Nou nee, ik bedoelde deze:
http://iheartguitarblog.com/2009/09/...ture-gear.html
![]()
Nou nee, ik bedoelde deze:
http://iheartguitarblog.com/2009/09/...ture-gear.html
![]()
Ik vind het model van die Firebird X nog wel meevallen. Ik vraag me eerder af of het enigszins in balans zal zijn, zowel zittend als staand; als ik het zo zie, vermoed ik een aantal typische Gibson-makkes.
Vooral dat digitale en al die knopjes hoeven voor mij niet zo.
Maar het zal toch ook bepaald niet meevallen, zeker voor een zo klassiek merk, om met iets nieuws en tegelijk pakkends te komen. Het doet me eigenlijk een beetje aan de auto-markt denken; qua vormgeving bestaat alles allang en enige vernieuwing kan alleen nog maar bereikt worden in de aandrijftechnologie. En intussen zien alle auto's er hetzelfde uit.
Met elektrische gitaren lijkt het me wat dat betreft nog veel moeilijker; dat product was een halve eeuw geleden feitelijk uitontwikkeld. Zeg dat goed werkende vibrato-sytemen er later nog bij zijn gekomen.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
die b.c. rich achtige gitaren met allemaal scherpe stekels en hoeken en haken en van dat soort dingen vind ik echt NIET TE DOEN
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zullen altijd dingen verbeterd kunnen worden, maar in die zoektocht zullen er een hoop mislukkingen langskomen. Ik denk dat MusicMan bijvoorbeeld goed bezig is met hun The Game Changer.
Qua uiterlijk blijft het moeilijk om de klassieke modellen te overstijgen, maar misschien zijn wij gitaristen ook gewoon te conservatief daarin. Probleem is dat de experimentele modellen vaak afgeleid (lijken) te zijn van de klassieke modellen wat ze in één klap op een mislukte versie van hun inspiratiebron doen voorkomen.
Net even gezocht naar die Game Changer, maar ik vind het vrij waardeloos ... Wat heb je aan 250.000 pickup schakelingen op 1 gitaar? Ik heb een strat met een 5-way switch en een S-1 switch die er 9 van maakt. Ik gebruik er precies 4 (3 zonder S-1 switch, 1 met) en kan ik me geen combi voorstellen (piëzo uitgezonderd als ik die zou hebben) die iets extra's bied.
Je hebt tien presets. Uit de database van weet ik hoeveel schakelingen kun je dus de tien (of minder als je dat niet nodig hebt) selecteren die voor jou van belang zijn. Daarbij kun je natuurlijk wisselen wanneer je wil. Het gaat erom dat je uit één gitaar ongelooflijk veel geluiden kunt halen zonder (en dat vind ik zo goed gedaan) digitale poespas (zoals een Variax). Het blijft gewoon een normale gitaar.
Voor mij persoonlijk zal het ook niet werken omdat ik nooit een keuze kan maken uiteindelijk. Dan ga ik liever voor 1 basisgeluid. Eenvoud! Maar dat neemt niet weg dat het een mooi concept is van MusicMan.
Misschien moet he vanaf nu dan maar weer over lelijke gitaren gaan. Want die Musicmans zijn ook niet te versmaden. Nou ja die Albert Lee vind ik dan wel weer erg lelijk:
![]()
Ik heb die Albert Lee hier nu een paar keer zien langskomen, maar kan hem toch echt niet lelijk vinden. Lang leve de persoonlijke voorkeuren! Zou maar saai zijn als iedereen dezelfde gitaar wil hebben![]()
Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.
Gewoon, bah. Dit is geen gitaar maar een misvormde blokkendoos met een uitsteeksel.
Favorieten/bladwijzers