Begreep ik nu uit de krant dat de zoon van Piet de oom van Eefje is? (edit:Nee ik lees het nu beter je bent die man die de giataren van heinde en verre haalt.)
Jij en je gitaar, onafscheidelijk?
Eefje: ‘Nee, eigenlijk niet! De gitaar waarop ik nu speel heb ik van mijn oom gehad, die heeft daarom een bepaalde emotionele waarde. Dat is een akoestische gitaar die er te gek uitziet. Ik heb eigenlijk altijd gespeeld op geleende gitaren. Ik heb toevallig gisteren een nieuwe gitaar opgehaald en dat is zo’n plaatje! Het is echt zo’n gaaf ding. Hij is opgeknapt door een man die gitaren van heinde en verre haalt. Deze komt uit Oost-Duitsland en hij heeft zo’n bijzondere sound. Daar ga ik vanavond voor het eerst op spelen, zo spannend!’
Laatst gewijzigd door Einzeln; 15 april 2011 om 09:59
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Haha, Ik ben idd geen oom van haar. Haar Ovation heeft ze van een oom, dat zei ze me ooit. Eefje zag me vorig jaar op een festival spelen en kwam na afloop vragen naar mijn ( Duitse) gitaren en mijn sound. 'Ik wil ook zo'n geluid', zei ze. Dus hebben we contact gehouden en kreeg ik inzicht in wat ze eigenlijk wilde. Ze heeft een aparte manier van fingerpicken, waarbij ze de bassen hard aanslaat. Want eigenlijk wil ze zware bassen horen.
Dus ben ik zoek gegaan naar een goeie Moffengitaar ( en dat valt niet mee, er zit veel meuk tussen) met mooie lage tonen. En dat is gelukt. Dit ding klinkt echt fantastisch over een DI. Ik heb hem met spijt laten gaan. Maar Eefje klinkt er geweldig mee en het ziet er schitterend uit, toch?
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Zo,
gisteren mijn hollowbody eindelijk eens een opknapbeurtje gegeven. Alles schoon gemaakt, geolied, geïntoneerd en natuurlijk nieuwe snaren er op. En wat blijft het toch een prachtig ding!
Ik weet eigenlijk bar weinig van deze gitaar. Ze is rond 1980 gemaakt in japan. Ik heb dus om wat meer te ontdekken de pickups er even uit gehaald. En daar op stond het volgende:
MMK wat Matsu Moku Kogyo betekent. Aha...dan weten we dat ook weer. De pickups zijn dan weer ingekocht Info.
En verder weet ik alleen dit over de gitaar, dus als er kenner zijn die meer weten over de gitaar, dan hoor ik het graag. Ik vind het leuk om meer te weten te komen over de gitaar en zijn geschiedenis.
p.s. snaren heb ik afgeknipt hoor![]()
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Blijft toch een heerlijk gitaartje, zowel om te zien als te spelen![]()
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
en nog twee extra
1968 Hagstrom
en 1966 coronado
![]()
Elke keer dat ik dit topic voorbij zie komen, denk ik: "Waarom heb ik mijn zelfbouwert hier nog steeds niet bij gezet?" Bij deze dan dus...
![]()
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
Mooi gedaan!![]()
Favorieten/bladwijzers