Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 27 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 269
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als beide wat? Chorus en phaser of chorus en flanger? Ik ben even je draad kwijt.
    Sorry, was idd niet helemaal duidelijk. Ik bedoel het laatste; chorus en flanger. In m'n rack gebruik ik een G-Major2 waarbij modulatie flanger of chorus is. Ik gebruik nooit beide tegelijk of in dezelfde patch dus op een board zou het voor mij ook prima zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb zojuist de Corona aan de tand gevoeld. Helaas hadden ze de Vortex niet, die had ik liever willen proberen.
    Ik was er niet helemaal over te spreken. Het pedaal gaf een goeie sound maar er zat een phasey swirl doorheen die me niet helemaal aanstond.
    A/B met een Strymon Orbit die ik nog nooit eerder heb gehoord en die vond ik supergaaf. Eigenlijk vooral als chorus, maar met de 'Favourite' modus kun je 'm als beide gebruiken.
    Mocht ik ooit nog eens toekomen aan het maken van een klein pedalboard, dan maakt de Orbit een goede kans. Hopelijk kan ik over een paar weken ook de Vortex testen.
    Ik vind de filmpjes van die Corona chorus wel erg tof klinken moet ik zeggen, hij heeft wel een beetje die analoge klank die ik mooi vind, niet dat blikkerige. Wat ik handig vind is dat hij lekker klein is. Die Orbit ken ik niet, maar dat is toch meer een flanger? Dan zou je de Strymon Ola moeten hebben, maar die kan ik ook niet. Ik ben nog op zoek naar een lekkere chorus.
    Laatst gewijzigd door apekop; 21 februari 2011 om 11:21

Senior Member

Standaard

Ik ga denk ik de Flashback ook één dezer dagen bestellen, en twijfel nog over de chorus, vind de filmpjes nog niet erg overtuigend tot nu toe.

Senior Member

Standaard

wat vind je precies niet overtuigend?

Senior Member

Standaard

Goeie vraag.

Ik vind hem eerlijk gezegd wat steriel/mat/tam klinken, maar misschien heb ik de verkeerde filmpjes bekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=iC6EcWxCSm0
    http://www.youtube.com/watch?v=q32XLiQgGBQ
    http://www.youtube.com/watch?v=677UAyq4Jig

In het eerste filmpje wordt een Koch versterker gebruikt volgens mij, zou ook daaraan kunnen liggen.

Ik ben geen grote "chorus-kenner", maar weet wel dat ik mijn huidige chorussen (Dirk Hendrik Afterimage en Ibanez SC10) prima vind klinken.
    Ook heb ik de alom verguisde BOSS CH-1 getest, en vind het een prima klinkende chorus, maar ik vind de BOSS-switches niet fijn, zijn mij te groot, en ook de hoogte v.h. pedaal staat me niet aan.

Senior Member

Standaard

Ik vind hem op die filmpjes niet zo verkeerd klinken eigenlijk.
    Ik weet zo een-twee-drie ook geen betere chorus in die prijsklasse.

Ik heb al verschillende chorus pedalen de deur uit gedaan omdat ik de meeste te blikkerig/metaal-achtig vind klinken. dat hoor ik bij die Corana niet.

Senior Member

Effect !

Ik was vanmiddag ff bij Feedback A'doorn, en wilde de Flashback kopen, maar ze hadden hem nog niet.

Gelukkig hadden ze wel de Corona net vandaag binnengekregen, en die heb ik natuurlijk even getest.
    Tja, mijn Youtube-vooroordeel is toch wel enigszins terecht, want ik vond hem toch wat klinisch, en wat "suf". Vooral met wat gain merk je dat ie niet erg lekker mixt.
    Clean klinkt ie wel lekker, maar toch ook niet heel erg overtuigend. Beetje teleurgesteld.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor het testen. Moet ik hem toch eens zelf testen, want dat klinkt niet veelbelovend. Iemand nog ideeën voor een andere lekkere warme chorus? geen blikkerig geluid

Tankman
    Guest

Standaard

Ik moet zeggen dat ik de chorus uit de Visual Sound H2O erg mooi en warm vind. Tegenwoordig ook te krijgen als enkel de chorus, de Liquid Chorus. Zeker een aanrader.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bedankt voor het testen. Moet ik hem toch eens zelf testen, want dat klinkt niet veelbelovend. Iemand nog ideeën voor een andere lekkere warme chorus? geen blikkerig geluid
    De BOSS CH-1 klinkt warmer/beter vind ik.

Zelf heb ik de Dirk Hendrik Afterimage, kost wel wat, maar klinkt erg goed.
    Nadeel is wel dat ie wat ruist, maar dat valt in bandverband compleet weg.
    Als je opnames gaat maken, is het wellicht teveel. Het is een analoge chorus (vandaar de ruis?), en voor zover ik weet is de Afterimage lichtelijk gebaseerd op de BOSS CE-1.
    Ook heb ik nog een Ibanez SC10, en die klinkt ook wel lekker. Wel wat minder warm, maar heeft toch wel wat.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten