Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 67 van 77 EersteEerste ... 17576566676869 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 661 t/m 670 van 762
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Theoretisch wil ik dat best van je aannemen, maar de praktijk leert me bij iedere keer spelen dat het in de praktijk als een tierelier werkt.
    Of die beam no van de diameter is of niet, als ik minder irritant hoog heb en een vele malen betere spreiding ben ik een tevreden gebruiker.
    En gelijk heb je. Theorie doet er helemaal niet zoveel toe bij gitaarversterking. Ik had alleen het idee dat een schakelbare anti-beam oplossing zoals ik die schetste misschien voor wat mensen een betere oplossing is.

Senior Member

Standaard

ga je dus méér hoog in je geluid mengen als wenselijk is omdat je het zelf niet goed hoort.
    Stel je versterker af voor een optreden, vertrouw er dan op dat het goed is en goed over gebracht wordt.
    In de brei van zaalgeluid, publiek, bandgeluid en andere drukte wil je nog wel eens het idee hebben dat je het zelf niet kan horen.
    Dit komt puur en alleen door het aanwezige "andere " geluid.
    Zet een mic voor de amp en het ding wordt prima uitversterkt, klinkt in de zaal ook gewoon top!
    Soms gewoon af en toe bijzaken voor lief nemen..

@ Mitch en degene die er wel baat bij hebben: Helemaal top, niets belangrijker dan je eigen ondervinding!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Music

ik heb eigenlijk altijd mijn amp op de grond staan en niet op een verhoging waardoor het geluid voor mijzelf minder hoog klinkt als diegene die er recht voor staat. het gevolg is dat ik er meer treble in zal draaien als eigenlijk goed is. daar zijn de BB's erg geschikt voor om dit te voorkomen. ik heb ook niet het idee dat mijn geluid wordt aangetast in negatieve zin.

uiteraard gelden voor het spelen op een groter podium waar alles is uit versterkt andere regels. dan is je podium geluid niet alleen afhankelijk van je eigen versterker.

Standaard

hoe zit het met een cab mic'en wanneer zo'n beamblockerding is geinstalleerd ? waar moet je de mic plaatsen ?
    te koop !
    niets.

Moderator

Music

Er is een hele handige funktie in dit soort grote topics: "zoeken binnen dit topic".
    Staat bovenaan. Vul daar in "Mic'en" en je krijgt een behoorlijk aantal dezelfde posts te zien.
    De vraag is namelijk al erg vaak gesteld en beantwoord
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Er is een hele handige funktie in dit soort grote topics: "zoeken binnen dit topic".
    Staat bovenaan. Vul daar in "Mic'en" en je krijgt een behoorlijk aantal dezelfde posts te zien.
    De vraag is namelijk al erg vaak gesteld en beantwoord
    Weet je dat ik dat voor het eerst zie! Bedankt.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Moderator

Music

Een duidelijke tip heb je meer aan dan de loze kreet "dat je maar moet zoeken". Het is inderdaad een functionaliteit die snel over het hoofd gezien wordt, maar reuze handig is.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Ik vind alleen het idee dat je je versterker nu bijvoorbeeld gewoon op de grond kan zetten zonder te kantelen of op een verhoging te zetten toch onnatuurlijk aanvoelen hehe

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    Ik vind alleen het idee dat je je versterker nu bijvoorbeeld gewoon op de grond kan zetten zonder te kantelen of op een verhoging te zetten toch onnatuurlijk aanvoelen hehe
    Maar ja, zo'n gammel barkrukje is ook niet alles

Ik kan het hier niet genoeg herhalen: als een beamblocker EUR 75 had gekost, had ik m nog gekocht.

Standaard

Ik ga het ook eens proberen, ik heb een 12 inch speaker. Dan heb je ook blocker voor 12 inch nodig?

http://www.degierguitars.com/webshop...roducts_id=105

Die dus?

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten