@maleco,
zie dat jij er ook een (sz520) hebt. Tevreden ?
Orginele elementen erin of andere ?
Voor 250,= ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Thnx
@maleco,
zie dat jij er ook een (sz520) hebt. Tevreden ?
Orginele elementen erin of andere ?
Voor 250,= ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Thnx
Heb niet veel speciaals, maar speelt wel gruwelijk lekker. Daarom zal ik hem niet gauw weg doen, snaren staan netjes afgesteld zodat er snelle solo's mee gespeeld kunnen worden en deze zorgt er zeker voor dat ik niet gauw iets anders als een Ibanez zou kopen (misschien iets voor erbij ofzo maar daar houdt het bij op. Een ibanez van de SA serie. Alles origineel alleen de snaren wat afgesteld!
http://img408.imageshack.us/img408/1988/sdc10403a.jpg
Binnenkort komt er een nieuwe Ibanez aan. waarschijnlijk een witte
Laatst gewijzigd door Mayday13; 31 januari 2011 om 17:16
Witte Ibanezzen klinken inderdaad toch beter dan zwarte![]()
klopt helemaal
![]()
Gear: ESP LTD KH202 exit/ return Fender Tele USA , Yamaha APX FM500
Ibanez Prestige , RG1451 Gibson LP Studio , Blackstar HT40 Boss Delay DD-7
Tascam guitar trainer , Boss CH-1Chorus Boss Blues driver ,Cry baby GCB-95, Polytune
Boss RC-3 Looper, Dr NO Kafuzz,Rocktron Cotton Mouth Fuzz
waar is me plaatje nou<<::
![]()
Gear: ESP LTD KH202 exit/ return Fender Tele USA , Yamaha APX FM500
Ibanez Prestige , RG1451 Gibson LP Studio , Blackstar HT40 Boss Delay DD-7
Tascam guitar trainer , Boss CH-1Chorus Boss Blues driver ,Cry baby GCB-95, Polytune
Boss RC-3 Looper, Dr NO Kafuzz,Rocktron Cotton Mouth Fuzz
de neon pink is inderdaad wel lekker extreem!fijn gitaartje! ik heb er ooit een gehad,speelde super.
ik heb nog wel een zwarte,roze en gele rg 550 staan![]()
Zeer tevreden,k heb hem nu zo'n 1.5 jaar en stop er vandaag wel andere pups in. Deze scheuren/leven wat meer dan de originele.
Ik gebruik hem voor de lekkere rock a'la ACDC/Aerosmith/Pearl Jam e.d.
voor metal speelde hij mij toch niet snel genoeg dus toen nam ik er maar een RG bij![]()
Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"
Ik heb er ook eentje, en ben er nog altijd heel tevreden van. De mijne is een van de eerste reeks SZ520's (met de tribal inleg), dus misschien zijn er wel verschillen tussen die versies. Ik vind het een echt werkpaard. Een stevige, solide gitaar waar je mee kunt gooien. Het is een set neck, waardoor de overgang fijn in de hand ligt. Hij deed mij meer aan een LP denken dan aan een superstrat.
Ik heb er een tijdje geleden wel nieuwe elementen ingeduwd: Een P90-workalike in de nekpositie en een Dimarzio Super Distortion in de brugpositie. Maar de nekpu is ondertussen al weer veranderd naar een GFS Fat Pat, vanwege het volumeverschil. Een stevige rockgitaar, maar inderdaad een iets bredere en misschien minder "vlugge" hals (ook doordat ie gelakt is) dan de andere Ibanezzen. Het is maar net wat je wilt.
Mijn eerste electrische gitaar is een Ibanez Universe UV7BK uit 1990. Ik kocht het ding in 1993. Ik was begonnen met een acoustische spaanse gitaar, en ik speelde met 5 snaren want 1 stemschroef was kapot. Ik zag die Universe in de aanbieding bij Feedback (toen het nog een leuke kleine winkel was) van 2700 gulden afgeprijsd naar 1700 gulden.
Dus ik dacht, het maakt niet uit of ik nou met 6 of 7 snaren ga spelen, ik moet er toch aan wennen. Ik heb toen in de winkel een Les Paul studio, een hele brute Jackson USA en die Universe getest. De Jackson klonk het lekkerst maar die kon ik echt niet betalen, en de Universe was de beste keuze.
Ik heb de gitaar eens uitgeleend aan een gitarist die aan een talentenjacht moest meedoen en zijn gitaar was kapot. Ik was vergeten te vertellen dat er een snaar extra op zit, 12 jaar geleden was dat alles behalve normaal. Pas tijdens het eerste nummer op het podium ontdekte hij wat er anders was...
Nu, 18 jaar na aanschaf, zijn alleen de pickups vervangen vanwege roestende pole pieces, met een Di Marzio Blaze Custom in de brug. Deze heeft iets meer mids en dus minder "scoop".
Verder is er nog nooit iets kapot gegaan, niks versleten, de gitaar heeft diverse aanvaringen op het podium overleefd, is blootgesteld aan bloed, zweet, tranen, kots en regen, en is gebruikt op bijna ieder klein tot middelgroot podium in Nederland.
Ik speel vooral metal, maar met deze gitaar kan je werkelijk alles. Als versterkers heb ik een Sound City, Peavey 5150 top en combo, en een Mesa F50 gebruikt. De Mesa heb ik nu nog en het is een geweldige combinatie waarmee je alles kan qua geluid.
Ik heb de Universe gebruikt in 2 rockbands, 2 Nu-metal bands en 1 rock coverband. Ik speel nu 6 snarig Metalcore maar deze gitaar kent geen gelijke.
Zo zag mijn Universe eruit na 8 jaar gebruik:
De pickups ware microphonisch en ik had genoeg aan een brughumbucker.
En zo ziet hij er nu uit sinds 6 jaar:
Na maandenlang wachten, bellen en mailen met DiMarzio, de importeur en Vox Humana een setje groene Blaze pickups verkregen :-) Het is door de tijd heen een mooie relic gitaar geworden.
Laatst gewijzigd door Bijl; 7 februari 2011 om 22:37
ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X
Heeft er iemand een idee wat de nieuwprijs is van een Ibanez AE10GL?
bedankt
Favorieten/bladwijzers