Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 72 van 77 EersteEerste ... 22627071727374 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 711 t/m 720 van 762
    Senior Member

Standaard

Je sound veranderd over het algemeen ook wat. Omdat je frequentie mix stabieler. Daarmee bedoel ik dat je geluid min of meer het zelfde klinkt waar je ook staat.

Ik was al erg tevreden over mijn ac30. Maar nu nog meer omdat ie wat minder fel is geworden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hebben jullie allemaal open back combo's? Ik zit er een beetje aan te denken om mijn Vibrolux ook te voorzien van BB's, maar ik kan nou niet zeggen dat ik een gebrek aan spreiding heb. Ik vraag me dus af hoeveel nut het heeft voor mij.
    Hallo Kim.

Ik gebruik ze in een Delta Blues en een Peavey Classic 30, beiden open back. Werkt erg fijn en scheelt een stuk qua sweetspot!
    Verder zaten ze in mijn Blackstar HT5 combo (ook open) en in een gesloten Framus 2x12 V30 cab. Ook daar was er in beide gevallen een behoorlijke verbetering.
    De ervaring van Tha Bluesbreaker is overigens wel zeer positief!

Gr. Coos
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Variatie op hetzelfde thema :

http://www.audioloudspeakers.co.uk/t...diffuser.shtml

heeft iemand deze al getest ?

Senior Member

Standaard

Ik heb een 2x12 kastje met V30's, daarvoor een setje echte originele Weber beam blockers.

Geluid op zich is prima, wel iets extra hoog erin gedraaid.

Ik heb pas op volume kunnen uittesten in lege repetitieruimte. Daarbij ben ik op ca. 4 m voor de box langsgelopen - al spelende. Mij viel op dat recht voor de box het hoog echt duidelijker aanwezig was. Ga je 1 m naar links of rechts valt het af maar blijft wel min of meer hetzelfde als je verder loopt.

Dus er is naar mijn beleving nog wel degelijk een 'beam'.

Het geluid links/rechts van de beam doet wat vreemd aan, net alsof er een faseprobleem is.

Ik heb deze kast echter nooit goed vergeleken zonder beam blockers en vraag me af wat jullie ervaringen zijn: dus een echte a-b vergelijking onder dezelfde omstandigheden. Hebben jullie ook nog een beam en hoe klinkt het net uit het midden?
    Me Crapton, you ...

Moderator

Standaard

Is het een gesloten kast? Daar werkt het namelijk wel iets slechter dan bij open back cabs. Ik heb nu vier open back cabs of combos vóór en na gehoord en die zijn allemaal even goed opgeknapt. Extreem goede spreiding van het hoog en daardoor effectief een grotere spreiding qua hoorbaarheid.
    In de gesloten kast waar ik er één in gebruik heb ik geen vóór/na gedaan, maar dat is een iets grotere 2x12 met diagonale plaatsing van de speakers en met alleen een BB in de bovenste speaker. Maar die klinkt ook als een tie zonder uitdoving ergens. Het is misschien een idee om in je kast één BB te verwijderen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Ik heb inmiddels alle beam-blockers weer uit m'n kasten gehaald.
    Ik vond het uiteindelijk toch wel erg tenkoste gaan van de dynamiek, en vooral de punch van de speakers.
    Bovendien vonden de geluidsmensen het er lastig om de sweet spot voor de microfoons te vinden met de beam-blockers.
    Voor mij voorlopig geen beam-blockers meer!!
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk Bekijk bericht
    Ik vond het uiteindelijk toch wel erg tenkoste gaan van de dynamiek, en vooral de punch van de speakers.
    Bovendien vonden de geluidsmensen het er lastig om de sweet spot voor de microfoons te vinden met de beam-blockers.
    Over die eerste twee redenen ga ik niet in discussie, hoewel ik het niet snap, maar dan wordt het wel tijd voor nieuwe geluidstechnici.....
    Wat een kul! Ik garandeer je dat, wanneer ze niet zouden weten dat er BB's in die kasten zaten, je ze nooit gehoord had over het niet vinden van de sweetspot of ze hadden 'm sowieso niet gevonden...
    Ik gebruik die BB's al lang, neem al bijna 30 jaar alles en iedereen op in de studio en gebruik de BB op het podium in al mijn combo's en cabs en heb nog nooit één probleem gehad met het miken door BB's.

Gr. Coos
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svdijk Bekijk bericht
    Misschien bij één speaker wel een BB ervoor en bij één niet?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Over de sweetspot, dat is onzin. Dat is ooit eens getest en er was geen noemenswaardig verschil te horen.
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

de "sweetspot" wordt echt niet beïnvloed door de BB's. zeker niet live of tijdens opnames. de BB's werken nu eenmaal zo dat ze de zogenaamde treble beam beïnvloeden en je geluid "breder"maken en als het goed is wordt de mike niet recht voor de conus geplaatst maar uit het midden dus mag dit niets uit maken. ik ben met mijn band bezig met opnames en heb een aantal nummers ingespeeld zonder BB's en een aantal met BB's: absoluut géén verschil te horen. wanneer hoor je dan wel verschil? in de oefenruimte en op kleine podia.....je geluid wordt zoals eerder gezegd breder en duidelijker. althans, dat is mijn ervaring.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten