tjah!
ik heb de M9 voor een paar weken gehad; nog niet op uitgekeken maar gewoon niet practisch voor mij: te veel opties: ik heb 't liever klein en practisch!
Tuner, OCD, Mudhoney, booster, Volumepedaal en een delay! prima!
tjah!
ik heb de M9 voor een paar weken gehad; nog niet op uitgekeken maar gewoon niet practisch voor mij: te veel opties: ik heb 't liever klein en practisch!
Tuner, OCD, Mudhoney, booster, Volumepedaal en een delay! prima!
Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary
Ik heb getwijfeld om een nieuw topic te starten, maar doe het toch gewoon lekker hier.
Als een mod liever een nieuw topic ziet, prima. Maak ik wel een nieuw topic, maar ik ga niet de inhoud overzetten hoor.
Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk geëxperimenteerd met het (al dan niet geheel) zelf maken van pedalboards, en die staan vrijwel allemaal in dit topic.
De meeste planken hebben de nodige wijzigingen gehad, en voldoen in principe nog steeds, maar omdat ik een "nieuw" idee had, heb ik er toch weer eentje bij gemaakt.
Dit board komt in de oefenruimte, en op podia te liggen, en ik heb ook nog een thuisboard, waar ik aan wil gaan werken vanaf volgende week ofzo.
Het "nieuwe" idee was: "simpel"
Plank met een doordachte, subtiele verhoging.
De verhoging is wel wat laag uitgevallen, maar het past allemaal precies.
Het board moet nog afgewerkt worden, en de bekabeling mag ook nog wel wat anders.
De input ligt nu boven de wah, maar ga ik vermoedelijk toch verplaatsen naar linksachter.
Mocht de plank niet bevallen, kan ik hem hergebruiken, want ik heb bewust niks gelijmd.
Ik denk dat ik er wel blij mee ben.
Oh ja, waarom ik zo'n dikke multiplex plaat heb genomen:
1 - stevige bodem
2 - vanwege het HOOK switch pedaal, dat kan nu perfect ervoor liggen, zie de foto's:
Beetje de splinters weg vijlen, en het ruikt heerlijk, plankie zagen.
Borstelen, belangrijk!
![]()
Laatst gewijzigd door Henri H; 20 februari 2011 om 23:51 Reden: foto zichtbaaar maken
Zagen, zagen, wiele wiele wagen....
Passen...
Zo gaat ie worden:
Lijmtangetjes, ooooooo zoooooo makkelijk, gaatjes boren.
Klaar, licht opschuren, borstelen, niet vergeten!
Matzwarte primer, dekt prima in één keer, en is na een uurtje of 2 al aardig droog.
![]()
Het begint er nu echt op te lijken.
Tja, ik zei toch: "simpel".
![]()
Mooi, lekker simpel, zal niet zo veel wegen zeker?
Ga er nog wel pootjes onder maken? Als je dit op het podium legt heb je vrij snel de hele onderkant onder het bier denk ik.
Ook al spelen we vaak in kroegen en feesttenten, van bier op het podium heb ik tot nu toe nog niet zoveel last gehad.
Ik maak er nog wel een reep fiets(binnen)band onder tegen het glijden op gladde vloeren.
Qua gewicht, tja, een multiplex plaat, wat vurenhout en een paar schroeven.
Nog een 3e reden waarom ik een nieuwe plank wilde: hij moest iets groter worden, niet alleen vanwege het makkelijker plaatsen van de pedalen, maar ook omdat ie dan precies in deze goedkope Thomann tas past:
![]()
Wat een prachtig (bouw)verslag Henri! Leuk, kan geen pedaltrain tegenop![]()
dat ziet er goed uit!
ik zie alleen die grote van deze zak, maar er is volgens mij geen kleinere van, da's best wel balen!!! IK had een gevoerde laptoptas hier liggen maar die is bij verre niet zo mooi gevoerd als ik dacht dat hij was
!
ideaal: PT te duur, softcase met een draagband perfect omdat ik geen auto heb en dus gigs op de fiets doe!
daar zit geen plankje in hè?
Laatst gewijzigd door zeiler; 20 februari 2011 om 23:38
Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary
Favorieten/bladwijzers