Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 417 van 622 EersteEerste ... 317367407415416417418419427467517 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.161 t/m 4.170 van 6220

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht
    hij is al eens voorbij gekomen in 't collectietopic... maar ik ben er dan ook héél trots op!!!

Ik kan niet wachten tot maandag om er weer lekker op te spelen .

Het is wel even wennen om de juiste instellingen op de gitaar te vinden: bij een strat is dat toch makkelijker! (1 vol pot voor de hele gitaar).

de strat heeft ook veel minder output, dus de volumepots van de LP moeten naar beneden (niet voluit) of de hele versterker moet naar beneden als ik van gitaar wissel, redelijk lastig !!!

nog iemand tips daarvoor? Alvast bedankt !
    Elementen naar beneden schroeven, maar hierdoor kan het ook kut gaan klinken dus moet je even goed uitvogelen. Anders kun je gewoon wat solderen in je cavity, voor minder output maar dit lijkt me niet de meest handige optie. Verder kun je (als je het op de gitaar irritant vind) overwegen een volumepedaal aan te schaffen of je strat meer output te geven. Mis ik dan iets? ^^.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Ik heb eigenlijk niet zo veel last van volumeverschil tussen mijn strat en LP, alleen de 'power' die erin zit. Waar ik met mijn LP een slash lead sound heb, heb ik met dezelfde instellingen bij mijn strat net genoeg drive voor Dire Straits.

Maar volumeverschil is er nauwelijks!
    Fan van Jimmy Page

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchachooo Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk niet zo veel last van volumeverschil tussen mijn strat en LP, alleen de 'power' die erin zit. Waar ik met mijn LP een slash lead sound heb, heb ik met dezelfde instellingen bij mijn strat net genoeg drive voor Dire Straits.

Maar volumeverschil is er nauwelijks!
    Heb ik ook niet, het verschilt meer in de mate van drive. Maar als je met een volledig clean geluid speelt, kan ik me voorstellen dat verschillen in volume wel degelijk een rol spelen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

in dat geval rol ik inderdaad de volumeknop van mijn LP een stukje terug, dan klinkt het clean een stuk mooier! Al moet ik eerlijk zeggen dat de nummers waarvoor ik mijn LP gebruik mooier klinken met een nét over het randje crunch ipv clean...
    Fan van Jimmy Page

Standaard

Ik speel eigenlijk altijd alles het liefst met een flinke rand en verder alleen een kabel tussen de gitaar en de versterker. Dan is wat ik ook inplug altijd even hard en kan ik met de volume-knop desgewenst terugdraaien naar een clean geluid.

Ik vind daarom mijn goedkope squier-strat met brug-humbucker nog altijd helemaal goed: zowel een heavy rockgeluid als mooie fenderklanken binnen handbereik zonder een pedaal te hoeven intrappen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

thnx iedereen!

nu ja, volume iets omlaag werkt wel maar dan heb je wel elke keer een beetje verschil: hoe ver draai je hem nu precies naar beneden?

Verder heb ik een volumepedaal maar die geburik ik heel veel voor swells, wat ik bij véél liedjes gebruik, in mijn geval dus niet heel handig !

elementen omlaagdraaien ga ik eens proberen... mijn amp staat inderdaad altijd flink clean... de LP geeft inderdaad meer scheur, maar dan dus ook direct op een hoger volume ... het geluid is ECHT lekker, vind 't heerlijk maardat volumeverschil is gewoon een beetje vervelend !

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

neem een ts9, en gebruik die als cleanboost voor je strat. het is een klassiek euvel, dat je LP meer output heeft. niet zeiken, gewoon spelen.

verder, ik zie niet waarom een LP 'lastiger' zou zijn qua tone indraaien. je hebt maar 2 pickups met ieder een volume en tone, en maar 3 standjes. gebruik alles vol open gewoon als uitgangspositie, en voor de tussenstandjes eventueel wat draaien.

maar misschien is het ook oneerlijk, ik ben helemaal 'vergroeid' met de les paul, en kan mijn weg er echt blindelings op vinden...

Standaard

de eerste 2 jaar op een cheapo (maar wel goede) Swing strat gespeeld, toen 1.5 jaar op een Fender strat (standard USA) en nu dus een LP...

en lastig? 't valt ook wel mee, maar een LP is gewoon heel anders !

't is ff proberen en met volume voluit vind ik 'm ook neit heel super, juist iets lager is ie op z'n best, maar da's nog net iets te hoog voor mijn gevoel !

ik heb een OCD en een mudhoney! Moet zeggen dat ie OCD pas écht tot z'n recht komt met humbuckers en de mudhoney meer met singlecoils!

de strat kan ik boosten met mijn SD PUP booster, maar die gebruik ik dan ook weer om de mudhoney te boosten met een solo dus da's ook weer lastig !!!

Ach, ik kom er wel uit en met de adviezen alhier moet ik er wel uitkomen !

Moderator

Music

Je kan ook gewoon het volume op je versterker een beetje aanpassen Maar ik snap het wel een beetje hoor, ik heb er ook wel eens last van. Vooral vervelend als je drive- of boostpedalen gebruikt en daar ook nog eens volumeverschillen bij optreden. Elementen naar beneden schroeven of volume terug is gewoon niet hetzelfde. Ik gebruik nu eignelijk overal relatief lage output elementen op en zodra ik de Fender pak draai ik gewoon 't volume op de amp iets bij.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Of de strat ditchen en een tele kopen, ben je ook klaar.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten