar jou gericht".(dus het verste weg)
of moet ik mijn gitaar geluid splitsen en een cabinet of een combo naar mezelf richten?
of toch echt zorgen voor een monitor tafel?
heeft iemand andere suggesties?
thnx
Favorieten/bladwijzers