Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Ik gebruik al jaren de H&K redbox naar tevredenheid. Ik heb deze achter in mijn combo ingebouwd. Altijd hetzelfde signaal naar de PA en ik hang er zonder verlies een 15 meter snoer aan. Rechtstreeks vanaf de preamp geeft hij een te gecompressed signaal af. Tussen de eindtrap en de speaker bevalt het ding mij goed. De Palmer zou wel iets beter klinken en heeft geen voeding nodig dacht ik. Vroeger gebruikt ik 'm ook wel voor thuisopnames. I.p.v een speaker had ik er een 50 watt/8 ohm weerstand aanhangen die ik destijds bij Koch had gehaald.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    PM mij maar even.
    PM gestuurd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Een goeie speakersimulator bootst de interactie tussen speaker en versterker na, daarom is het niet zo simpel als gewoon een weerstand er tussen. Heb ik begrepen, heb er zelf geen ervaring mee.
    Hmm, dat zou best wel eens kunnen. Heb zelf niet zoveel verstand van electronica, misschien dat iemand hier meer over weet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door even Bekijk bericht
    Ik gebruik al jaren de H&K redbox naar tevredenheid. Ik heb deze achter in mijn combo ingebouwd. Altijd hetzelfde signaal naar de PA en ik hang er zonder verlies een 15 meter snoer aan. Rechtstreeks vanaf de preamp geeft hij een te gecompressed signaal af. Tussen de eindtrap en de speaker bevalt het ding mij goed. De Palmer zou wel iets beter klinken en heeft geen voeding nodig dacht ik. Vroeger gebruikt ik 'm ook wel voor thuisopnames. I.p.v een speaker had ik er een 50 watt/8 ohm weerstand aanhangen die ik destijds bij Koch had gehaald.
    Zou je mij wat meer info kunnen geven over die weerstand van Koch?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Ik heb zelf een oude Palmer PDI 03, een Koch Loadbox 120(v1) en een THD HotPlate.

    Hotplate: mwah, maar veel instellingen (draaiknoppen!).
    Koch: beter geluid, irritant in te stellen.
    Palmer: goed! Maar kan alleen aan of uit.

    Thuis is mijn setup amp -> Palmer -of- amp -> Palmer -> HotPlate.
    Live en met repetities gebruik ik de Koch (als ik zin heb). Die behoud de druk beter dan de HotPlate.

    Ik gebruik de Palmer voor thuisopnames. Ik wil nog wel een keer wat met impulses spelen, misschien kan de Palmer dan wel weer de deur uit.

    Overigens kosten ze alledrie minder dan €200,- 2e hands.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    PM gestuurd!



    Hmm, dat zou best wel eens kunnen. Heb zelf niet zoveel verstand van electronica, misschien dat iemand hier meer over weet?



    Zou je mij wat meer info kunnen geven over die weerstand van Koch?
    Het is al lang geleden, ik had mijn Mark 3 top nog en die heb ik in 92 of 93 verkocht. Koch was er toen nog niet zo lang en de eerste combo's, misschien nu ook nog wel, waren voorzien van deze weerstand. Zo kon je in stilte je buizenbak open schroeven om opnames te maken. Omdat ik het ding toen zelf heb opgehaald bij Koch ga ik ervan uit dat hetdezelfde is. De afmetingen zijn ongeveer 2 x 2 x 6 cm en hebben aan beide kanten een soldeerlip. Hier heb ik toe een snoertje met een jackplug aangesoldeerd en het ding op een koelplaatje gemonteerd.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Heb mijn Koch loadbox toentertijd wel es open gehad, daar zaten een hele rits van dit soort keramishe weerstanden in, volgens mij 10 watt per stuk. Afhankelijk van hoeveel attenuatie je wil, worden er weerstanden bij geschakeld.


    Er zijn ook 100 watt weerstanden die in één keer als soak kunnen dienen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Er zijn ook 100 watt weerstanden die in één keer als soak kunnen dienen.
    Worden die niet gruwelijk heet? 100W aan warmte is volgens mij een kleine kachel.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Worden die niet gruwelijk heet? 100W aan warmte is volgens mij een kleine kachel.
    Ik denk het wel, daarom heeft ie zelf al een heatsink om warmte kwijt te raken. Als ik zoiets zou bouwen, zou ik er zeker een gruwelijke koeler aan vast maken. Misschien zelfs een geforceerde koeling met een mini fan.

    Het is ook aan te raden de weerstand royaal te kiezen. Mijn 100 watt Rivera Knucklehead laat zonder enige moeite het 120 en 200 watt lampje van een Palmer PGA04 branden. Ik denk dat een 100 watt weerstand dat niet zo lang zou volhouden.
    Laatst gewijzigd door Johannes; 4 januari 2011 om 11:55

  8. #18

    Standaard

    Mijn mark 3 had een 15 watt stand. Simul class o.i.d. Daar maakte ik de opnames mee. De weerstand die ik bedoelde is zo'n goudkleurig geval zoals in de foto's in de voorgaande posts. Hij werd wel warm maar niet verontrustend. Toch heb ik er toen een koelplaatje onder gemonteerd. Dat scheelde wel.

  9. #19

    Standaard

    De PDI09 heb ik zelf ook en gebruik ik al dik een jaar standaard in mn rack.
    Geweldig ding maar inderdaad geen powersoak...
    Die Palmer dingen zijn echt de juiste keuze wil je zo iets. Ook zijn er Palmer speaker sims voor tussen prea en poweramp. Werkt erg goed.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top