Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 322 van 441 EersteEerste ... 222272312320321322323324332372422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.211 t/m 3.220 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

Maar Timo, hoor je nou die waarzinnig dikke livesound door inear? Of klinkt dat net zo lekker als zonder doppen met die dingen die je net nieuw had?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht

Bo-El MC-7 ->Wireless-> KORG DT10 tuner -> Ibanez TS8 tubescreamer -> Radial stereo pedal
    -> Laney GH50L -> Laney Cab
    -> Laney GH50L -> Laney Cab

Effectsloop: Intellifex (Delay 1500) -> Bypass pedal
    (verder staat er nog een G sharp en tuner in)

EDIT: Dit is mijn nieuwe live setup, verder heb ik nog een Dual Recto en een Marshall anniversary
    Tof, Thiemz! Ik ben ook stiekem een beetje op zoek naar een goeie amp voor Thiswillkillyou, en nu ik dit lees word ik heel nieuwsgierig!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Maar Timo, hoor je nou die waarzinnig dikke livesound door inear? Of klinkt dat net zo lekker als zonder doppen met die dingen die je net nieuw had?
    Ik heb deze testshow ff gedaan met inears van 80 euro, krijg volgende week ergens m'n pro in ears, dus denk wel dat dat verschil maakt.

Maaaar, ik krijg noooooooit zo'n dikke sound over de in ears als in de zaal.
    Want ik speel dus stereo, maar er is maar 1 ingang voor in onze mixer, dus ook maar 1 amp (en ik denk dus zelfs maar 1 mic).
    Maar het in ear geluid klinkt ongeveer hetzelfde als het podiumgeluid.

Ik liep ff de zaal in (wireless ) en daar beneden tintelde het even .

@Leon: Zeker even checken!!!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Senior Member

Standaard

Ik heb deze testshow ff gedaan met inears van 80 euro, krijg volgende week ergens m'n pro in ears, dus denk wel dat dat verschil maakt.

Maaaar, ik krijg noooooooit zo'n dikke sound over de in ears als in de zaal.
    Want ik speel dus stereo, maar er is maar 1 ingang voor in onze mixer, dus ook maar 1 amp (en ik denk dus zelfs maar 1 mic).
    Maar het in ear geluid klinkt ongeveer hetzelfde als het podiumgeluid.

Ik liep ff de zaal in (wireless ) en daar beneden tintelde het even .

@Leon: Zeker even checken!!!
    Apart, ik heb oortjes van rond de 250 euro en ik merk toch wel heel veel verschil tussen inear en eengoede monitor. Kan ook aan de mengtafel liggen natuurlijk.

Kan je trouwens niet een submixertje kopen voor je 2 versterkers? Dan kan je ze allebei uitversterker en stuur je 1 signaal naar de tafel. Kan me voorstellen dat je dan een beter geluid krijgt als je 2 verschillende sets gebruikt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Tof, Thiemz! Ik ben ook stiekem een beetje op zoek naar een goeie amp voor Thiswillkillyou, en nu ik dit lees word ik heel nieuwsgierig!
    Dude, serieus...Heb je een tubescreamer? Pak de volgende keer effe die Soldano met die Bogner cab en een screamertje als boost. Smullen. Mocht het je smaak niet zijn, effe die IIC pakken. Ben benieuwd wat je er van vindt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Apart, ik heb oortjes van rond de 250 euro en ik merk toch wel heel veel verschil tussen inear en eengoede monitor. Kan ook aan de mengtafel liggen natuurlijk.

Kan je trouwens niet een submixertje kopen voor je 2 versterkers? Dan kan je ze allebei uitversterker en stuur je 1 signaal naar de tafel. Kan me voorstellen dat je dan een beter geluid krijgt als je 2 verschillende sets gebruikt.
    Positief of negatief verschil?
    Wij gebruiken trouwens helemaal geen monitors op het podium, dus kan dat verschil niet goed beoordelen. Maar ik weet wel dat ik normale monitors lekkerder vindt spelen maar in ears veel duidelijker zijn.

Van dat submixertje is een goede!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Senior Member

Standaard

Positief of negatief verschil?
    Wij gebruiken trouwens helemaal geen monitors op het podium, dus kan dat verschil niet goed beoordelen. Maar ik weet wel dat ik normale monitors lekkerder vindt spelen maar in ears veel duidelijker zijn.

Van dat submixertje is een goede!
    Negatief, inear is inderdaad zoals je zegt duidelijker, maar klinkt minder lekker, je raakt het live gevoel een beetje kwijt.

Overigens heb ik gisteren weer met gewone monitors gespeeld en dan heb je weer het probleem dat je de mix zelf niet bij kan stellen, was ik even vergeten

Standaard

Live

Thuis:

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Omdat ik terug twee bands heb en weer wat heb bijgekocht, kan ik terug wat opsplitsen:

Rock, met twee gitaristen:

Snelle hardcore, als enige gitarist:

MS

Senior Member

Standaard

zieke setup, speel je stereo in die laatste?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten