Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 79

Standaard

Eigenlijk heeft mijn moeder me gedwongen om een instrument te gaan leren spelen. En ik dacht: "Als ik toch een instrument moet spelen, dan wordt het de gitaar!". En dus begon ik met een cheapo nylonsnarige akoestische gitaar van 50 euro. Eerst een half jaar zelf leren spelen en daarna op gitaar les gegaan.

Standaard

Ik vond gitaar altijd al stoer.
    Toen besloot ik op muziekles te gaan en (o.a. omdat mijn toenmalige liefje ook gitaar speelde en ik het ook daarom te gek vond ) is het natuurlijk gitaar geworden!
    Nu, 6 jaar later, ben ik helemaal verslaafd aan gitaar spelen!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik ben begonnen met trombone spelen, toen ik 8 jaar oud was, want toen mocht dat en de hele familie deed dat, bij zo'n echte ouderwetse fanfare. een jaar later kwam ik erachter dat zo'n ding meer lucht nodig had als ik had en toen ben ik trompet gaan blazen. Toen ik met mijn 10 jaar ook bij de fanfare ging ben ik bugel gaan spelen. voor 2 jaar lang ofzo. Toen had ik bedacht dat ik de muziek saai vond en toen ben ik gestopt.

toen ik 15 werd moest ik weer muziek gaan maken, het moest natuurlijk geen instrument zijn dat je bij een fanfare kon spelen, dus toen ben ik gitaar gaan spelen, toen luisterde ik nog volop ac/dc enzo.

Toen kwam ik bij een leraar die alleen akkoorden speelden, en toen ik dat een beetje gezien had ging ik naar de muziekschool waar ik 2 jaar op een wachtlijst stond. Toen uiteindelijk daar mijn eerste leraar ermee ophield kreeg ik les van de man waar ik echt heb leren spelen. Hij leerde mij hoe je kon improviseren en toen kwam ik erachter waarom de fanfare niks voor mij was. Ik wilde geen muziek spelen zoals andere hem bedacht hadden, ik wou dat zelf doen. Sindsdien ben ik verslaafd aan lichte muziek en speel ik vooral blues en een beetje jazz.
    ''I once saw him throw the guitar up in the air and catch it in the same chord''

Senior Member

Standaard

Ik was al een tijdje fan van Iron Maiden, Slayer, en Metallica. Toen ik 17 was vond ik een acoustische gitaar op zolder. Een stemschroef was kapot en dus speelde ik met 5 snaren.

Na een jaartje was ik het zat om Slayer unplugged op nylon snaren te spelen en kocht ik mijn eerste electrische gitaar, een Ibanez Universe. Toen had nog 100 gulden over voor een versterker dus mijn geluid was nog steeds bagger.

Mijn eerste band was een ramp, maar we hadden wel veel lol. Ik speelde toen met een 100 watt buizentop in de garage van de andere gitarist. Er kwam alleen geen behoorlijk nummer uit.

Daarna ging het hard en heb ik met twee Nu-Metal bands (Impassive en Brainshake) in heel veel kleine en middelgrote zalen in Nederland gespeeld.

Ik speel nu in een metalcore band.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

Standaard

ik was 14 en mijn oom speelde gitaar, beetje blues enzo.
    en ik wilde dus ook.
    maar mijn ouders stonden niet direct te springen want ik was al nooit zo'n ijverige scholier en ze zagen misschien toen al in hoe bezeten ik er door zou raken.
    Dus ik had wel eens een gare gitaar geleend oid en rammelde wat, een E-mineur vooral want meer wist ik niet.

Enfin, op mijn 16e mocht ik dan toch op gitaarles, klassiek.
    Ik ging meteen heel hard, was super gemotiveerd.
    Op mijn 18e kwam de eerste electrische gitaar (een Squiertje, had ik hem nog maar...) en vandaar af aan is het fout gegaan en ben ik in de extreme metal geraakt

Ben nu 35, heb met mijn band Grindpad de metalbattle gewonnen,speel ELKE dag gitaar en heb als motto: altijd blijven leren, stilstand is achteruitgang.
    Ben de laatste maanden vooral aan het sweepen, Malmsteen'en.
    Gaat me goed af, ik heb gelukkig het geduld altijd gehad om het langzaam en coorrect erin te laten slijten.
    Geweldig, neoklassiek.

Alhoewel friemelarij NOOIT op kan tegen die mannen die met 1 noot je ziel weten te raken (Steve Ray Vaughn, Dimebag, Gary Moore, noem ze maar op)
    Laatst gewijzigd door JGD; 30 april 2011 om 15:28
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

Standaard

ik speel eigelijk geen gitaar,heel raar,toch waar. ooit begonnen als flamenco gitarist en ben vrij snel in de blackmetal verzeild!aangezien bands gewoon kut zijn met die zeurlui ben ik het zelf gaan doen.maar een aantal bands hadden de grensen van het universum al voorbij gespeeld! en wou/kan hun niveau niet bereiken en weiger tijd/geluid/vinyl verspilling te worden.maar ik vind de gitaar/fiets/auto een leuk voorwerp om wat mee te knooien.heerlijke tijdsverknooiing!dus dat.....mischien moet ik ze maar eens verkopen...

Senior Member

Standaard

Ik was 10 toen ik begon.
    Mijn toenmalige leraar van de lagere school speelde elke dag wat nummers(hij was helemaal gek van Simon & Garfunkel en the Dubliners)
    Mijn eerst nr was dan ook bridge over troubled water....
    Na 2 jaar van hem les gehad te hebben heb ik een aantal jaren klassiek les gevolgd, daarna via een lokale gitaarleraar wat rock en blues. Nu, zo´n 27 jaar later, in diverse bands gezeten te hebben met hoog en dieptepunten speel ik voornamelijk voor mezelf en ik geniet er nog steeds van en ontdek telkens weer nieuwe uitdagingen.
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spykie Bekijk bericht
    Ik vond gitaar altijd al stoer.
    Toen besloot ik op muziekles te gaan en (o.a. omdat mijn toenmalige liefje ook gitaar speelde en ik het ook daarom te gek vond ) is het natuurlijk gitaar geworden!
    Nu, 6 jaar later, ben ik helemaal verslaafd aan gitaar spelen!
    Haha same here, ik was echt vet impressed omdat zij "al" 6 jaar speelde. En dat ze nothing else mathers en dat soort dingen kon spelen, ik stond met open mond te kijken en dacht jaaaaaa dat wil ik ook. Dus even later met z'n 2tjes naar de gitaar winkel gegaan me eerste gitaar(spaanse) gehaald. Liefde voor haar is weg. Maar de gitaar is er nog steeds en we leven nog lang en gelukkig (:
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

Junior Member

Standaard

Als van kleins af zat ik bij een jeugdvereniging. En op kamp keek ik er altijd naar uit om bij het kampvuur liedjes te zingen onder leiding van gitaar. Mijn toenmalige leider speelde echt mooi. Toen, ik nog een jonkie, hij een geobsedeerde pepper fan... Gewoon geweldig, ik keek er echt tegen op. En dat is zo altijd gebleven. Naarmate ik ouder werd, kreeg ik zelf ook zin om die gitaar een vast te pakken, ik wou ook spelen. En op mijn 14de kreeg ik dan mijn eerste gitaar! Een bucht gitaar, maar evenzeer machtig gevoel zo een eigen gitaar. 't was een akoestische. Maarja net als mijn obsessie voor die gitaar had ik ook het virus van de peppers, dus moest en zou ik een elektrische hebben met kwalitatief hetzelfde vervolg
    Nu 10 jaar later speel ik enkel nog akoestisch met vooral invloeden John Frusciante. Later kan ik echt zeggen dat dit nostalgie is

Senior Member

Standaard

Ik ben op mijn 14e begonnen op een Rockson gitaar! Was toen Fl. 400,-.... Aangesloten op de Phono ingang van de stereo.... Instant distortion

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten