Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupke Bekijk bericht
    Hoi Mitch

    ik had een meting gedaan. twee 8 ohm speaker in het kastje en toen op de andere uitgang die in de versterker gaat 3,8/3,9 ohm gemeten. Da tis dan goed toch?

    Gr. Rob
    Klopt. Is juiste meting. 4 ohm.
    Nico


  2. #12

    Standaard

    Volgens mij zou de belasting van de eindbuizen in theorie niet moeten uitmaken, maar ligt dat in de praktijk net even anders. Ook de hoeveelheid tegenkoppeling (indien zo'n netwerk aanwezig is) kan hierdoor worden beinvloed. Dat kan net het verschil maken tussen net nog clean en een klein randje vervorming.

  3. #13

    Standaard

    Hoi Allemaal,

    Gisteren heb ik degene gesproken die het kasje voor mij gesoldeerd heeft. Hij zie dat hij de twee outputs in serie heeft gezet. dat zou betekenen dat als ik 2 cabinetten van 8 ohm aansluit dat hij dan op de versterker met 16 ohm aangesloten moet worden. Nu ben ik wel een beetje verward (maar dat gebeurd wel vaker ;-)) omdat ik dacht da tik 4 ohm gemeten had bij het aansluiten van 2 x 8 ohm speakers. Nou ik zal dat dit weekend maar even gaan testen.

    En om even op de reactie terug te komen dat 1 cabinet van 2 x 12 genoeg kabaal maakt.........Heelmaal mee eens. Maa rhet geeft wel een breder geluid als de speaker van de Koch aangesloten is en ook de twee keer 12. Voor de uitversterking van de PA maak thet niet uit, die pakt toch de line out van de koch (met 4 x 12 simulator) of een microfoon er voor. Daarnaast vind ik het ook lekkerderspelen. Het hoeft niet hard te staan, maar geeft net wat meer body aan je geluid. Ook nog een voordeel is dat ik de 2 x 12 op zijn kant zet met de Koch er bovenop, dan kan ik mezelf ook goed horen en het staat natuurlijk wel cool :-)

    Rupke

  4. #14

    Standaard

    Hoi Allemaal,

    Ik heb van het weekend de aansluiting op 16 phm gehad op de versterker en nu klonk het allemaal goed.

    Laturssssss Rupke

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top