Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 71 van 72 EersteEerste ... 216169707172 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 701 t/m 710 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Een software versie zou wel erg kicken zijn. Ik werk nu met Guitar Rig 4 maar dat is echt superbagger. Ik speel er al vier maanden mee (met (goede) oortjes) maar toen ik thuiskwam en m'n echte versterker aansloot smolt ik bijna weg (terwijl 'ie niet eens voor thuisvolume staat ingesteld).
    Een VST Axe zou mijn interesse wel hebben. Maar hij wordt vast wel achterlijk duur...

Senior Member

Standaard

Ik las net dat John Petrucci ook overgestapt is naar een Axe-FX en al zijn postgain effecten heeft vervangen. Zou voor mij ook een vet gebruik zijn: pregain en versterker uit pedalen en echte preamp, en de Axe voor alles postgain, aangezien je intern parallelle loops e.d. kan maken.

Senior Member

Standaard

Even een discussie opstarten:
    Klinkt een Axe Fx niet gewoon te perfect? Het lijkt me moeilijker om met de Axe Fx een eigen sound te ontwikkelen. De Axe Fx is natuurlijk heel goed in het namaken van allerlei (bekende) gitaar geluiden, maar zijn er niet te veel verschillende geluiden om tot een unieke sound te komen?

Ik zeg niet dat ik het hier per definitie mee eens ben. Maar ik ben benieuwd naar de meningen.

Senior Member

Standaard

Sound zit (ook) in je vingers hè....

Als je er langer mee speelt/experimenteert, raak je steeds meer geïntrigeerd door de AxeFX is mijn ervaring, maar toch, toen ik weer terug op een buizenamp ging spelen, had ik dat "thuiskom-gevoel" direct weer. Ik zou het niet willen missen; dan maar wat minder mogelijkheden, meer sjouwen, etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Sound zit (ook) in je vingers hè....
    tuurlijk, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Maar is de kans niet groter dat je met de Axe Fx de sound van je favoriete gitarist gaat na proberen maken. Met wat losse pedalen en 1 versterker is dat wat moeilijker, maar zo kom je vanwege deze beperking misschien wel tot een meer eigen geluid.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan Cruijff
    Ja, elk voordeel heb z' nadeel
    Je kunt er met de AxeFx alsnog voor kiezen om voor je clean/OD/Lead sounds bepaalde amp-sims te gebruiken, maar dan gebruik je 'm niet volledig natuurlijk...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    tuurlijk, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Maar is de kans niet groter dat je met de Axe Fx de sound van je favoriete gitarist gaat na proberen maken. Met wat losse pedalen en 1 versterker is dat wat moeilijker, maar zo kom je vanwege deze beperking misschien wel tot een meer eigen geluid.
    Onzin. Dikke onzin. Of je nou over een Twin Reverb model in de Axe speelt met een TS model ervoor of een daadwerkelijk Twin Reverb met een TS ervoor, de uitkomst is zo gelijk dat het niets meer te maken heeft met het sound-verschil per sé en al helemaal niet in een mix.

Muziek zit sowieso niet in de specifieke stukken gear, maar in de creatie en net zo belangrijk: de algehele mix.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Het is zeer zeker geen dikke onzin; je hebt met de AxeFX alle gereedschappen voorhanden om de meeste sounds voor minimaal 90% na te bootsen. De verleiding zal dan dus ook groot zijn wellicht om dat ook daadwerkelijk te doen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, ´t is maar net waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt.
    Op zich vind ik het wel leuk om af en toe ´s op zoek te gaan naar een bepaalde sound, maar ik zal denk ik altijd weer terugvallen op mijn buizenbakkie...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Het is zeer zeker geen dikke onzin; je hebt met de AxeFX alle gereedschappen voorhanden om de meeste sounds voor minimaal 90% na te bootsen. De verleiding zal dan dus ook groot zijn wellicht om dat ook daadwerkelijk te doen. Daar is natuurlijk ook niks mis mee, ´t is maar net waar je zin in hebt, of wat je leuk vindt.
    Op zich vind ik het wel leuk om af en toe ´s op zoek te gaan naar een bepaalde sound, maar ik zal denk ik altijd weer terugvallen op mijn buizenbakkie...
    Ik klink eigenlijk altijd als mezelf, zelfs als ik andere gitaristen na doe. Qua sound dan he. Of dat positief of negatief is ben ik nog niet uit
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Ben wel benieuwd waar de "countdown" van Fractal Audio in resulteert...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten