Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 27 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 269
    Moderator

Music

Yummie! Sexy setje straks, sexy Lexy!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd Lex, ik ben er ook nog steeds zeer blij mee, en heb één van m'n DL10's toevallig vandaag verkocht.
    Ik heb hem nog niet eens met m'n HOOK getest, ook nog maar 's doen.
    Gebruik je 'm in de FX-loop?

Senior Member

Standaard

thnx Mitch en Huisjes!

Heb hem nog niet in de loop geprobeerd, zit nu op mijn kleine setup met alles voor het combo'tje te pielen .

Wel ff een vraagje Henrie, heb jij ook dat hij in de looper modus het totale volume afregelt met de FX-level? Dus ook het droger signaal. Was mij nog niet opgevallen dat hij dat deed en dacht dat dat misschien niet hoorde....

Thnx!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Over mij post net, na ff googlen en zoeken kwam ik er achter dat het zo hoor, lees het volgende berichtje van Tore van TC Electronics maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tore TC Bekijk bericht
    Yes - that is correct. Here is a somewhat complicated reason why... it has to do with the analog-dry-through feature and true bypass:

Basically Flashback is never true bypass when you select looper: The reason why, is that we want it to be "armed" and ready to record as soon as you select the looper. If it was true bypass you'd have to first turn the looper on to active the effect and THEN turn the recorder on, to actually start recording. Obviously we couldn't be using one press on the footswitch to do both these actions, so we'd have to come up with some way of controlling "looper on" AND "record/stop" using to different footswitch "commands" (for example "press footswitch once to activate looper" and "press and hold to record"), which I hope you'll agree would be very annoying and not very intuitive.

So the bottom line is that no matter how you set the dip switch on the back of the pedal, Flashback will always be in buffer mode when you select the looper. If you have Flashback in TB mode, it'll of course automatically jump back to TB when you select one of the delay types... you should actually be able to hear the relay clicking when you switch between the looper and delays.

The reason why the looper controls the volume of the entire signal in loop mode is because of the analog-dry-through feature. The FX Level pot is an analog pot that mixes the wet signal with the dry AFTER the wet signal has been converted back to analog. In other words, we can't do any clever digital trickery to the wet signal (i.e.turn it all the way up when in loop mode), because the pot is analog. Because the looper is 100% wet and no dry as explained above, this means that the FX level pot controls the overall output of the entire signal.

Hope this explains why we designed the pedal the way we did.

Cheers,
    Tore

Senior Member

Standaard

Ja, als je zoveel functies in zo'n klein pedaal weet te proppen zul je concessies moeten doen, maar de delay-sounds zijn super, en daar is het mij in principe om te doen.
    Op zich is de looper nog best bruikbaar, maar ik moet er wel een goed overdrive pedaal (MojoMojo? ) bij hebben, anders wordt het looper signaal ook overstuurd.

Senior Member

Standaard

Als je de looper helemaal achteraan zet (je hebt toch zo'n goudie 808 ) dan kan je bv clean een loop opnemen en dan er overheen scheuren en andersom.

Het stoort me trouwens niet, maar ik wist niet dat dat zo hoorde.

Die delays zijn echt vet trouwens, heb nog geen favo type, ze zijn allemaal vet en bruikbaar.
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 18 maart 2011 om 23:01

Senior Member

Standaard

Ja, dat doe ik ook wel, maar die Goudie haalt het niet bij de scheur van m'n amps hoor.
    Ach, en die looper, ik zie er voor mij toch geen functie in voor een live situatie.
    Ik vind het een leuke extra.

Senior Member

Standaard

Ja die looper ga ik thuis gebruiken om wat ideeen op te doen en solo's te oefenen voor de band . Top ding tot nu toe.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Die delays zijn echt vet trouwens, heb nog geen favo type, ze zijn allemaal vet en bruikbaar.
    Hoe klinkt de reverse delay? Daar ben ik nl nogal nieuwsgierig naar.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Senior Member

Standaard

leuk als gimmick, maar das het enige waar ik nog geen echt nut voor heb gevonden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten