Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 125 van 127 EersteEerste ... 2575115123124125126127 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.241 t/m 1.250 van 1270

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Planet Bekijk bericht
    Ik was eigenlijk niet op zoek naar de beste gitarist van de wereld, maar de gitarist die het meeste invloed heeft gehad op moderne muziek.

Een gitarist waarbij het waard is om al zijn songs uit elkaar te halen en te leren. Als noob zou ik denken Eric Clapton? Of zit ik er nu helemaal naast?
    Het is maar net waar je interesse of ambitie ligt, lijkt mij. Hartstikke goed natuurlijk, Clapton, maar ik heb hem bijvoorbeeld nog nooit rockabilly horen spelen.
    Onmogelijk om er één uit te pikken die op elk gebied invloedrijk is geweest.
    Wederom, lijkt mij.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Het is maar net waar je interesse of ambitie ligt, lijkt mij. Hartstikke goed natuurlijk, Clapton, maar ik heb hem bijvoorbeeld nog nooit rockabilly horen spelen.
    Onmogelijk om er één uit te pikken die op elk gebied invloedrijk is geweest.
    Wederom, lijkt mij.
    Interesse ligt vooral in blues (en een beetje in jazz)

Senior Member

Standaard

Rockabilly, dat is een goeie.
    Ik heb een paar jaar in zo'n trio gezeten, from scratch. Ik kan dat iedereen aanbevelen als je jezelf wil verbreden. Behalve de pentatonische majeur en mineur blues scales zit je, voor je het weet, in Louis Jordan en Les Paul jazz chording en country steelbending en de double en triple stops.
    Afgezien van de typische rock'n roll licks waar gitaristen als Billy Gibbons lustig mee rondstrooien.

Een paar maanden Brian Setzer en je gaat anders spelen.

Je kan ook gelijk met Danny Gatton beginnen maar dan ben je over 10 jaar nog bezig met beginnen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

Je kan ook gelijk met Danny Gatton beginnen maar dan ben je over 10 jaar nog bezig met beginnen.
    ik heb es anderhalfuur op vijf meter van 'm staan kijken en luisteren vanuit de coulissen, ik had toen bijna zin om te doen wat ie twee weken later zelf deed met een van zijn revolvers ...
    onaards goed

Senior Member

Standaard

Je hebt hem live gezien? You bastard.

Ik heb een tijdje opgetrokken met Evan Johns die in de zeventiger jaren in de Red NeckJazz speelde met Gatton.
    Ik kende Gatton nog niet, althans, die connectie kende ik niet en Evan is er nooit over begonnen anders had ik nog wel een paar vragen.
    Niettemin, bij Evan rolde ook de ene truuk na de andere uit zijn sleeve, daar heb ik stiekum een paar van geconfisqueerd.
    Met al die obscure Youtube filmpjes werd het me met terugwerkende kracht duidelijk waar Evan een hoop van die truken vandaan had.

Standaard

Hij is misschien niet de beste, maar hij is wel de reden waarom ik terug begonnen ben met gitaarspelen en daar ben ik hem heel dankbaar voor (mijn vrouw minder ) : Mark Knopfler. Ik heb een paar van deze pagina's doorlopen in deze thread en hij wordt bijna nergens genoemd, dus doe ik het maar. Ik zit echt met open mond te kijken naar zijn DVD van prince's trust at Hurlington Club.

Senior Member

Standaard

De beste weet ik niet, maar my favourites o.a.
    Stevie Ray Vaughan, Ry Cooder, Keef Riff-hard, Billy Gibbons, Tommy Emmanuel, Jimmy Page, Dick Dale en natuurlijk Nigel Tufnel

Maar er zijn er zoveel....

Senior Member

Standaard

Whaha!

Ik ben geen liefhebber van die typisch Engelse humor (Monty Python etc.), maar Spinal Tap is top, FAR OUT!

Standaard

Spinal Tap is dan ook een Amerikaanse film...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten