Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 160

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Helemaal mee eens! Mix vind ik trouwens nu wel erg netjes!
    Hi
    Dank je Riky.
    Sorry Gert-Jan. Eerst heb ik commentaar op de mix en als je er dan een fraai stukkie werk van maakt zeg ik niks?

Sorry! Fraai gedaan dus!
    Mooie dagen en fijn weekend, Gus

Moderator

Standaard

@ Gus: Bibi is nog maar 17 en heeft haar hele leven nog voor zich, dus alles wat haar kan helpen moet welkom zijn en aan ophemelen heeft ze geen flikker. Gelukkig staat zij wijd open voor elke vorm van kritiek en dat is een groot pluspunt. Cilla Black, bestaat die nog? Zij moet luisteren naar hoe de echt hele grote zangeressen het doen en die hoeven niet per sé erg bekend of beroemd te zijn. Beyonce is erg bekend maar stelt wat mij betreft weinig voor. Whitney Houston is weer een heel ander verhaal, helaas ging het niet zo goed met haar, maar zij kan het echt wel en dan in het kwadraat.

Joe Cocker is zangtechnisch gezien een hele rare knakker, maar wat is het soms prachtig wat die man doet of deed. 'You are so beautiful to me' is wat mij betreft een van zijn hoogtepunten, dan heb je het over dynamiek. En dan die laatste zin, die hij zacht wil zingen, maar er komt alleen wat valse lucht doorheen, schitterend.

Melanie Safka is wat mij betreft een van de grootste zangeressen ooit, wat een dynamiek en wat een expressie.

Het komt wel goed met Bibi.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Melanie Safka had ik nog nooit van gehoord. Beyonce is van wereldklasse......zo zie je maar.....ieder zijn smaak....ieder zijn mening.

Ik denk ook dat wij met al onze goede bedoelingen niet kunnen zeggen wat wel en niet goed is voor iemand, want het is altijd aan ons eigen referentiekader gerelateerd. Of je nu knijpt met je stem, teveel of te weinig vibrato in je gitaar stopt.....het zal me allemaal aan me anus oxideren. Vind ik het mooi of niet mooi....daar gaat het om.

Muziek maken is vooral veel plezier hebben, hard werken, veel met techniek bezig zijn om je stembanden niet kapot te maken en een beetje adem over te hebben na 2 liedjes....maar vooral lekker doen wat je het leukste vindt.

Ik heb al zoveel professionele muzikanten, producers, managers en artiesten meegemaakt die evenzovele meningen, ideeen, theorieen hadden dat je daar dus echt niks mee kunt. Behalve de conclusie trekken dat je je eigen weg moet volgen.

Maar ook dat is maar mijn mening

Moderator

Standaard

Maar je kan wel horen dat Bibi mede dankzij de kritiek van dit forum een stuk beter is gaan zingen.

Standaard

Het forum heeft haar een 'podium' gegeven waardoor de drempel zich te laten horen aanzienlijk is verlaagd. Maar de kritiek is zo uiteenlopend en tegenstrijdig dat je daar weinig tot niets mee kunt. Het stimuleert wellicht.

Ze is beter gaan zingen door hard te oefenen, zangles te nemen en muziek te schrijven.

vergelijk het met Timo Somers....die is puur door keihard te werken goed geworden. 'Wij' van het forum hebben dat mogen volgen.......meer niet.

Moderator

Standaard

Mee eens, een deel van de goedbedoelde kritiek is leuk, maar niet meer dan dat. Maar er zijn ook forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben en die filtert Bibi er ook wel uit, want zo slim is ze wel. En daar kan ze echt wat mee.

Ik vraag me af wat Bibi denkt als ze een lovende kritiek krijgt op iets waar ze zelf helemaal niet tevreden over is. Het zelfde geldt voor Timo en die weet ook verdomd goed waar hij wel en niet wat aan heeft.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Mee eens, een deel van de goedbedoelde kritiek is leuk, maar niet meer dan dat. Maar er zijn ook forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben en die filtert Bibi er ook wel uit, want zo slim is ze wel. En daar kan ze echt wat mee.

Ik vraag me af wat Bibi denkt als ze een lovende kritiek krijgt op iets waar ze zelf helemaal niet tevreden over is. Het zelfde geldt voor Timo en die weet ook verdomd goed waar hij wel en niet wat aan heeft.
    Ik vind dat een mooie samenvatting. Cheers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht

Als je kijkt naar dit liedje wordt er gezegd dat ik goed zing en eerlijk gezegd verbaast me dat een beetje. Ik heb er nou niet echt mijn volle aandacht aan geschonken, laat staan alles eruit gehaald wat erin zit (niet omdat ik dat niet wil, eerder wegens gebrek aan tijd -eindexamen school-en omdat het een ruwe versie was). Juist door mijn stem met daarin emotie weet ik mensen te raken. Als ik de tekst of melodie niet goed tot me heb laten doordringen, dan hoor je dat goed in het nummer. Dat is natuurlijk best zonde, want alleen met techniek (die ik nog niet helemaal beheers) red je het niet en dus ook niet alleen met een mooie stem. Beautiful people heb ik destijds gezongen voor de moeder van mijn vriendje. Het was een nummer om haar te steunen en dat kun je horen.

Ik ben afgelopen jaar beter geworden door twee keer zangles in de week (volg ook solfègeles en popworkshops). Het gitaarforum motiveert mij echt heel erg. Als ik bijvoorbeeld een puntje van kritiek krijg op mijn zuiverheid of snik in de stem, ga ik daar mee aan de slag met mijn zangdocentes. Qua techniek heb ik veel bijgeleerd maar ik breng het nog niet helemaal in praktijk.. Gaat allemaal komen hoor, nog een paar weekjes, dan is mijn school klaar!

Timo is twee jaar ouder dan ik en als ik over twee jaar zo ver ben als hij nu is dan zou ik daar heel erg trots op zijn.

Senior Member

Standaard

Heel goed !!

Klinkt heel professioneel Gert Jan, ik heb een klein vermoeden dat jij hiermee je brood verdient

Alleen het gezang komt een beetje geforceerd over..(kan aan mij liggen)
    Voor de rest goed gezongen. Mijn complimenten voor de compositie ! hoop dat ik dat ooit kan....

Greetz,

Senior Member

Standaard

Zoals ik al gezecht heb Bibi ik vind het echt te gek man Ben erg benieuwd hoe het is als jij helemaal los gaat met je stem...Nu is het allemaal erg veilig, kortom. JE MAAKT ME NIEUWSCHIERIG
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten