Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 466 van 904 EersteEerste ... 366416456464465466467468476516566 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.651 t/m 4.660 van 9036
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    kom maar eens langs mijn 2 matsumoku hondo's te proberen dan piep je wel anders, die bas was een H-800 of H-830 kostte in 1984/1985 200/250$.
    redelijk instrument, mag ook wel want dat was toen een boel geld.
    en voor dat geld val je je er geen buil aan, die versterkers zijn vaak wel erg slecht, avora, brrrr.
    maar misschien dat de basversterkers beter dan de gitaarversterkers zijn.
    Sorry Wietse. 't Was niets persoonlijks!
    Heb louter slechte ervaringen met Hondo, vandaar.
    Maar ik geloof je graag, hoor!

Gr. Coos
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Sorry Wietse. 't Was niets persoonlijks!
    Heb louter slechte ervaringen met Hondo, vandaar.
    Maar ik geloof je graag, hoor!
    Vind je het gek, rond 1983 kende de Hondo-catalogus ongeveer 485 modellen...

Het merk Hondo is vrijwel overal op geplakt, van Chinese houtfantasie prøttl tot geweldige Matsumoku planken. Waar Hondo eigenlijk als het instapmerk opgezet was, werd het merk HondoII als de kwalitatief betere variant in de markt gezet. Maar zoals zo vaak bij Aziatische merken werden er ook kwaliteitsgitaren als Hondo en instapspul als HondoII verkocht...

Leuk leesvoer.
    Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 25 maart 2011 om 23:12
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Ik kan me herinneren dat wij jochies, mid/eind zeventig, Hondo het meest beroerde merk vonden. Hondo was ook veruit het goedkoopst, onder de 200 gulden liep je met een Hondo weg, voor 350 had je een Hohner of Columbus en met een Ibanez was je de man maar die waren te duur.
    Eind zeventig probeerde Hondo zijn beroerde image wat op te leuken met Dimarzio pickups maar het hielp niet.

Er zullen best hele goede Hondo's zijn maar niet in de nederlandse winkels indertijd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik kan me herinneren dat wij jochies, mid/eind zeventig, Hondo het meest beroerde merk vonden. Hondo was ook veruit het goedkoopst, onder de 200 gulden liep je met een Hondo weg, voor 350 had je een Hohner of Columbus en met een Ibanez was je de man maar die waren te duur.
    Eind zeventig probeerde Hondo zijn beroerde image wat op te leuken met Dimarzio pickups maar het hielp niet.

Er zullen best hele goede Hondo's zijn maar niet in de nederlandse winkels indertijd.
    Inderdaad. Althans, ook mijn herinnering, maar dan een jaartje of 5-10 later.
    Afgezien van de enkele betere Hondo's waar Wietse, Harold etc aan refereren.... Een 2e hands Hondo met Dimarzio was toen soms goedkoper dan een losse 2e hands DiMarzio

I must confess, ik heb er als absolute beginner twee gehad, een zwarte HY-100 multiplex strat, en een LP junior met transparant mahonielook gelakt multiplex, de lagen hout glommen je gewoon tegemoet...
    Beetje dit idee:

Die LP Jr was eigenlijk nog best wel een geinig ding. Geen gelul, gewoon een plank, 6 snaren, 1 Dimarzio, 1 volumepotmeter en gaan met die handel.
    Dat wil zeggen: Als je 'em gestemd kreeg.

Standaard fgfh

Ik ook, de China uitvoering heeft mij tot nu toe niet kunnen bekoren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

Ik ben ook begonnen op een Hondo II.
    Kostte in die tijd 195 keiharde guldens. Gitaar was
    Een drama en bijna niet te stemmen.

Roger Glover (Deep Purple) speelde een tijdje op
    Een Hondo basgitaar (longhorn)
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

Senior Member

Standaard

Mijn eerste gitaar was ook een Hondo (geen idee of dat een I of II was), maar was best een aardig ding.
    De topkam brak in tweeën helaas, maar m'n vader heeft er toen een messing topkam opgezet (zelfgemaakt), speelde prima en bleef goed gestemd.

Banned

Standaard

Heb zelf ook nog een Hondo strat staan. Dat ding was fabriek af zo scheef dat ik een hals heb moeten bouwen met een taps lopende heel om alles recht uitgelijnd te krijgen. Klinkt wel heerlijk met die rare afwijkende iets dikkere singlecoils en een Wilkinson P90 op de plek van de brug. Ondanks dat het multiplex is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angel653922 Bekijk bericht
    Ik ook, de China uitvoering heeft mij tot nu toe niet kunnen bekoren.
    komt dta mooi uit, er zijn nooit hondo's in china gebouwd, japan en korea that's all.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbreed Bekijk bericht
    Roger Glover (Deep Purple) speelde een tijdje op
    Een Hondo basgitaar (longhorn)
    die werden gemaakt door tokai voor hondo.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    komt dta mooi uit, er zijn nooit hondo's in china gebouwd, japan en korea that's all.
    De 'oude' Hondo's werden inderdaad in Japan en Korea gemaakt, maar na een tiental jaren dood te zijn geweest heeft het merk eind jaren 90 nog een rondje door Taiwan/Indonesië/China/Waaibomenland gemaakt. Maar die Hondo-modellen zijn voor zover ik weet nooit in Nederland uitgebracht.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten