Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    Standaard Vraag over thuis opnemen.

    Ik zal eerst even mijn situatie toelichten

    Ik ben 18 jaar, heb geen enorm budget (studerende) en heb besloten deze zomer een album op te nemen. Ik speel zelf gitaar en zing.

    Nu wil ik weten hoe ik aan een goede kwaliteit recordings kom. =/

    Ik zat te kijken bij verschillende studios, maar die vragen al gauw richting de 40 euro per uur. Dus heb ik besloten wat gear in huis te halen zodat ik zelf kan gaan recorden.

    De gear die ik tot nu toe heb is:
    Ibanez v 205 (acoustische gitaar)
    Epiphone sg 400
    vox vt 40+ en een bogey ac60 die ik gebruik voor zangversterking.
    ik heb een mic, maar dit is echt één kut ding, dus ik zal zéker moeten investeren in een nieuwe mic.

    Nu wil ik weten wat ik allemaal moet aanschaffen om degelijke kwaliteit te krijgen.

    Aangezien ik via mijn pc wil recorden, zal ik dus waarschijnlijk een usb interface moeten kopen. nu wil ik graag weten wat ik hiermee kan. Kan ik hier zomaar mijn gitaar en nieuwe mic inpluggen en opnemen, zodat mijn recordings op mijn computer verschijnen waar ik ze kan tweaken? Kan ik vervolgens ook gaan layeren, bijvoorbeeld er nog een keer overheen zing voor harmonie? Kan ik ook een aantal simpele effectjes toevoegen zoals delay en reverb, en een simpel drum trackje laten lopen?

    Hiervoor heb ik jammer genoeg niet veel geld... Dus kunnen er hier misschien mensen tips geven of producten aanmerken die ik nodig zou kunnen hebben? het liefst dus zo goedkoop mogelijk 0.o"

    Ik hoop hierbij voldoende informatie gegeven te hebben, en hoop op reacties!

    Mvg Hugo Huijer

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Oké, Maar het klopt dus dat ik een condensator mic en een interface moet kopen. Maar als je dus een stuk speelt, krijg je dat dan direct op je pc te zien, en kan je er dan ook overheen recorden?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjh360 Bekijk bericht
    Oké, Maar het klopt dus dat ik een condensator mic en een interface moet kopen. Maar als je dus een stuk speelt, krijg je dat dan direct op je pc te zien, en kan je er dan ook overheen recorden?
    Ja. Maar ga niet voor die Tascam als je Windows 7 of een 64-bit Windows OS hebt (slechte drivers).

    Alesis iO2 Express is trouwens prijs/kwaliteit beter dan de Tascam US-122 MKII. Net 't zelfde maar zonder MIDI, maar meeste MIDI-apparaten beschikken doorgaans over een ingebouwde MIDI-interface, en anders kost een aparte MIDI-interface €15-€25.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Ik heb exact zo'n Tascam US122MKII al een jaar. Ik heb hem in die tijd bijna 1000 uur in opname verband gebruikt en nog nooit, maar dan nog nooit, problemen met de drivers gehad.

    Dat setje wat Arvoitus aanraadde, heb ik zelf. Ik heb dan wel een Studio Projects B3, maar die is bijna identiek aan de B1. De B3 heeft een extra schakelaar waarmee je de "polar patterns" kan instellen. Je kan kiezen dat hij bijvoorbeeld alleen het geluid van de voorkant (Cardoid) opneemt, voor en achterkant (Figure- of aan alle kanten (Omni-directional). De B1 is standaard Cardoid.

  6. #6

    Standaard

    Dankjewel voor de reacties!

    Ik heb wat gezocht en kwam uit op deze interface: http://www.thomann.de/nl/alesis_multimix_6usb.htm

    heeft iemand hier ervaring mee, en kan ik hiermee electrische gitaar via line input, en acoustische gitaar en zang via een mic opnemen, en via de pc bewerken?

    Voor mijn mic moet ik dan dus een condensator mic, en het eerste dat me opviel was de behringer c1, voor 25 euro. Is dit een bagger mic en moet ik voor duurder gaan, of is dit een goed apparaatje?

    dankjewel voor de reacties!

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Hoi HJH360,
    welkom op het forum. Ik heb de titel van het topic aangepast zodat duidelijk wordt waar het over gaat. Titels als 'Help' word je niet wijzer van, en worden ook veel minder gelezen.

    The Bertman, mod
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjh360 Bekijk bericht
    Ik heb wat gezocht en kwam uit op deze interface: http://www.thomann.de/nl/alesis_multimix_6usb.htm
    Dat is geen interface maar een mixer die je via usb kunt aansluiten. Ik ken deze mixer niet maar doorgaans kan het usb gedeelte van zo'n mixer niet tippen aan de omzetting van analoog naar digitaal (want dat is wat het is) van een interface.

    Laat je dus niet misleiden door de mooie knoppen op zo'n mixer, vooral ook niet omdat je die knoppen helemaal niet nodig hebt want alle functies van zo'n mixertje zitten in je recordingprogramma.

    Als je voor 'kwaliteit ondanks laag budget' wilt gaan, kom je bij die alesis io2 uit.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 31 mei 2011 om 09:40
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9

    Standaard

    Ik zou idd ook voor Alesis iO2 (Express) gaan ipv zo'n goedkoop mengpaneeltje met USB-uitgang.

    Behringer C1 laat je mss beter achterwege. Als je echt cheap wilt gaan, kan je wel t.bone EM700's overwegen.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Nou, dat is wat kort door de bocht. Het zou me niets verbazen als in die mixer gewoon dezelfde AD converter zit. Het is een interface, echt wel, maar met wat meer mixermogelijkheden.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top