Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: ENGL VS Brunetti??

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Altijd dat gezwets dat een Recto niet strak is...

    Afijn, daar gaat het topic ook niet over...
    Ik vind het zonder pedaal ervoor gewoon flubberen. Geen slechte versterker ofzo.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    Hmm,

    Ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat ik ook een wat fijne korrel zoek, een scherp snijdende, volle, dikke, maar zeker niet ielig geluid.
    Tevens wil ik er 1 die midi bestuurbaar is of anders voor alle channels een output is. Dit namelijk voor de Musicom Lab EFX MKIII switcher.

    Marshall vind ik zelf niet lekker klinken eigenlijk wat te grof en muf. De Rivera Knucklehead wat te muf ook, een Mesa Boogie wat te korrelig.
    Peavey 6505 vind ik erg lekker klinken, maar het clean weer iets te muf.
    De Vox AD120VT die ik nu heb, heeft een mooie warme clean, maar misschien dat ik nu iets meer helder zoek dus.

    Toch heb ik zomaar het idee dat mijn voorkeur steeds meer naar de ENGL Invader 100 met een XXL cabinet gaat.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Pas op met de XXL cab, daar zit een vrij fors aanwezig laag in (waar je geluidsman niet heel gelukkig van wordt ;P) Daarbij is ie niet te tillen

    Gewoon ff testen natuurlijk, wie weet is het jouw 65 kg wegende kopje thee wel

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Pas op met de XXL cab, daar zit een vrij fors aanwezig laag in (waar je geluidsman niet heel gelukkig van wordt ;P) Daarbij is ie niet te tillen

    Gewoon ff testen natuurlijk, wie weet is het jouw 65 kg wegende kopje thee wel
    Hmmm, hij is inderdaad een stuk zwaarder, maar dat wist ik al Wel apart, ik hoor ook een hoop reacties dat de XXL een stuk beter klinkt als bijvoorbeeld 1 van circa 950,- met vintage 30 erin met normaal formaat..

    lastige kwestie.. =p

    En zou ik dan Vintage 30 nemen of Greenbacks? Of toch Vintage 60's? Zelf zat ik wat te denken aan de V30's.

    Misschien is anders de 4 x 12" PRO Slanted E 412 VS een goed idee. Slanted vind ik zelf altijd ook wel mooier als straight, wat betreft beschrijving klinkt hij redelijk zoals ik wil, heeft V30's, weegt minder, iets goedkoper.
    Laatst gewijzigd door }{Metalmaster}{; 9 februari 2011 om 01:14

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door }{Metalmaster}{ Bekijk bericht
    Hmm,
    Peavey 6505 vind ik erg lekker klinken, maar het clean weer iets te muf.


    Toch heb ik zomaar het idee dat mijn voorkeur steeds meer naar de ENGL Invader 100 met een XXL cabinet gaat.
    De 6505 en die ENGL zijn aardig verschillende amps, worden wel vaak voor hetelfde doeleind gebruikt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door }{Metalmaster}{ Bekijk bericht
    Hmmm, hij is inderdaad een stuk zwaarder, maar dat wist ik al Wel apart, ik hoor ook een hoop reacties dat de XXL een stuk beter klinkt als bijvoorbeeld 1 van circa 950,- met vintage 30 erin met normaal formaat..

    lastige kwestie.. =p

    En zou ik dan Vintage 30 nemen of Greenbacks? Of toch Vintage 60's? Zelf zat ik wat te denken aan de V30's.

    Misschien is anders de 4 x 12" PRO Slanted E 412 VS een goed idee. Slanted vind ik zelf altijd ook wel mooier als straight, wat betreft beschrijving klinkt hij redelijk zoals ik wil, heeft V30's, weegt minder, iets goedkoper.
    Tja, ik zou degene die het beste klinkt met de amp die jij neemt. Geen Greenbacks voor high gain en een strak geluid iig. Testen is de manier om erachter te komen
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top