Is aan de krappe kant, maar zou kunnen, speakers kunnen wel wat hebben. Aan de andere kant wil je geen scheurende cones tijdens een optreden ...
Ik heb 20 watters één keer gehoord in een 4x12" marshall icm met een oude non-master volume marshall. Vond het ERG flubberig klinken. Maar er kan meer aan de hand zijn geweest: geen idee van de staat van de dingen bijvoorbeeld. Was bij iemand (een verzamelaar vermoed ik) een gitaar testen die toevallig dat setje had staan. Misschien zijn het in andere situaties top-speakers, dus ik zal geen definitief oordeel geven.
Bedoelen jullie met de G12M25 de oude of de reissues? Ik vind namelijk de reissius niet heel erg smooth klinken. Zeker niet in vergelijking met de G12-65.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik kwam deze trouwens op internet tegen:
Welke kleuren zijn dit eigenlijk ?
![]()
Ik luister voortdurend naar die context en dat klinkt uitstekendDe Celestion HEritage M20 vind ik persoonlijk één van de allerlekkerste speakers die op dit moment nieuw verkrijgbaar zijn. Heel mooi soepel en eigenlijk even lekker klinkend in zowel hoog, mid als laag. Dan heb ik het dus over het lossere pop en rockwerk.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
ik vind de g1265 in z'n eentje, een van de weinige speakers die echt lekker is. het maakt me dan bij deze niet uit of ie in een normale, of oversized kast zit. beiden is tof. combineren met de v30 in een diepe kast, klinkt ook geweldig. de bite van de v30 en het volle van de '65 werkt enorm goed.
de v30 vind ik in een normale kast (212 of 412) te schel, te snerpend. in een oversized vind ik 'm wel weer tof rond, vol, beetje bite.
de g12t75 vind ik lekker, maar alleen in een diepe kast. die dempt het hoog lijkt het wel.
Ik vind de EVM12L ENORM fijn. heel vol, vet, strak, complex, heel clean. ik vind 'm voor marshall-based amps, fender based amps, high en low gain een topspeaker.
de g12t75 icm een v30 in een diepe kast vind ik overigens ook fijn. lekker 80ies style, en daar houd het imho ook wel bij op![]()
Ik kan alleen oordelen over de RI's 25's, en vind ze ook inderdaad niet smooth, eerder "korrelig" en wat "rasperig" ofzo, moeilijk uit te leggen.
Ik had er een beetje een haat/liefde verhouding mee, de ene keer vond ik ze perfect, de andere keer net niet.
Met m'n (oude) 65's heb ik dat nooit meer....
Favorieten/bladwijzers