Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
    Senior Member

Standaard

Ja dat was een inkoppertje inderdaad Niettemin zijn de guttlins keicool

Ik denk misschien de Bosch GST 135 BCE te kopen. Daar zit een precision control ding op om precies te kunnen zagen (ook in dikkere stukken). Trouwens Relicbert, waarom zou je een zaag verkopen en beweren dat ze 13,5cm dik kan zagen als ze bij 4,5cm al schots en scheef gaat, niet?

Nuja BCE, kben er nog niet uit: BCE of CE versie. De ene is met zo'n D- handvat, de andere moet je het vastnemen zoals een slijpschijf eigelijk... Vermoed dat de BCE het makkelijkst werkt.
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

Senior Member

Standaard

ik had ook een decoupeerzaag van Ferm. gekregen voor mijn verjaardag of zo... na ongeveer 30 cm zagen van een stukje triplex brak het blokje waar de zaag ingeklemd zat. tegen mijn harses aan. .. een beetje kwaliteit is toch volgens mij wel gewenst..

Standaard

Trouwens Relicbert, waarom zou je een zaag verkopen en beweren dat ze 13,5cm dik kan zagen als ze bij 4,5cm al schots en scheef gaat, niet?
    Hoe goed je wipmachine ook is, hoe sterk de motor, hoe stabiel de voet, hoe goed de "ruim" instelling ook. Het is uiteindelijk het zaagblaadje dat door het materiaal moet. Wanneer het hout dikker wordt (en massiever) en het zaagblaadje dus langer, gaat deze gewoon heel snel scheef, zoeken, vooral wanneer je iets te snel wilt. Een geoefend iemand als Barno zaagt niet voor niets iets ruimer. Wanneer je dan minder goed geoefend bent is de kans wel heel groot dat je je dure stukje hout verzaagd, zeker als de bochtjes wat krapper worden. Toch jammer niet?

Ze zeggen van mijn auto ook dat ie 185 km/uur kan. Zal best, maar fijn en veilig rijden doet ie zeker niet bij die snelheid. En 15 cm is wel een heel lang zaagblad lijkt mij.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatar Bekijk bericht
    Trouwens Relicbert, waarom zou je een zaag verkopen en beweren dat ze 13,5cm dik kan zagen als ze bij 4,5cm al schots en scheef gaat, niet?
    De kwaliteit van de zaagsnede heeft te maken met zaagtechniek en/of het zaagblad.

Voor het zagen van bochten gebruikt men wel eens de techniek van het 'vrijzagen'. Het zaagblad zelf krijgt daarmee de ruimte om een bocht te maken.

Een zaagblad dat veel bochten moet maken slijt soms aan een zijde meer dan aan de andere. Gevolg... Zijdelings wegtrekken van het zaagblad.

Senior Member

Standaard

Mhm, nu kheb men beslissing genomen. Het wordt zo'n bosch 135 model. Op't werk hebben we die en die heb ik eens getest in een stuk van 55mm dik. Nog geen halve mm afwijking (en het zaagblad was al een tijdje oud, wel model precision control van bosch).
    Ben er natuurlijk wel niet over gevlogen
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten