heeft me wat moeite gekost de truss rod in te korten maar dan toch gelukt.
fretboard op maat gemaakt (alles om maar niet te moeten beginnen aan de neckverbinding ...
![]()
Wow!!!!!!!
Hi Barno,
Dat ziet er tot zover gezond uit,
Jij ziet dus, net als ik, ook op tegen die nek verbinding.
Wat voor nekjoint ga je gebruiken?
hey grizz
thx, er zitten in deze eersteling uiteraard foutjes maar da's mijn leergeld. Ik dacht eerst puur uit schrik voor een mussenstaart te gaan ipv zwaluwstaartverbinding. da's een gewone rechte lijmverbinding.
Maar ik heb net nog wat youtube filmpjes bekeken en ga dan toch maar proberen een zwaluw te doen. Omdat ik er verschrikkelijk tegenop zie, kan het niet anders dan meevallen![]()
Mooi! Ga je frezen of zagen? De beste info voor een handgezaagde zwaluwstaart vond ik hier:
http://gicl.cs.drexel.edu/people/sev...ail_joint.html
Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)
Gemakkelijkste stuk van mission impossible is klaar, nu dat andere stuk ...
![]()
Dat ziet er knap uit, zoals gewoonlijk. Hoeveel tijd kostte het je?
En dan nu in je klankkast gaan zagen! Heb je al knikkende knieen? Denk dan gewoon maar dat je bindingkanaaltjes nog moeten komen![]()
en gat gemaakt : eerst enkele gaten geboord op diepte om het gat te ruimen, dan met beitels aan de slag. scherpe beitels zijn fijn. met de frees zal het natuurlijk beter af te werken zijn, maar ik heb het gevoel dat ik nu meer controle heb voor de fit.
moet de zaak nog finetunen, dat wordt nog een leuk gepruts. even gespeeld met het idee de hiel in deze art deco vorm te laten, maar toch maar niet
nu niet vergeten eerst de bindings te doen
edit: at lake; de hiel maken ging vrij snel, het gat was wat meer gedoe maar viel nog mee. Ik denk dat het fijntunen het meeste tijd gaat vergen.
Laatst gewijzigd door barno; 3 april 2011 om 20:40
Favorieten/bladwijzers