Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    Neem nou maar van mij aan dat het grootste deel ongeschoold is en niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij nou eigenlijk aan het doen is.
    Wat ik zelf zou doen is naar veel bands in het genre luisteren en het vervolgens proberen na te doen op mijn manier.
    Ongeschoold? Dat jij nou niet weet waar je over praat zegt niks over de rest he

    Maar luister eens heel aandachtig naar de bands die jou erg aanspreken en kijk of je daar wat mee kan. Zoek uit wat voor structuur zij gebruiken en kijk of je hier wat mee kan. En wat je ook doet, zeker altijd naar Budje luisteren en naar Bar American gaan .
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik voel me vereerd

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
    Je praat poep.
    Met geschoold heb ik het over conservatorium, voorzover ik weet heeft het gros van de muzikanten in metal dat niet gedaan..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    Met geschoold heb ik het over conservatorium, voorzover ik weet heeft het gros van de muzikanten in metal dat niet gedaan..
    Maar je trekt wel de conclusie dat iedereen die geen conservatorium gedaan heeft niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij aan het doen is? Tenminste, dat kan ik opmaken uit je posts. En in dat geval kan ik me redelijk aansluiten bij Steven Otto.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Chromatisch, harmonisch mineur en diminished zijn standaardladders die elke muzikant tegenkomt, of-ie nou Death metal speelt of Frans Bauer. Elke shredder kan je leren hoe je die in metalsferen toepast. Die Algerijnse is als ik goed begrijp gewoon aeoloisch met een #4, zeker als je zegt dat het allemaar door elkaar gebruik wordt zou ik die misschien niet eens als een aparte ladder gaan bestuderen. Je kan elke afwijkende noot wel in een schema zetten en een naampje geven, maar (en dat punt maak je zelf ook al) het gaat om de samenhang.
    Mijn advies: zet death even tussen haakjes en zoek een goed theoretisch onderbouwde metalgitarist/shredder. Daar zijn er gelukkig veel van! Die kan jou dan op het punt brengen waar je de laatste genre-specifieke dingen zelf kan uitzoeken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    Met geschoold heb ik het over conservatorium, voorzover ik weet heeft het gros van de muzikanten in metal dat niet gedaan..
    Met dat eerste ben ik het met je eens, over dat ze niet allemaal het conservatorium hebben gedaan...maar zeggen dat het grootste gedeelte geen idee heeft geen idee wat hij aan het doen is, vind ik raar. Welke bands heb je het dan over?

  7. #17

    Standaard

    Als je het zo bekijkt dan heeft volgens mij het gros van de gitaristen die in een band spelen geen conservatorium gedaan. En dat staat nog los van het feit of "ze weten wat ze doen" De topicstarter mag het van hem aannemen, maar het lijkt me in de eerste instantie ook niet meer dan een ongefundeerde aanname.

    De tip van Eurocinema lijkt me een goede, ik heb zelf les gehad van een gitarist met een interesse in rock en metal en dat heeft me veel geholpen om doelgericht bepaalde technieken te leren.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B0UDEWIJN Bekijk bericht
    Maar je trekt wel de conclusie dat iedereen die geen conservatorium gedaan heeft niet of tot op beperkte hoogte doorheeft wat hij aan het doen is? Tenminste, dat kan ik opmaken uit je posts. En in dat geval kan ik me redelijk aansluiten bij Steven Otto.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
    Met dat eerste ben ik het met je eens, over dat ze niet allemaal het conservatorium hebben gedaan...maar zeggen dat het grootste gedeelte geen idee heeft geen idee wat hij aan het doen is, vind ik raar. Welke bands heb je het dan over?
    Heb er nog even over nagedacht maar dat dat de meesten geen idee heeft wat ze doen neem ik terug. Over het algemeen kreeg ik altijd dat idee maar dat zal dan wel dus niet

    I stand corrected!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  9. #19

    Standaard

    Een goede shredder vinden die mij wat kan bijleren binnen walcheren.

    Moet makkelijk zijn?

    Suggesties zijn welkom..
    Laatst gewijzigd door abyssofdeceit; 15 februari 2011 om 00:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top