Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 18 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 177

Standaard

Ah natuurlijk, onderste schakelaar stand omdraaien.

Ik mis ook weerstanden naar aarde om de grids van V1a en V1b op 0V te zetten, maar die zitten mogelijk op een niet zichtbaar stuk aan de linkerkant van het schema bij de inputs. Misschien zou ik het beter kunnen volgen als een groter gedeelte van het preamp schema gepost wordt.
    Laatst gewijzigd door flo123; 13 februari 2011 om 22:13
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Ik mis ook weerstanden naar aarde om de grids van V1a en V1b op 0V te zetten, maar die zitten mogelijk op een niet zichtbaar stuk aan de linkerkant van het schema bij de inputs.
    Klopt, minimaal 34k en maximaal 1068k naar massa. Door de mod gaat V1b die voorziening missen maar daar is aan gedacht. VR1 is nu roosterlekweerstand. Aangezien deze weerstand tussen nul en max kan varieeren is een extra 1Meg toegevoegd waarmee de roosterlek minimaal 1Meg en maximaal 2Meg zal zijn.

En met deze constatering ben ik gelijk wakker geschud! Dit gaat mooi niet werken omdat de 1Meg welke is toegevoegd een lek ontmoed van 32k naar de ingangsbussen. Achter de 1Meg houd je dan geen signaal over. Dit hersenspinsel is van enige weken terug en heb daar waarschijnlijk niet bij stilgestaan, mijn excuus.

Morgen even een ander opzetje maken rond de bovenste schakelaar, tis nu te laat......
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Niet geheel schaamteloos een vervanger voor het eerder geplaatste schema, kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n bagger tekening heb neergezet, de kleuterschool ff buiten beschouwing gelaten. Een verdrongen periode trouwens. Maar goed, jullie begrijpen de bedoeling.

Korte uitleg voor flo: De getekende situatie is de normale schakeling. Roosterlek zit in de inputjack's. De schakelaar naar beneden is de high gain situatie, de roosterlek van V1b wordt dan overgenomen door VR1.

@Harold:
    Houd de draadjes zo kort mogelijk

Frans.

www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Misschien zou ik het beter kunnen volgen als een groter gedeelte van het preamp schema gepost wordt.
    Het schema staat in de openingspost: http://www.drtube.com/schematics/mar...7x-60-02-1.gif

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Niet geheel schaamteloos een vervanger voor het eerder geplaatste schema, kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n bagger tekening heb neergezet
    Nou, nou... Iets minder zelfkastijdigend mag ook wel Ik ben iig blij met het gereviseerde schema! Vanavond ga ik waarschijnlijk al aan het werk...

[IMG]http://img836.imageshack.us/i/1987owmod2cropped.jpg/[/IMG]
    Dit plaatje doet het niet... Staat daar nog iets interessants in?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dit plaatje doet het niet... Staat daar nog iets interessants in?
    WTF dat is toch het plaatje uit post 53 met de andere switch, of zie jij die niet? Kopieer dat lijntje maar naar je adresbalk in je browser dan zie je hetzelfde.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

WTF dat is toch het plaatje uit post 53 met de andere switch, of zie jij die niet? Kopieer dat lijntje maar naar je adresbalk in je browser dan zie je hetzelfde.
    Jep, dan doet hij het wel

Zo te zien is het hetzelfde schema als ook al in je post staat.

Standaard

@cluseau: Bedankt voor het nieuwe schema en de uitleg! Ik gan dit binnenkort proberen in mijn oude London City bak ...
    @HaroldA: Succes ermee, ik ben benieuwd hoe het gaat klinken!
    Laatst gewijzigd door flo123; 14 februari 2011 om 17:10
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

@HaroldA: Succes ermee, ik ben benieuwd hoe het gaat klinken!
    Anders ik wel. De "huidige" 1-wire-mod zorgt in ieder geval voor een relaxtere drive dan de 2 parallele drives gejumperd...

R2/C2 en R1/C1 worden trouwens ook vaak getweaked als ik op de foto's op de Interwebs af moet gaan...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    R2/C2 en R1/C1 worden trouwens ook vaak getweaked als ik op de foto's op de Interwebs af moet gaan...
    En hier nog wat tweak info:

The trick is to reduce cathode resistor value on one of the preamp stages (V1B is favourite) ad get a bit more dirt that way. Probably 27K as standard, so try going down to 10K. You might want to play with bypass caps on that resistor too.

If you want some real gain you'll need to cascade the input stages, which is less work than you'd think.
    Daar hebben ze het ook over R2/C2...

Standaard

IK zou nog wel even een roosterweerstandje aan het rooster van V1B hangen. Dit lijkt me nogal ploppen. 5M of zo heb je weinig last van.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten