Kun je dan niet beter jer Orange Cab meezeulen naar de winkel in plaats van steeds op en neer gaan met de heads?![]()
Kun je dan niet beter jer Orange Cab meezeulen naar de winkel in plaats van steeds op en neer gaan met de heads?![]()
Gitaar in de tas, kabels ook, plectra mee. Cabinet onder je arm (of in je armen) en gaan! Kun je de hele middag lekker vergelijken.
Maar goed, nog meer bevindingen? Ik zou aan heads ook de Marshall JVM 205 proberen. Ik als zijnde absoluut geen Marshall fan vond deze echt geniaal.
Probeer ook eens een Koch 212 of als je kan een Framus 212.
Als de engl sound je bevalt, en je speelt blues, rock en heel af en toe een keer metal denk ik dat de screamer je erg zal bevallen als topje. Of de blackmore maar dat is dan weer een 100 watter wat je niet wilde geloof ik?
Ook de sovereign of raider combo kunnen erg in de smaak vallen denk ik.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik ben er in ieder geval wel achter dat mijn Orange 1x12 de donker van klankkleur is voor hetgene dat ik wil.
Ik ga weer verder.. Maar een paar goede tops die kans hebben, heb ik al gevonden.
@Aronslash, die JVM vind ik niet echt een versterker, voor mij, teveel modes met klanken, een beetje raar qua instellen.. Hmm.. Nee. En ik heb al bijna alle versterkers gehad die bij Arons staan, dus dat is het probleem niet
@Thiez, in de bovengenoemde zaak komt binnenkort een Blackmore hoorde ik gisteren, die ga ik dan eens aan de tand voelen, kijken wat dat is. Maar Engl bevalt mij inderdaad wel.
Laatst gewijzigd door RoelSmoel; 26 januari 2011 om 17:33
Misschien dat jullie me een passende speaker kunnen aanbevelen; ik heb een Plexi 50-watt, gebouwd door Vernet Amps. Een Ceriatone dus. Ding heeft een mastervolume, dus ik kan ook op lage volumes een lekkere vervorming krijgen.
Ik heb toendertijd ook zelf een 2x12 cab gebouwd, op basis van de Marshall cabs. En hier 2x een Celestion V30 in gezet. Al enige tijd kan het geluid me niet meer bekoren. Het is te hoog, te schel, en hoe ik ook draai aan de eq van de versterker, ik krijg het niet lekker klinkend.
Speel veel blues, rock, classic rock.
Is er een beter alternatief voor de V30's? Het hoeven niet perse weer Celestions te zijn by the way.
V30's in een marshall cab vind ik ook niet echt lekker: te dun en schel. In een 'warmer klinkend' cabinet vind ik V30's dan weer de beste speaker die ik ken, voor heel veel soorten muziek.
Wat Harold zegt:
G12-65's zijn warm (bijna donker) en redelijk smooth zonder onstrak te worden. Echte vintage (hard)rock speaker.
Greenback G12M25 klinkt erg smooth en los, maar veel ballen, heeft een bepaalde vibe die het voor jouw muziek misschien heel goed doet.
G12-M20 vond ik persoonlijk vrij waardeloos, maar misschien niet in de goede context (lees amp, cab etc.) beluisterd.
G12-T75's vind ik 'saai', hoewel ze het icm met V30's soms erg goed doen. Met name in het hardere genre.
Bedankt heren, zal eens gaan kijken op marktplaats..![]()
Favorieten/bladwijzers