Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49

Discussie: Zendrive

Senior Member

Standaard

Het is me vooral te doen om een tussenstandje, gezien de TH30 twee-kanaals is. De tubescreamers ben ik een beetje beu, hoewel wel goeie boosters en zoek 's wat anders, vandaar de Zendrive, die ik stand-alone wel erg goed vind klinken aan de hand van de filmpjes. Ik wil alleen niet tapdansen bij het schakelen van een lichte overdrive en de drive van het tweede kanaal van de Orange, dus wil ik een overdrive met lichte gain instelling, die ik aan kan laten staan als ik naar het tweede kanaal schakel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    In dat geval zal ik 's kijken of ik een clone kan laten maken van de eerste versie, ik weet nog iemand die dat voor me zou kunnen doen. Ik heb wat rond gekeken en er zijn voor zover ik zie wel schema's van te vinden.

Bedankt voor het antwoord!
    Dit, in losse combi met de bovenstaand door m'n collega mod aangepaste post,
    Je zou kunnen overwegen of je de fabrikant, Hermida als ik me niet vergis, z'n brood niet gunt. Als je jezelf een clone zou bouwen zou je me niet horen. het uitgangspunt van een clone laten bouwen zonde klaarblijkelijk zelfs maar overwogen te hebben gewoon een echte te kopen smaakt me een beetje vreemd.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De tubescreamers ben ik een beetje beu
    De Zen drive is een aangepaste Tube Screamer!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Groovemeister Bekijk bericht
    De Zen drive is een aangepaste Tube Screamer!
    Oh? Die is nieuw voor mij. Leg eens uit.

Standaard

Maar klinkt het ook als een tubescreamer? Lijkt me belangrijker dan het circuit waarvan het afstamt.

Moderator

Music

Juist. En hebben we het dan over de globale indeling, de exacte indeling, blablabla. Als een circuit er globaal hetzelfde uitziet is het verdomd makkelijk om te roepen dat het maar een simpele afgeleide is van dit of dat pedaal.
    Soms kunnen twee andere componentwaardes er al voor zorgen dat een pedaal een stuk beter of slechter werkt, dus wat is je punt? Dat het dan wél oké is om een Zendrive te klonen omdat het op zich ook maar een simpele kloon is van een ander pedaal?
    Daar doe je de Zendrive toch écht te kort mee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Oh? Die is nieuw voor mij. Leg eens uit.
    Het is een beetje mode geworden om, zodra er clippingdiodes in de feedbackloop van een opamp zitten, te roepen dat het een TS clone is. Dat het ding een totaal andere toonregeling heeft, alsmede niet de keiharde post drive filtering die een TS z'n nasale compressie geven, wordt gemakshalve even vergeten.

Nee. Hij zal dus niet per definitie hetzelfde als een TS klinken. Integendeel.

Senior Member

Standaard

Je kan natuurlijk redeneren dat elke Marshall een aangepaste Bassman is en dat elke Bassman..
    enfin.
    Uiteindelijk zijn we allemaal gemodde versies van Adam en Eva zei mijn moedertje altijd maar die wist er ook het fijne niet van maar goed, Der GrooveMeister kent zijn diodes dus ik was benieuwd.

Standaard

..... dat hopen we dan maar...
    De Zendrive heeft FET clipping. Dat betekent dat er ipv diodes FET's zijn gebruikt....
    Nou heeft praktisch elke commercieel verkrijgbare FET een ompoolbeveiligigingsDIODE tussen source en drainaansluiting meegekregen. En daar luisteren we naar. Niks Fet. Gewoon diode.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ..... dat hopen we dan maar...
    De Zendrive heeft FET clipping. Dat betekent dat er ipv diodes FET's zijn gebruikt....
    Nou heeft praktisch elke commercieel verkrijgbare FET een ompoolbeveiligigingsDIODE tussen source en drainaansluiting meegekregen. En daar luisteren we naar. Niks Fet. Gewoon diode.
    Pssssstttttt....... Das de mojo die je hoort
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten