Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 73 van 77 EersteEerste ... 23637172737475 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 721 t/m 730 van 762
    Moderator

Standaard

Ten koste gaan van dynamiek en punch? Misschien tijd om de Mercury Magnetics toch maar terug te zetten in de JVM?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ten koste gaan van dynamiek en punch? Misschien tijd om de Mercury Magnetics toch maar terug te zetten in de JVM?
    En dus andere technici.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Is het een gesloten kast? Daar werkt het namelijk wel iets slechter dan bij open back cabs. ... Het is misschien een idee om in je kast één BB te verwijderen.
    Het is inderdaad een gesloten kast, een H&K STM212 waar ik V30's in heb gestoken.

Zou kunnen dat de reflectie-spreiding van achteruit de open kast nog veel invloed heeft, als je dan BB's monteert en de directe straling van de speakers 'dempt' zal inderdaad de spreiding beter lijken. Zal ook afhangen van je ruimte en opstelling.

Een gesloten kast straalt niet naar achteren dus heb je dat indirecte reflectie effect natuurlijk niet.

Mijn punt was dat er ondanks de BB's toch een redelijk nauwe bundel overblijft volgens mijn waarneming. Ik ben nog steeds benieuwd naar met-zonder ervaringen in dit geval met gesloten kast.

Weet iemand of er ooit metingen zijn gedaan: sinus signaal of witte ruis op de speaker met volume x, dan met microfoon op verschillende posities meten met-zonder? Dan krijg je een objectief beeld en ook afhankelijk van de frequentie. Maar goed dan zal je het toch nog zelf moeten uitproberen... live spelen is anders als een meting.

Ik laat voorlopig de BB's maar even zitten, het werkt en de sound is goed. Ben bang met de V30's weer een schel geluid te krijgen.
    Me Crapton, you ...

Standaard

Heb inmiddels ook een WBB in mijn blackstar HT 20 geplaatst, ben er zeer tevereden over.

Standaard

Die zit er inmiddels al lang weer in
    Maar ik maak de laatste tijd meer gebruikt van m'n JCM800 2203, en Ceriatone.

Ik heb wel een poos met twee beam-blockers (bovenste twee speakers) gespeeld, maar toch vond ik de sound minder mooi, vandaar dat ik ze er in z'n geheel uit gehaald heb.
    Natuurlijk klopt het wel dat de kasten (en zeker Marshall) veel beter spreiden!
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik ga ze toch ook maar eens in mijn open back 2 greenback cabje proberen.

en wat ik hier lees over sweetspot / mikes vind ik verbluffend, als in dat het geen verschil zou zijn..

ga maar eens met een goeie dichte koptelefoon op zitten luisteren wat de plek van de microfoon voor een verschil maakt als er een beamblocker aanwezig is.
    man, lijkt wel of je een mega handbediende wah / parametric EQ in handen hebt, elke millimeter maakt een groot verschil.

ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor vooral PA mannen ff wennen is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch Bekijk bericht
    (...) ... live spelen is anders als een meting.
    Ik laat voorlopig de BB's maar even zitten, het werkt en de sound is goed. Ben bang met de V30's weer een schel geluid te krijgen.
    Tsja.... Live spelen is zeker anders dan een meting, het gaat om wat je oren je vertellen. Ik was 2 weken geleden bij een optreden met mijn 2x12 kast: 1 speaker met BB, de andere niet. De geluidsman kwam naar mij toe en vroeg of mijn amp zachter kon (zucht). Hij bleek exact op de plek te staan waar de "beam" van mijn kast terecht kwam. Ik heb toen alleen de speaker zonder BB afgedekt (er wat voorgezet) en toen was de klacht van de geluidsman ook direct weg.

De V30 speakers ZIJN schel, je hoort dat alleen beter met de BB. Een BB "maakt" speakers niets scheller of zo.

Standaard

De beste oplossing om niet alleen de beam te verhelpen maar ook je volume baar beneden helpen is nog altijd een plexi baffle.
    te koop !
    niets.

Senior Member

Standaard

Bedoel je nou je baffle van je speakerkast van plexiglas maken, of een plexiglas scherm voor je cabinet zetten? Ik heb wel een plaat staan, voor mocht ik ooit op gaan treden. (waarschijnlijk toch eerst kleine kroegjes, waar ik de geluidsman een lol wil doen en niet keihard de zaal in blazen)

Standaard

Voor je amp natuurlijk, geluidsmannen zien je er graag mee komen.
    te koop !
    niets.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten