Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 55 van 107 EersteEerste ... 545535455565765105 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    @ Jan: is het nog gelukt met de upgrade? Ben wel benieuwd.

Hier nog een 2e hands tip: http://link.marktplaats.nl/414786353

€200,- voor een afgeragde 1960A JCM 800. Misschien zitten er zelfs G12-65's in!
    Andere gitarist van mijn band heeft contact opgenomen en het zijn G12T75 speakers die erin zitten.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Even vraagje voor mezelf: Hoe zijn hier de ervaringen met G12H30 anniversary? Er wordt gezegd dat het kruising is tussen greenback en V30's. Wat mij erg vet lijkt.
    De G12H30 anniversary is een speaker die snel al heeeel pinnig kan klinken. Die speaker moet in mijn beleving echt langdurig (100+) uren goed ingespeeld zijn, wil het nog wat soeps worden. En ik heb een vermoeden dat de ene G12H30 anniversary niet de andere is... De G12H30 rola, pre-rola of de heritage serie (heritage niet verwarren met anniversary!) klinken IMHO veel beter.

Senior Member

Standaard

Ik heb momenteel een mix van reissue greenback met G12-65's. Soms mis ik wat mids, dus vandaar dat ik de G12H30 interessant vond klinken als zijnde kruising tussen greenbacks en V30.
    Maar goed, het verschilt bij mij per repetitie geloof ik. Vandaag klonk hij weer echt ongelooflijk lekker.

Senior Member

Standaard

Ik heb momenteel een mix van reissue greenback met G12-65's. Soms mis ik wat mids, dus vandaar dat ik de G12H30 interessant vond klinken als zijnde kruising tussen greenbacks en V30.
    Maar goed, het verschilt bij mij per repetitie geloof ik. Vandaag klonk hij weer echt ongelooflijk lekker.
    De G12-65 is een speaker met de meeste mids die ik ken! Staan je speakers wel "in fase"?

Senior Member

Standaard

Soms mis ik wat mids, dus vandaar dat ik de G12H30 interessant vond klinken als zijnde kruising tussen greenbacks en V30.
    G12H30 is ook een greenback, maar heeft qua klank helemaal niets met de G12-M25 te maken!

Ik heb de H30 ervaren als scherp, pinnig en dus irritant onder mijn oude Marshalls. Beetje als de V30 dus!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De G12-65 is een speaker met de meeste mids die ik ken! Staan je speakers wel "in fase"?
    Als ik me niet vergis heb ik de speakers per setje in serie. Dus een G12-65 en een greenback in serie en dan parallel aan de andere twee. (maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen hoor. zou ook zomaar kunnen dat ik ze per speakersoort in serie gezet heb).

Ik vond de G12-65 redelijk wollig dus los vind ik ze niet genoeg scheuren. Maar samen met de G12M25 is het wel lekkere combi. Greenbacks voor het scheuren en G12-65 voor wat meer body.

Standaard Harley Benton 2x12 in verhouding met andere low-budget cabs

Nou ja.. Ik zal er maar even eerlijk voor uitkomen, ik wil toch over een paar maanden gaan kijken naar een andere top of een andere combo.
    Tja waarom.. Als gitarist (ik in ieder geval) blijf je steeds je grenzen verleggen, ik ben een half jaar terug helemaal into metal geweest, 6505, EMG's en alles eromheen, daarna ben ik wat meer classic rock gaan spelen, met toch nog wat Metallica spul, blablabla, dit is afgezwakt tot de blues en funky stuff, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik dat alleen speel.. Maar daar wil ik het verder niet over hebben, ook niet over versterkertops of combo's daar kan ik het best achter komen door te gaan testen, heel veel, ieder zijn smaak ligt natuurlijk anders, en iedere versterker klinkt flink anders door iemand anders poten.
    Natuurlijk niks mis met mijn Blackstar, maar voor bepaalde regionen mist hij mij wat, wat hoog in het clean kanaal, daar vind ik hem wat te compressed en donker (let op, IK VIND), oversturing wordt al snel wat modderiger, maar hier wil ik jullie NIET mee lastig vallen! Als je erop in gaat moet je het zelf weten, maar ik probeer er dit keer overheen te lezen

Maar waar het mij eigenlijk om gaat, wil ik een grotere top, zal ik eens moeten kijken naar een andere kast, 4x12 is mij wat té, en een 2x12 zou super zijn.
    Een Harley Benton 2x12 met 2 Vintage 30 speakers, in verhouding tot andere speakercabs tot €300, hoe zit het hiermee? Hebben mensen dit wel eens vergeleken? In verhouding met een Engl 2x12 zal er waarschijnlijk weinig overblijven... Maar bijvoorbeeld een Marshall 2x12, zo'n budgetding, MC212 ofzoiets.. Of een Laney 212, of een Blackstar 212 van de HT-serie?
    Ik zou graag zo'n Harley Benton uit gaan proberen, maar Thomann ligt nu niet echt naast de deur (wat Musicstore wel weer ligt).

Ik hoop dat jullie me een end op weg kunnen helpen

Roel.
    Laatst gewijzigd door RoelSmoel; 25 januari 2011 om 20:33

Senior Member

Standaard

Hmmm, JCM800 & 4x12.... En dan betontegels erin voor een strakker laag...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

Huh? Hoe komt die hier terecht?

Senior Member

Standaard

Is een rackje niks voor jou? dan kun je er zoveel preamps instoppen als je wilt lekker veelzijdig, voor elke stijl een eigen preamp.

Wat cabs betreft. Als je budget zoekt zou ik zeggen kijk voor een 2e hands Kool&elfring.
    Die dingen gaan 2e hands voor 400 euro vaak weg en het zijn erg goede 2x12 cabs. Wat minder in your face dan engl maar het geeft wel meer warmte en diepte in je geluid vind ik.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten