Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 77 van 104 EersteEerste ... 2767757677787987 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 761 t/m 770 van 1037
    Senior Member

Standaard

Ik hoor anders wel bijzonder veel klachten de laatste tijd. Volgens mij is het een trend om teveel laag in te mixen en sowieso alles te hard te zetten.

Senior Member

Standaard

Over teveel bas kan ik meepraten,laatst bij gare du nord in het paard van troje de bas en de basdrum zo achterlijk hard dat de basgitarist een solo speelde ,een grote brei, je zag wat hij speelde en het geluid was een grote lage brei.En ik stond een klein stukje achter de geluidsmannen.Dan denk ik het zal wel aan mijn oren liggen.Maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    HMH is geen standaard zaaltje he, elke zaal is weer compleet anders en juist de HMH is dankzij zijn geluids-optimalisatie nog vrij lastig om in te mixen.

Daarnaast is bas een kwestie van smaak, sommige mensen vinden een subtiel hoorbaar laag mooi en sommige willen de 50hz in de borstkas voelen. Dat is een kwestie van smaak.

Geluidslimiet blijft een lastige kwestie, de een vindt dit een fatsoenlijk volume en de andere niet. Zonder een wettelijk verbod blijf je zo'n situaties houden. Hoe dan ook, ik neem altijd oordoppen (en doe ze bijna altijd in).
    Het beste live geluid ooit hoorde ik in de HMH met een concert van Saartje Brightman. Dat geluid was beter dan de meeste CD's. Dus het kan zeker in de HMH, een van de beste zalen van dit land.

Wat die geluidsman betreft van Skunk, die zal behoorlijk gehoorgestoord zijn en zelf niet doorhebben hoe kut het klinkt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Het beste live geluid ooit hoorde ik in de HMH met een concert van Saartje Brightman. Dat geluid was beter dan de meeste CD's. Dus het kan zeker in de HMH, een van de beste zalen van dit land.

Wat die geluidsman betreft van Skunk, die zal behoorlijk gehoorgestoord zijn en zelf niet doorhebben hoe kut het klinkt.
    Als het ergens kan, dan kan het zeker in de HMH. Maar juist dankzij de compleet andere akoestiek van de HMH kan je als technicus ook gruwelijk in de fout gaan.

Die zaal is echt dood, ik heb er wel eens gewerkt en als je met trussen bezig bent (tikken/of er eentje laat vallen) dan merk je echt die zaal wel een stuk anders reageert dan een Rai, Kuip of Arena.

Moderator

Standaard

Dat lijkt me juist makkelijker dan zo'n vreselijke tent als Ahoy of de Arena. Galm kun je er zelf wel aan toevoegen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Dat lijkt me juist makkelijker dan zo'n vreselijke tent als Ahoy of de Arena. Galm kun je er zelf wel aan toevoegen.
    Zeker, maar je moet het wel kunnen. Als je jaren gewend bent om zaaltjes te mixen die standaard van zichzelf galmen dan moet je snel kunnen overschakelen als je dan opeens in de HMH komt die helemaal niks heeft (en een goede galm hebben). Je kunt het vergelijken met mixen in de buitenlucht.

Senior Member

Standaard

Er zijn toch opleidingen voor geluidstechnicus?

Ik vraag me af of die geluidsprutser bij Skunk enige opleiding heeft gehad - ben zeker van niet gezien de mix.

Dus hoe kan het dat zo'n oetlul aan de knoppen staat bij een concert voor een paar 1000 man op een prime location? Organisatie??

Ik vind twee dingen jammer:
    - Skunk Anansie staat hun skunkende best te doen...
    - Ik heb 40-50 € neergeteld en krijg niet alle waar voor mijn geld...

Dan ben ik misschien een klootzak maar ik heb geen begrip voor amateuristisch geneuzel bij een concert van dit niveau. Geen excuses dat moet gewoon goed zijn. Het is toch geen kroegje op donderdagavond voor 20 man? Dan maar een paar uur extra soundchecken of een echte prof inhuren (en die zijn er best wel!!). Elke debiel kon merken dat het te hard stond en er teveel bas in zat.

Te hard en teveel bas lijkt inderdaad een kwaaltje van deze tijd. Helder, duidelijk en transparant geluid zou het moeten zijn in plaats daarvan. Zodat het publiek (en de band) krijgt waar het recht op heeft: een goed optreden waar een goed geluid de band ondersteunt in plaats van tegenwerkt.

PS. Ik speel zelf ook in een band -gitaar- en het is zeker niet makkelijk om het geluid goed te doen: ik geef dat toe. Maar dat is geen excuus voor broddelwerk en elementaire fouten.
    Me Crapton, you ...

Moderator

Standaard

En zo is het, bij ieder bedrijf zou zo'n man per direct zijn ontslagbrief krijgen, dus opzouten met die handel.

Ik was in de HMH en dacht verdomd dat ik naar een CD zat te luisteren, tot bij het derde nummer ofzo de riser achter het podium omhoog kwam en daar een compleet orkest op zat te spelen. Ik heb dan altijd een verrekijkertje bij me om te kijken welke microfoons er worden gebruikt en hoe die zijn geplaatst.

Dus die man achter het mengpaneel zat daar een heel orkest te mixen, plus backing vocals en een wereldberoemde klassiek geschoolde zangeres met geweldige tetten.

En dat klonk beter dan de meeste CD's die ik heb gehoord en er was ook geen enkel bijgeluidje te horen tussen de nummers, geen licht brommetje etc, totale perfectie en zo hoort het ook te zijn.

Standaard

Een opleiding om een band goed te mixen bestaat jammer genoeg niet, dat moet een persoon echt zelf leren door vallen en opstaan.

Daarnaast ben ik het wel met je eens, in zo'n dergelijk professionele situatie hoor je zoiets niet te verwachten.

Waar stond je ergens in de zaal?
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 27 februari 2011 om 19:40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Waar stond je ergens in de zaal?
    Ik stond een meter of 10-15 vanaf het podium voor de linkse line array.

Na ff geprobeerd te hebben heb ik mijn (op maat gemaakte) oordoppen maar ingedaan.

Was bij het concert van Anouk niet nodig.
    Me Crapton, you ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten