Ik zou ze eerst maar eens aan de voorkant bevestigen.
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
Het is misschien effe spitten, maar er z ijn wel mensen die manieren hebben gevonden om de (minimale) hoogteverschillen te elimineren. Misschien effe een zoektochtje aan wagen binnen dit topic.
Op zich heb ik ze nu al in een cab of vier gehad en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met rearloaded. Gewoon niet te strak aandraaien, klaar. Stressen over lekken doe je maar over je opoe's inco![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Dat kurk geeft genoeg mee om zonder problemen een plaatje van 1,5mm achter te klemmen. Je draait eerst de twee schoeven waar achter de bb zit vast en daarna de twee anderen. Of is de bb meer dan 1,5 mm dik?
En anders kerf je toch iets uit je baffle? dan kunnen je speakers er gewoon vlak tegenaan.
Zojuist gemonteerd. Best bestede 50 euro ooit.
Variatie op hetzelfde thema :
http://www.audioloudspeakers.co.uk/t...diffuser.shtml
heeft iemand deze al getest ?
Ik heb een 2x12 kastje met V30's, daarvoor een setje echte originele Weber beam blockers.
Geluid op zich is prima, wel iets extra hoog erin gedraaid.
Ik heb pas op volume kunnen uittesten in lege repetitieruimte. Daarbij ben ik op ca. 4 m voor de box langsgelopen - al spelende. Mij viel op dat recht voor de box het hoog echt duidelijker aanwezig was. Ga je 1 m naar links of rechts valt het af maar blijft wel min of meer hetzelfde als je verder loopt.
Dus er is naar mijn beleving nog wel degelijk een 'beam'.
Het geluid links/rechts van de beam doet wat vreemd aan, net alsof er een faseprobleem is.
Ik heb deze kast echter nooit goed vergeleken zonder beam blockers en vraag me af wat jullie ervaringen zijn: dus een echte a-b vergelijking onder dezelfde omstandigheden. Hebben jullie ook nog een beam en hoe klinkt het net uit het midden?
Me Crapton, you...
Is het een gesloten kast? Daar werkt het namelijk wel iets slechter dan bij open back cabs. Ik heb nu vier open back cabs of combos vóór en na gehoord en die zijn allemaal even goed opgeknapt. Extreem goede spreiding van het hoog en daardoor effectief een grotere spreiding qua hoorbaarheid.
In de gesloten kast waar ik er één in gebruik heb ik geen vóór/na gedaan, maar dat is een iets grotere 2x12 met diagonale plaatsing van de speakers en met alleen een BB in de bovenste speaker. Maar die klinkt ook als een tie zonder uitdoving ergens. Het is misschien een idee om in je kast één BB te verwijderen.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers