Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 18 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 177

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    .....Het is geen JCM800 he? Jij en die nummertjes toch altijd .....
    , ik probeer mijn leven te beteren, mooi schema, misschien dat ik eens mijn London City verbouw naar 2203 specs. Tot 1/4 volume met beide kanalen klinkt ie goed, daarna gaat ie te 'hard' naar mijn smaak en bromt ie als een malle. Moet ik dus toch nog mee bezig.

Maar mooie board-layouts op die site, lijken me beproefde concepten

Standaard

Het is gewoon geen goed idee om het effect van een slecht aangelegde schakeling op te lossen met een paardemiddel dat weer voor nieuwe problemen zorgt. Lijkt me beter om gewoon opnieuw te beginnen en netjes te werken. Die PPI-MV lijkt er al niet op!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Lijkt me beter om gewoon opnieuw te beginnen en netjes te werken. Die PPI-MV lijkt er al niet op!
    Mijn 1-wire-mod is best netjes gedaan (al zeg ik het zelf), alleen de PPIMV is er door de vorige eigenaar inderdaad lelijk ingezet, dus die ga ik opnieuw doen en dan gelijk met shielded wire, zoals ook in het Lar/Mar schema staat.

Ook ga ik 1 draad van mijn mod (oranje in Metroamp tekening) vervangen door een shielded wire.

Senior Member

Standaard

Zo, had ik toch bijna de input weerstanden vervangen omdat ik dacht dat ze maar 33K waren ipv 68K.

Voor de zekerheid had ik de kleurcode nog maar gechecked voordat de desoldeer er bij in de buurt kwam.

Senior Member

Standaard

Geen ohmmeter in de buurt? Je kunt toch niet zonder multimeter?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Geen ohmmeter in de buurt? Je kunt toch niet zonder multimeter?
    Dat was juist het probleem. Ik had niet door dat die 2 68k weerstanden parallel stonden waardoor mijn multi meter 34k aangaf.

Senior Member

Standaard

Ik heb net de PPIMV netjes gemaakt, maar nog steeds oscillatie bij de gain boven de 8.

De mod gaat er weer uit en in plaats daarvan ga ik een voorstel van Cluseau uitwerken:

Standaard

... Sorry, ik had hier een vraag geplaatst over het schema maar het is me intussen duidelijk geworden.
    Laatst gewijzigd door flo123; 13 februari 2011 om 18:40
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Standaard

Moet er na de 1M (na de switch in het highgain kanaal) niet een weerstand naar massa?

Senior Member

Standaard

Voor alle lezertjes, In bovenstaand schema zijn de schakelaars natuurlijk in een rustpositie getekend. De schakelaars zijn mechanisch gekoppeld dus schakelen gelijktijdig om. Wie had opgelet had gezien dat één van de schakelaars omgedraaid moet worden. Als we er van uitgaan dat de bovenste schakelaar goed staat dan moet de onderste schakelaar juist naar het bovenste contact wijzen. Dit even voor de duidelijkheid.

Verder heb ik mijn twijfels of hiermee het probleem is opgelost, waarschijnlijk moet het meer gezocht worden in layout van de bedrading. De hoge gain legt een nog grotere druk op de juiste positie van die bedrading.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 13 februari 2011 om 21:56
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten