Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1196 van 1214 EersteEerste ... 196696109611461186119411951196119711981206 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.951 t/m 11.960 van 12136

Standaard

Blijft mooi om te zien hoe iedereen hier geïnspireerd raakt door elkaar!
    Mooi topic

Thumbs up

ik ga binnenkort ook maar eens beginnen aan mijn Pedalboard. Nu had ik (al zeg ik het zelf) best wel een geniaal idee. Ik was sowieso van plan om een Showmaster case te gaan gebruiken, zodat ik een patchbay achterin kan zetten, met daarin een In, Out, Send, Return en Footswitch, toen ik me bedacht dat ik ook wel eens akoestisch zou gaan spelen en of ik daar niet wat mee kon.

Nu heb ik het volgende bedacht: Helemaal vooraan in mijn pedalchain komt een A/B switch, waarvan Out 1 mijn pedalenketting ingaat die dan naar mijn amp gaat. Out 2 gaat naar mijn tuner. Nu komt het mooie: De Out van de tuner gaat via een DI naar de PA! Op deze manier kan ik dus mijn tuner gebruiken voor mijn akoestische gitaar zonder heel mijn pedalboard uit elkaar te slopen op het podium :P

Het lijkt me zo simpel dat ik niet de eerste zal zijn die dit bedenkt, maar toch zie ik het niemand doen. Is dat omdat er een groot nadeel aan vast zit dat ik niet zie?!
    Fan van Jimmy Page

Senior Member

Standaard

Mijn board is ook bijna klaar.. heb een delay, twee goede drives, een booster, tremolo en een goede tuner... nu nog een vibe of of adrenalinn.. iemand nog tips?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchachooo Bekijk bericht
    Is dat omdat er een groot nadeel aan vast zit dat ik niet zie?!
    Dat je een zware koffer met effecten mee moet nemen die je niet gebruikt als je akkoestisch speelt?

Senior Member

Standaard

Ja, als de tuner, drives en time-fx nog ruimte laten voor een geinig dingetje dan zou het de Neo Ventilator zijn maar Tillens is meer van de metal brigade toch?
    In dat geval zou je er niet veel aan hebben.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Dat je een zware koffer met effecten mee moet nemen die je niet gebruikt als je akkoestisch speelt?
    Oh? Ik kan dan toch thuis mijn tuner eruit halen en alleen die meenemen? Het ging over shows met zowel elektrisch als akoestische nummers...
    Fan van Jimmy Page

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tillens Bekijk bericht
    Mijn board is ook bijna klaar.. heb een delay, twee goede drives, een booster, tremolo en een goede tuner... nu nog een vibe of of adrenalinn.. iemand nog tips?
    Ja, een matige tonesucker als een MM4 of zo, anders heb je niks te klagen en da's voor geen enkele gitarist gezond
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tillens Bekijk bericht
    mischien een wah?

Standaard

Mijn pedalen, weinig "boutique" maar ik vind het prima zo. Alhoewel er is nog plek voor een...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pjotr Bekijk bericht
    Mijn pedalen, weinig "boutique" maar ik vind het prima zo. Alhoewel er is nog plek voor een...

Nou, er is op die bovenste rij nog wel ruimte voor 2 hoor ;-)

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten