Tja, witte explorers uit die tijd zie je niet vaak. Ik had ook al ff wat gezocht maar ik kom ook tot de conclusie dat de vraagprijs en ook de geboden bedragen absurd zijn
Tja, witte explorers uit die tijd zie je niet vaak. Ik had ook al ff wat gezocht maar ik kom ook tot de conclusie dat de vraagprijs en ook de geboden bedragen absurd zijn
Een Epi met mahonie body en maple top (met gelijkwaardige flame) kost zo'n 400-450 euro, nieuw.
Ben het met Geert eens: grote kans dat dit een Epi met bijgewerkte kop is (vandaar die gedrongen kop). 600 euro is sowieso zwaar overpriced. Voor 50 euro meer koop je een Faded Gibson LP Studio.
Turn it up • Bring the noise
Als het een bijgewerkte Epi zou zijn zou ik er ook geen interesse in hebben, en idd zou Geert wel eens gelijk kunnen hebben, al blijft die niet centraal lopende lijn in de top weer typisch bami. Maar de Koreaanse Epi LP's worden toch altijd met elzen body gemaakt dacht ik?
Overigens schijnt het dat ook (en/of vooral) Epi's in China worden nagemaakt. Tsja, je moet er maar zin in hebben. Is ook best wel een lullig gezicht, ze zijn maar een paar Dollar goedkoper dan een échte Gibsun.
Ik zie het nu op hun site. Sinds wanneer is dat? Een jaartje of tien terug kocht ik nog wel eens schade Epi's op bij de importeur, en die LP's hadden toen elzen bodies en esdoorn halzen. Zelfs nog wel eens een prachtig zachtgeel SG Junior ding erbij gehad, die bleek van multivlaai te zijn. Maar ze hebben de materiaalkeuze verbeterd, da's mooi.
ze gebruiken nog steeds surprise hout hoor dat terwijl de site en brochures al jaren mahonie en maple aangeven, onlangs nog een recente korea op de werkbank gehad en die had een sandwich van elzen, iets mahonieachtigs en iets dat wat van poplar weg had
life sucks and then you die
Surprise hout
Maar foei, ze lichten de boel dus eigenlijk nog steeds op. Ik wil dan ook niets meer horen over hoe fout een Chinese Gibsun is, het management van de echte toko is blijkbaar geen haar beter ;-).
Riskeert Gibson eigenlijk niet een fikse schadeclaim door te adverteren met materiaal wat ze dus niet altijd gebruiken?
Ik zeg: de Maya van toen is de Epi van nu!
Jij bent echt nieuw in de wereld van de namaak, is het niet?Ik heb het idee dat de hausse van neppe epiphones op marktplaats net weer een beetje tot rust is gekomen, maar tot voor kort was het hier elke week wel een paar keer raak met weer een nepperd die als "echt" werd aangeboden. Punt is dat bij een Gibson de meeste mensen nog wel gespitst zijn op namaak, zeker als de prijs wel erg laag is en de gitaar nog vrij nieuw. Bij een Epiphone zijn de mensen al snel wat minder kritisch/kundig en daar kan 50-100 euro goedkoper gewoon een goede deal betekenen in plaats van alarm voor namaak. Komt nog bij dat Epiphone zelf de meeste instrumenten nu ook in China laat maken, met wisselende kwalitatieve resultaten en een missertje dus niet meteen een nepper hoeft te betekenen.
Mensen die bewust een nepper voor zichzelf kopen in China, zullen die Epi's inderdaad waarschijnlijk links laten liggen, maar voor de wat minder goed bedoelende handelaar is een neppe Epiphone veel minder risicovol...
Turn it up • Bring the noise
Nou, dat er namaak is heb ik altijd wel geweten, maar buiten de ooit in Maleisië voor mezelf gekochte Rolexjes heb ik me er nooit mee bezig gehouden, en frutsels van Lacoste en Nike passen totáál niet bij me. En ja, dan is het vanuit mijn optiek lichtelijk verbazingwekkend dat er illegale Epi's worden verbouwd achter de Grote Muur, ik zou het zelf de moeite niet vinden. Maar je hebt gelijk, ik kan me voorstellen dat het voor de genoemde malafide handelaar erg interessant is; kleinere winst misschien maar een pakkans van vrijwel nul.
Goh, hoog tijd voor gerelicte nep-Hondo's dan maar? Er zijn mensen op eBay die roepen dat ze bij Tokai werden gemaakt![]()
Favorieten/bladwijzers