Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 79

Standaard

Tja, guitar hero 3 gekocht en op een dag vroeg me ma of het me wat leek om een echte gitaar te bespelen. EnthousiastEnthousiastEnthousiast.
    Paar dagen later naar de feedback gegaan (wist ik van te voren nog niet echter )

Maandje later gitaarlessen genomen.

Details weg gelaten.

Standaard

Mijn ouders zitten beide in de muziek dus het was erg makkelijk. Na twee jaar klassiek toch maar elektrisch gaan spelen. Uiteindelijk vooropleiding conservatorium gedaan en nu doorstromen naar het eerste jaar.

Standaard

Ik wilde altijd drummen (en nu nog steeds, maar dan voor erbij) maar dat mocht ik niet van mijn ouders Dat is een jaar of 6 geleden, ik was toen 14. Toen maar van kennissen van mijn ouders een oude spaanse gitaar mogen lenen. Of ja gitaar, het was een stuk triplex met nylon erover heen, de actie was in de orde van grootte van een centimeter of anderhalf tot twee. Voor gitaarles moest ik naar de stad 7 km verderop, dus eerst maar een tijdje mezelf les gegeven en dat ging wonder boven wonder heel goed. Na een maand of 2 was ik tot Californication in staat, een aantal White Stripes nummers kon ik daarvoor al, ik meen dat het eerste wat ik ooit helemaal kon spelen Offend In Every Way was.
    Ik weet niet hoe lang het toen precies geduurd heeft, ik schat een maand of 4-5 voor ik mijn eerst elektrische gitaar kreeg, een tweedehands Cort S2600 en een Vox Pathfinder 15 ampje. Toen was de liefde voorgoed bezegeld en ik begon als een gek te oefenen. In het weekend vrolijk 6-7 uur per dag, mijn ouders moeten krankzinnig geworden zijn
    Een jaar of 2 geleden heeft mijn gear verzameling nogal een vlucht genomen, ik zat in een band en wilde dus een serieuze versterker en buizen moest het worden. Daarna nog een Fender en vorig jaar een Gretsch en een andere versterker (AC30) gekocht. Pedalen her en der tussendoor gekocht en verkocht. Hopelijk binnenkort nog een Fender tele erbij.
    Qua muziek ben ik van metal (wie niet? ) en chili peppers naar blues en nu vooral rockabilly/rock 'n roll/jump blues gegaan.

Ohja, de reden dat ik niet mocht drummen was dat het te groot, te duur en te luid was. M'n spulletje nu valt toch ook wel in die categorie geloof ik

Senior Member

Standaard

Ik zit er nog steeds over te dubben of ik zal beginnen of niet...
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Standaard

wilde altijd drummen of trombone oid. Als het maar herrie maakte.. Ouders hielden dat subtiel tegen.

kennis van me ging de teleac-cursus gitaarspelen doen. En toen wilde ik ook gitaar.

Dat was wel zacht.... dus pa heeft toen een hele goede leraar gevonden (ap bronckhorst haags gitaarcentrum. Legendarische man) en geregeld dat ik elke woensdagmiddag direct na school op les kon. En met mij afgesproken dat ik het minimaal 3 maanden moest volhouden.

Na 3 maanden zit je in een ritme en ben ik nooit op het idee gekomen te stoppen. Zo heb ik de lagere school al sagreras-methode doorploegend gitaargespeeld terwijl ik geen idee had waar ik mee bezig was.

In de zesde klas vroegen ze of ik voorbereidend conservatorium wilde doen en toen ben ik eigenlijk per direct gestopt met spelen. HAHAHAHA
    (Zonder bladmuziek kon ik niets. En bladmuziek speelde ik direct "tien vingers blindtypen" weg. Dus op schoolreis ergerde ik me blauw aan "kampvuur-3 akkoorden-gitaristen" die totally fout de hele hitparade speelden terwijl iedereen zei hoe goed ze waren. En ik kon niets zonder blaadje. Dat is leuk in de haagse kunstkring, maar niet iets voor een jongen van 12 jaar oud)

Het jaar daarop in de brugklas tijdens het eerste klassefeest ineens geconfronteert met de uitwerking van popmuziek op klasgenoten. TOEN viel het kwartje.
    heee.....
    -met een gitaar kun je op het toneel staan -met een gitaar vind iedereen geweldig -met een gitaar ben je de koning...... @!#$%^&Ik kan @#$%^ gitaar spelen en deze muziek is volgens mij helemaal niet moeilijk! ik moet NU een electrische gitaar hebben!

Pap zag het vuur in de ogen en heeft toen een vreselijke kinor en tweedehands transistoramp gekocht bij bas van de rest. En een nieuwe muziekschool gevonden.
    Die school was waardeloos, maar via via ben ik in contact gekomen met iemand die een paar jaar ouder was en allemaal mooie spullen had. En hij had van zijn hawaii gitaarspelende vader op gehoor leren spelen. Die deed santana solo's en wist wel wat vervorming en wah was.... Dat was het laatste puzzelstukje.

Uiteindelijk in 1982 de eerste echte band en nooit meer terug gekeken.
    Onvoorstelbaar koele optredens gedaan, en ook voor ****optredens drie trappen rhodespiano's lopen sjouwen. Rock&roll ervaringen voor uren verhalen. En leer nog steeds bij.
    Laatst gewijzigd door showband; 11 april 2011 om 12:09
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Leuke verhalen..De meeste zijn trouwens vrij recent valt me op..

Ik ben wat langer geleden begonnen. Zo'n 25 jaar geleden speelde ik op 'n Bontempi luchtorgel. Nadat ik me daarmee onsterfelijk voor schut heb gezet door op de lagere school tijdens kerst "Stille nacht.." te spelen voor de hele klas, bedacht ik me dat het niet zo rock 'n roll was. Vervolgens net zo lang gezeurd tot ik 'n akoestische gitaar kreeg van m'n ouders, die we ophaalden bij de plaatselijke muziekhandel. Géén idee hoe het ding gestemd moest worden, maar ik kreeg er twee plectrums bij en ik ben op gehoor mee gaan rammelen met alles wat ik interessant vond.

Op m'n 13e voor Sinterklaas 'n "King" elektrische gitaar gekregen, 'n "Tiger" versterker en 'n boekje. Eindelijk leerde ik hoe ik moest stemmen en welke noten je kon spelen. Op die manier leerde ik "Kom van dat dak af!" spelen..en één half jaar later speelde ik in m'n 1e band..

Van Zero to Hero in 'n half jaar..het was en is geweldig, het mooiste wat er is..

Senior Member

Standaard

Ik heb vanaf mijn 7de (euhm da's al 37 jaar geleden) tot aan mijn 11de geprobeerd een accordeon te bespelen. Dat was hopeloos omdat mijn linker en rechter hand niet onafhankelijk genoeg van elkaar waren. Dezelfde conclusie moest ik trekken met betrekking tot het electronische orgel wat in de huiskamer stond, en eigenlijk niemand echt op kon spelen.

En toen! Wilde ik gitaar spelen, waar op mijn moeder mij aanmoedigde om de zolder maar eens te gaan verkennen. Daar vond ik drie Egmond gitaren, en eentje daarvan heb ik daarna eerst bewerkt met een plektrum geboden van een paperclip totdat er nog maar 2 snaren op zaten. Mijn mam vond het toen wel een plan om een echte set snaren en een paar echte plektrums te kopen :-) Die Egmond had ook een element, dus na een paar jaar raggen op de buisradio heb ik van mijn eerste vakantiewerk centjes een Pearl Les Paul gekocht, en daarna al sparend een gitaar versterker gebouwd. Door chronisch geld gebrek speelde ik doorgaans op "gerepareerde" snaren, als ze afbreken bij de kam kun je best nog een keer erop zetten :-) Ook wat vage gitaareffecten gebouwd, en uiteindelijke een bescheiden collectie bodemtrappers gekocht, die toen goedkoop waren omdat iedereen overging op rekken met effecten.

In 89 kwam daar een vage japanse strat bij, en een bas en nog een bas en een paar akoestische gitaren. Tot 2000 gitaar gespeeld, en na een verhuizing wilde ik graag weer in een band, en de eerste beste die vond vroeg een bassist. Dus een hele poos bas gespeeld, tussendoor een echte strat gekocht.

De band werd opgedoekt (vorig jaar) en dus maar eens een gitaar gepakt voor een bedrijfsbandje. Beviel zo goed (lees, we hadden zo'n goede bassist) dat ik sindsdien hoofdzakelijk gitaar speel. Alle genoemde instrumenten heb ik nog...

Senior Member

Standaard

Ik heb altijd al gitaar willen leren spelen sinds ik als kind de Dire Straits op de radio (en later op cassetteke) gehoord heb. Om een of andere vreemde manier heb ik dat echter nooit durven vragen, waarschijnlijk door een onnodige schrik om uitgelachen te worden.

Toen ik het 2 de jaar op kot in Antwerpen zat (+-20 jaar oud) was er een andere kotbewoner (overbuur) die zo fier als een gieter zijn nieuwe steelstring gitaar kwam voorstellen. Toen ik zei dat ik dat ook al altijd had willen leren, maar dat ik niet zou weten hoe te beginnen, heeft hij me zijn oude gitaar (spaanse gitaar met een "extra klankgat" erin) in mijn handen gestopt voor de prijs van een bakje frieten en een curryworst (frikandel).
    Redelijk kort daarna heb ik een Epiphone LP Special II gekocht met een 20w stagg versterkertje...
    Heel veel heb ik daar eigenlijk nooit op gespeeld, voornamelijk door gebrek aan tijd (en meer goesting om andere dingen te doen als er dan toch eens tijd overbleef), maar ze stond er en de plannen bleven bestaan om er ooit wat meer mee te gaan doen. Af en toe flakkerde de liefde voor de gitaar weer even op en op zo'n moment heb ik mijn Yamaha APX-5 gekocht.
    De spaanse gitaar raakte ik toch nooit meer aan en daar heb ik iemand anders gelukkig mee gemaakt, voor de volle prijs van "ne kebab" (broodje warm vlees? ).
    De epiphone heeft mijn ma per vergissing (ze had begrepen dat ik hem wou verkopen terwijl ik toegezegd had deze even uit te lenen aan de buurjongen) ongeveer 5 jaar geleden verkocht voor een 100€, wat op zich geen foute prijs was gezien de kwaliteit van die gitaar. De versterker heb ik weggegeven (voor de prijs van nen hamburger, ik verhandel precies veel voor junkfood ) toen ik een andere versterker kocht.

Begin vorig jaar heb ik het dan weer in mijne kop gekregen en sindsdien heb ik redelijk wat geoefend en ook een hoop nieuwe dingen gekocht. Ik ben er nu na een jaar nog altijd relatief veel mee bezig (ik probeer elke dag wat te spelen, maar dat lukt niet altijd wegens tijdsgebrek) en de liefde is nog altijd even groot.

Ik plan om ooit eens lessen te volgen, maar tijd en goesting ontbreken me momenteel nog...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Ik zit er nog steeds over te dubben of ik zal beginnen of niet...
    vind iemand het hier verstandig om nog te twijfelen?
    gewoon doen joh
    je vind er een leuke hobby in wara je ook echt wat aan hebt en mocht je ervanaf willen zijn er genoeg die ook willen beginnen en je setje wer overkopen (;

Senior Member

Standaard

Thanks voor de tip..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten