Allen R10 is bruin. gister was ik dus niet meer helder.
jullie hebben het over G1 G2 G3 RG2. Komt me, nog, niet bekend voor. Welke punten zijn dat.
Ben an het meten geslagen. buizen erin, speaker erin, knijper op de neus.
- Pin 7 tov grnd 269v dc iets aan de hoge kant? volgens mij ok
- Pin 9 tov grnd zit het probleem ik meet 11,3V en die moet ergens in de 220 zijn.
De spanning over R10, de rokende, moet ongeveer 10v zijn en is 144V ook daar zit een fout. Ik heb gekeken naar bedradingsfout maar zie hem nog niet.
Nico ik wil wel langskomen maar moet even met mijn Ega afstemmen. Die spreek ik over een uurtje. `kom ik wel ff bij je in de lucht.
Nu nog kijken of het me lukt om wat ohmse waarden te meten. Ik ben nog niet geheel thuis met de kathodes en anodes.
HA HA HA HA dat noem ik nog eens een beginnersfout.
Met het assembleren van de chassis heb ik de buisvoet van V1 en V2 omgewisseld. Gevolg verkeerde buis op de verkeerde plek!
Oeps, Kan het zijn dat de buizen nu beschadigd zijn?
Spanningen gemeten en alles OK. Gitaar ingeplugt en hij doet het.
Toch een probleempje. de 8ohm uitgang doet het niet en de 16 ohm wel. Nog ff uitzoeken dus.
De groundlift schakelaar werk uitstekend. Daarintegen de fat schakelaar valt een beetje tegen. Wellicht andere waarden van de weerstand of condensator toepassen?
Ik heb over C4 een 2,7uf condensator en een schakelaar geplaatst en over de schakelaar een 10M weerstand (Allemaal gejatte info overigens).![]()
Laatst gewijzigd door cannondale_01; 25 februari 2011 om 13:59
Dat zijn de foutjes, alle ingewikkelde dingen goed doen, maar het ogenschijnlijk simpelste dingetje niet.
Ik zie zo 1-2-3 even niet hoe die fat-switch nu precies laag moet toevoegen eigenlijk. Als je meer laag wilt, zou je misschien beter de cathode-bypass condensator van de eerste buis op kunnen schroeven naar 22uF (dus 1tje van 22u er schakelbaar bijzetten). Nadeel daarvan is dat het geheel minder strak kan worden.
De 8 ohm speaker aansluiting is ook gefixt. Fout aangesloten.
Ik merk dat draaien aan de humpot geen enkel effect heeft. Dat kan dus duiden op een beschadiging. Het verschil tussen 6,6 en 220v moet wel gevolgen hebben. Ik kom hiervoor wel bij je in de lucht. Heb nog wat dingetjes nodig.
Ik had die fat schakelaar erin omdat ik toch de beschikking hou over de tonestack op de versterker. De groundlift heeft echt veel effect. Toneregeling doe ik dan wel op mijn gitaar. Ik had al mijn twijfels of ik beide zou toepassen. In het chassis heb ik ook nog maar 1 gaatje geboord. Fat gaat eruit zoals het er nu naar uit ziet. Maar ik ga je voorstel wel even uitvoeren, leuk.
Ik ga straks ff lekker testen. Als het allemaal naar het zin is kom ik over een week of twee weer in de lucht met het totale eindresultaat. Dan is de kast ook klaar. Als het niet goed is: tot strakkies.
Alvast bedankt voor de input tot zover! groetjes
Het kan zijn dat in je huidige omgeving er gewoon geen 'hum' is en dat de humpot daarom niet zoveel uithaalt. Tenzij je natuurlijk wel brom hebt en er niet van vanaf komt
Bij dit soort simpele circuits kunnen kleine wijzigingen al snel best veel doen: erg leuk om te experimenteren met een potmetertje hier en daar, bright capje erover / eraf, 'snubber' cap over de anodeweerstand etc.
Het ziet ernaaruit dat alles het goed doet. Geluid valt erg tegen. maar dat is niet zo verwonderlijk. De speaker staat los op de grond. De combo is nog niet beschikbaar. Ben heel benieuwd wat voor geluid dit ding voorbrengt.
De amp is erg stil valt me op. wellicht was de hum pot overbodig.
Experimenteren wil ik zeker gaan doen.
Favorieten/bladwijzers