Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 20 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 192

Discussie: Klote Gibson...

Senior Member
    Blog Entries
    4

chicken

Als ze vroeg of laat allemaal een geknakte kop gaan oplopen dan houd ik m'n hart vast. Van de zeven die ik heb heeft er maar een een breuk. Dus nog zes te gaan...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Gibsons blijven kutgitaren! Achterlijk duur, vaak niet eens goed en gewoon niet hufterproof. terwijl Leo al in 1948 liet zien hoe je een plugingang moet maken op een solidbody, bleef het g-merk vasthouden aan die belachelijke bevestiging met een stukske plastic.
    En dan krijg je -natuurlijk!- dit:

En ik weet wel dat je je kabel moet zekeren in je gitaarband en dat die dingskes los te koop zijn, maar heb vandaag geen tijd om naar de gitaarboer te fietsen en moet wel gaan repeteren en die hebben ze natuurlijk niet op voorraad en kosten natuurlijk wel belachelijk veel centen voor een klein stukkie amper iets en wat is dit eigenlijk gewoon bagger voor een merk dat graag het beste van het beste wil zijn.

Ik moest het effe kwijt...

Voorlopige oplossing: gaffatape!

FF terug on topic zonder knipoog:

Dat dingske is expres van gammel plastic gemaakt omdat het juist moet sneuvelen als je niet zo handig met de plug in je gitaar omgaat. Een stalen plaatje zorgt er bij een soortgelijke actie voor dat alle schroefjes afbreken of uit het hout worden gerukt met meer gevolgschade. Nu hoef je slechts een nieuw dingske onder het klepje in je koffer vandaan te halen (Je hebt er nu toch een paar op voorraad neem ik aan? Toch? Hoop ik? :-) ) en ff op je gitaar te schroeven.
    Ik ben overigens wel met je eens dat Leo een veel beter design voor de output jack heeft en daardoor geen bewust gecreeërde zwakste schakels nodig heeft.

P@ul

Standaard

.... dingske? ....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2350 Bekijk bericht
    Ik ben overigens wel met je eens dat Leo een veel beter design voor de output jack heeft en daardoor geen bewust gecreeërde zwakste schakels nodig heeft.
    Mwah, alsof die goeie ouwe Leo daarover nagedacht heeft. Imho was het gewoon *goedkoper* om de output jack op de slagplaat te plaatsen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo Bekijk bericht
    Mwah, alsof die goeie ouwe Leo daarover nagedacht heeft. Imho was het gewoon *goedkoper* om de output jack op de slagplaat te plaatsen.
    mwa ik weet niet.die schuine jack frontaal is toch wel een fijne vondst vind ik (weet wel niet of leo dat bedacht heeft).

Er is het (imo grote) voordeel dat je met de gitaar aan de strap kan zien waar de jack in moet terwijl hij toch niet in de weg zit (zoals bij 335 enz...)

output jack bij strat zit trouwens niet op slagplaat
    Laatst gewijzigd door barno; 4 maart 2011 om 02:01

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobvanKempen Bekijk bericht
    Ik heb meerdere Gibsons gehad en snapte niet helemaal waarom mensen zo los gingen in deze discussie ..... TOT VANDAAG!!!!!!!!!

(overigens, goldtop gekocht voor 500 euro dus daar kan ik dan weer weinig van zeggen).

Ik zet dat ding op de standaard, loop naar de keuken om een kop koffie te pakken (niet heel erg R&R ik weet het), in de tussentijd loopt mijn hond tegen de gitaar en deze valt (niet eens zo heel erg hard) tegen de muur. Iedereen hier voelt hem al aankopen, ik kan terug naar de gitaarbouwer om een gebroken kop te laten lijmen.
    500 euro voor een Goldtop?... Riekt naar Karma dit!......
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    500 euro voor een Goldtop?... Riekt naar Karma dit!......

Ja stond een Gibson Classic Goldtop te koop op Speurders dus ik bellen en die man had snel geld nodig. Ik vragen wat hij dan hebben wilde (ik wilde max 1100 kwijt) en hij zegt geef me 500 euro en hij is van jou. Niet heel lang over nagedacht dus .... Alleen wil de vrouw nu dat ik een gitaar wegdoe omdat het er weer te veel worden dus dat is dan weer minder. Maar wat er ook weggaat ..... de Goldtop blijft aan de muur hangen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobvanKempen Bekijk bericht
    Ja stond een Gibson Classic Goldtop te koop op Speurders dus ik bellen en die man had snel geld nodig. Ik vragen wat hij dan hebben wilde (ik wilde max 1100 kwijt) en hij zegt geef me 500 euro en hij is van jou. Niet heel lang over nagedacht dus .... Alleen wil de vrouw nu dat ik een gitaar wegdoe omdat het er weer te veel worden dus dat is dan weer minder. Maar wat er ook weggaat ..... de Goldtop blijft aan de muur hangen!
    Praatjes vullen geen gaatjes, wij willen plaatjes!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik ben het ermee eens dat de strat 'boat' zoals dat ding wel eens word genoemd, een veel beter ontwerp is. je kan 'm gebruiken op de zijkant van een LP of es335, met verdraaid mooie resultaten, moet ik zeggen!, dan steek je je kabel vanuit je strap er van de bovenkant in. knappe jongen als je dan nog je kabel eruit weet te trekken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo Bekijk bericht
    Barno zei het al, maar bij een strat zit de output jack niet op de slagplaat.

Overigens vind ik het tele-cupje nog veel kutter dan deze oplossing van Gibson. Ik heb geen enlele tele gehad waaebij die cup niet op een gegeven moment los ging en krijg m dan maar weer eens fstsoenlijk vast.
    Turn it up • Bring the noise

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten