de zaak maar direct rechtgezet, zo is die flater alweer history. halsblok: een stuk opgelijmd en voorzien van een datum en credit. De eindblok heb ik gefreesd tot dikte zoals op plan.
Dan aan de rugzijde de kanten op de juiste breedte gebracht.
wasspelden gaan zoek, elastiekskes en eerste lijmreep derin.
![]()
moest een manier uitvogelen om de back te lijmen terwijl ik de parts in de (brede) mal kon zetten.
![]()
Wunderschön! Hartverwarmend!
In mijn ogen ziet het er zeer georganiseerd en opgeruimd uit. Netjes en strak.
Gaat vast geweldig worden
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
er zitten nochtans wat slordigheden in die mij ertoe zullen aanzetten er nog een te bouwen, maar dan voor echt. dit is mijn leerbouw, de trial en error cursus die ik mezelf geef.
binnenkort het halsje maar es maken, eindelijk nog es iets dat ik zonder veel piekerwerk aankan![]()
Wacht maar tot de zwaluwstaart verbinding !
Goed voorbereiden is het halve werk, maar het finetunen achteraf bezorgde me toch ook nog kopzorgen ...
s.
p.s. nice job, en je vliegt er nogal vandoor precies ...
stijn, zijn er nadelen aan een gewoon rechte lijmverbinding? dus idem als zwaluw maar dan zonder de schuine kanten. ik heb wat schrik dat ik mss wel een zwaluwstaart gefabriekt krijg maar mss gaat dat de eerste keer toch eerder een gehandicapt zwaluwtje zijn. Beter een goede rechte verbinding dan een sukkelzwaluwstaart, of niet?
Zo'n mussenstaart verbinding is ook goed te doen, en zelfs gemakkelijker te finetunen.
Een truukje om het echt stevig te krijgen:
2 gaten tot diep in het hielblok uitboren na het verlijmen, zodat de pen verankerd wordt.
Zoiets:
Ik heb een foutje gemaakt bij mijn hielblok: het gemakkelijkste is een perfect vlak waar de hals op aansluit, niet teveel moeite om dat mooi te laten aansluiten !
s.
**edit** check sebiet mijn foto's van de zwaluwstaart: foefellaré ten top !!!
Laatst gewijzigd door stijnkenens; 27 maart 2011 om 15:46 Reden: nobody's perfect
thx voor die tip stijn, ik denk dat ik ga voor zo'n mussenstaart. vooral ook ifv het finetunen van de aansluiting aan de kanten
foefelare: het ziet er nochtans prima strak uit op jouw foto's
off topic, maar ik geef het op : wat is " foefellaré" ?![]()
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Favorieten/bladwijzers