Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 106
    Senior Member

Standaard

Geloof me, het is geen ongeloof. Alleen puur naar de spec's gekeken, is het totaal geen bijzondere eindtrap. Met termen als "smoothness" en "responsivness" pak je natuurlijk meteen de zwakke plek van gitaristen, die zijn gevoelig voor dit soort termen, welke zo verschikkelijk subjectief en niet meetbaar zijn. Ik ken ook nog wel een paar goeie: MOJO of VIBE

Je denkt toch niet dat ik 40 pagina's over hoe goed de Matrix wel niet is ga lezen? Zeg nou zelf, je weet toch ook wel hoe het werkt op het het internet, in het bijzonder met gitaristen? Of iets is helemaal ruk of iets is helemaal top, en natuurlijk wordt "anders" ook verward met "beter".

Senior Member

Standaard

Het gaat om 1HE solid-state eindtrappen.
    SS heeft het voordeel dat het lekker licht is, geen buizen vervangen hoeven te worden enz. Moet wel voldoende vermogen geven, zo min mogelijke kleuring van het geluid en platte freq.cruve, en betaalbaar zijn.

Daarvan zijn er niet zo heel veel. Rocktron Velocity, Art SLA, Matrix, QSC. En dan in de hogere klasse Crown, Bryston enz.

Een eerdere versterker van Matrix (GT800) is door een aantal Axe-Fx gebruikers getest en is vervolgens op basis daarvan specifiek aangepast door Matrix. Dat is de GT800FX geworden.

De eerste stroom van gebruikerservaringen is heel positief. Gaat dus niet alleen om de specs maar ook om echte gebruikservaringen van mensen die ook tal van andere poweramps hebben gehad, waaronder ook buizentoppers als VHT 2/90/2.

Kortom, de hype heeft dus wel een feitelijke achtergrond.
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Geloof me, het is geen ongeloof. Alleen puur naar de spec's gekeken, is het totaal geen bijzondere eindtrap. Met termen als "smoothness" en "responsivness" pak je natuurlijk meteen de zwakke plek van gitaristen, die zijn gevoelig voor dit soort termen, welke zo verschikkelijk subjectief en niet meetbaar zijn. Ik ken ook nog wel een paar goeie: MOJO of VIBE

Je denkt toch niet dat ik 40 pagina's over hoe goed de Matrix wel niet is ga lezen? Zeg nou zelf, je weet toch ook wel hoe het werkt op het het internet, in het bijzonder met gitaristen? Of iets is helemaal ruk of iets is helemaal top, en natuurlijk wordt "anders" ook verward met "beter".
    Lees dan 2 pagina"s of 1. Jezelf een beetje informeren kan geen kwaad toch? Begrijp me goed ik begrijp je skeptische houding. Maar soms is het echt onnodig. Laat dit er nu net een zijn.
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Standaard

HA!

Voor de zeer zware luide jongens onder ons. De Matrix komt nu ook uit met de GT2000. Dat is dus 2 maal 1000 Watt in 4 Ohm voor de modeling markt.
    Dit op verzoek van een zware metaal jongen uit de US.

Het moet niet veel gekker worden
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.

Standaard

Hier een nieuwe review van een gast die de GT800FX eerst wilde testen voor hem aan te schaffen. Kortom onbevooroordeeld en kritisch.

http://forum.fractalaudio.com/amps-c...-2-90-2-a.html

Hebben we toch mooi weer te danken aan gebruiker DADA van het Fractal Audio forum! Hij woont geloof ik in NL in Utrecht... Oh shit.. Dat ben ik.

Senior Member

Standaard

"The VHT was rounder, warmer but less precise,
    and surprisingly, slightly more powerful (’12 O clock’ on the VHT equaled ‘2 O clock’ on the GT)."

Standaard

Gefeliciteerd!

Maar je moet natuurlijk wel alles quoten. Met name de eindconclusie.

Er staat weer een VHT te koop.

Senior Member

Standaard

Nee, het ging mij met name om het laatste deel van die zin, dat de VHT krachtiger is want om hetzelfde volume op de Matrix te krijgen moest die op 2 uur i.t.t. 12 uur op de VHT. Zeg nou eerlijk, dit gaat toch nergens over?!

Ik heb een appel en een peer maar om dezelfde hoeveelheid sap uit zowel de appel als de peer te krijgen, moest ik de peer wat langer uitpersen

Senior Member

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Nee, het ging mij met name om het laatste deel van die zin, dat de VHT krachtiger is want om hetzelfde volume op de Matrix te krijgen moest die op 2 uur i.t.t. 12 uur op de VHT. Zeg nou eerlijk, dit gaat toch nergens over?!

Ik heb een appel en een peer maar om dezelfde hoeveelheid sap uit zowel de appel als de peer te krijgen, moest ik de peer wat langer uitpersen
    Wat is je punt? Ben je op een heilige missie om alle "hype" rondom eindversterkers de wereld uit te helpen?
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Nee, dat zou veel teveel eer zijn. Ik vind het bijzonder vermakelijk hoe gitaristen elkaar met "onbenulligheden" gek weten te maken

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten