Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 67 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 667
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Izegrim Bekijk bericht
    Bah. Ik heb een Burkey Flatliner Six gekocht voor onder mijn Pedaltrain. Hij zou er precies onder moeten passen... Nou niet dus! Ik heb een beetje last van een wankele Pedaltrain omdat het ding dus op de Burkey rust. Misschien omdat de voetjes wat afgesleten zijn? Wil ik er nieuwe voetjes onder maken, zitten de huidige voetjes vast met popnagels. GRRRR...
    Heb je de oude of nieuwe versie van de pedaltrain? Dat maakt nogal wat uit! Bij de nieuwe versie is er genoeg ruimte om een Burkey onder "het hoogste deel" van de PT te monteren, bij oudere PT modellen moet de Burkey "halverwege" de PT en dan krijg je het wiebelverhaal

Senior Member

Standaard

@D3nnis: Aan de Powercon zou je aan de binnenkant een kort snoertje kunnen maken, met aan de het uiteinde een (platte) contra-stekker, waar je de voeding weer op aan kunt sluiten.
    Ik neem aan dat de voeding geen randaarding heeft, dus zo'n platte contrastekker is dan het meest praktisch, omdat die het minste ruimte inneemt.

Wat betreft de jack-aansluitingen lijken me deze erg handig: http://www.rjshop.nl/DAP-FLA35-Verlo...product/12579/

Zelf gebruik(te) ik losse korte kabeltjes, die ik zelf gesoldeerd heb, met aan de ene kant een male-jack, en aan de andere een female-jack.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Wat betreft de jack-aansluitingen lijken me deze erg handig: http://www.rjshop.nl/DAP-FLA35-Verlo...product/12579/
    Ik zou dan eerder een kleine patchbox maken, die is dan qua afmetingen iets beter in te richten, en waarschijnlijk ook beter vast te zetten op je pedalboard. Maar, dat is natuurlijk aan een ieder zelf om dat te beslissen.

Senior Member

Standaard

Heb even een foto gemaakt ( 2 linialen is 60 cm ):

opties:
    - Pedaltrain 1 Hardcase
    - Rockcase RC23010a
    - Pedaltrain 2 Hardcase Boven mijn budget eigenlijk (waarom is deze zoveel duurder?)

Iemand nog andere ideeen?

Heeft iemand nog tips voor het kopen van een pedalboard (liefst flightcase)

Pedalen die ik nu heb:
    - Boss DD-20
    - Boss RE-20
    - Fulltone OCD
    - Fulltone Fulldrive 2
    - Fulltone Clyde Wah Deluxe
    - EHX POG 2
    wat er nog bijkomt:
    - Tuner (boss?)
    - Voodoo Lab Pedal Power 2
    - evt nog een Tremolo pedaal

Senior Member

Standaard

De PT 2 is veel duurder dan de 1 omdat daar een veel luxere kist bij zit. De koffer bij de 1 is ook wel stevig, maar met die van de 2 kan je echt gooien.

Je hebt ook nog de T-Rex ToneTrunk, maar dat is eigenlijk gewoon een PT. Sommige mensen gebruiken ook een DAP Showmaster 24 of 48 koffer. Is eigenlijk voor een mengtafel (of lichtbediening ofzo), maar die kan je ook prima voor pedalen gebruiken met een beetje geknutsel.

Ik denk dat de PT-1 net wat klein is, vooral als je er nog pedalen bij wilt hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    De PT 2 is veel duurder dan de 1 omdat daar een veel luxere kist bij zit. De koffer bij de 1 is ook wel stevig, maar met die van de 2 kan je echt gooien.

Je hebt ook nog de T-Rex ToneTrunk, maar dat is eigenlijk gewoon een PT. Sommige mensen gebruiken ook een DAP Showmaster 24 of 48 koffer. Is eigenlijk voor een mengtafel (of lichtbediening ofzo), maar die kan je ook prima voor pedalen gebruiken met een beetje geknutsel.

Ik denk dat de PT-1 net wat klein is, vooral als je er nog pedalen bij wilt hebben.
    Ik vind de DAP Showmaster iets te groot (74 cm breed) en de 24 is te klein.
    Rock case is tot nu toe de beste optie denk ik, alleen vind bij de pedaltrain juist fijn dat je er ook dingen onder kan zetten (adapter) en de kabeltjes een beetje weg kan werken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Je hebt ook nog de T-Rex ToneTrunk, maar dat is eigenlijk gewoon een PT. .
    Even ingrijpen, dit is niet waar! Ze lijken op elkaar, maar ze zijn niet eender. De PT is opgebouwd uit kokerprofielen, de Tonetrunk uit hoekprofielen. Het verschil uit zich in de doorbuiging van het frame. Ga er maar eens op staan. De PT buigt haast niets door, de Tonetrunk buigt veel verder door. Dat wil niet zeggen dat 'ie slecht is: stijfheid is wat anders dan sterkte. Toch ben ik voo de PT gegaan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Even ingrijpen, dit is niet waar! Ze lijken op elkaar, maar ze zijn niet eender. De PT is opgebouwd uit kokerprofielen, de Tonetrunk uit hoekprofielen. Het verschil uit zich in de doorbuiging van het frame. Ga er maar eens op staan. De PT buigt haast niets door, de Tonetrunk buigt veel verder door. Dat wil niet zeggen dat 'ie slecht is: stijfheid is wat anders dan sterkte. Toch ben ik voo de PT gegaan.
    Denk je dat mijn pedalen in de PT1 gaan passen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Bedankt voor de correctie, wist ik niet Ik ging er vanuit dat T-Rex gewoon een kopie had gemaakt van de PT, maar het is dus een slechte kopie. Of vergeet ik nu een reden waarom je zou willen dat je pedalboard doorbuigt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arts Bekijk bericht
    Denk je dat mijn pedalen in de PT1 gaan passen?
    Als ik naar de foto kijk zou ik zeggen van niet, maar volgens de officiële maten zou het moeten passen. De PT-1 is 56 cm breed en 32 cm diep, dat kun je dus gewoon meten.

Moderator

Music

Ben ik wel heel nieuwsgierig waarom je een RE20 én een DD20 naast elkaar gebruikt!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten