Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 17 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 166

Standaard

Om beter door te komen kan je deze eens proberen:

Senior Member

Standaard

Je bent constant bezig over mids, reverb, gain,.... waarom zet je hem niet gewoon wat luider, en schroef je je clean volume terug, omdat dat toch al goed was?

edit: blijkbaar wel, hoe kan dit nu niet helpen? Als er 1 iets is dat je hoorbaarheid verbeterd is het toch wel je volume...
    Laatst gewijzigd door langun; 17 januari 2011 om 23:22

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Het laatste uit je post.. Als ik het een heb, kan ik niet het ander hebben, dat valt te compenseren als ik het begrijp.
    Het is trouwens een closed back.
    Nee, ik bedoel dat amps met meer mogelijkheden niet per definitie beter klinken of beter door een mix prikken. Veel mensen komen er uiteindelijk op uit dat minder fratsen, een puurder circuit, een dynamischere en dus meer prikkende amp oplevert.
    Goeie parts (dikke trafo, goeie componenten) doet ook een hoop en een goeie cab ook, maar het kan allemaal ook heel draagbaar zijn en prima prikken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Zoals de meesten hier al zeggen, je geeft gewoon te snel op. Ik heb nog es goed naar die clip geluisterd. Je clean komt perfect door, dus ik kan me niet voorstellen dat je niet genoeg volume kunt produceren op de gain channel.
    Het is bijna altijd omgekeerd het probleem (distortion te hard, clean niet hoorbaar) en het is ook niet zo dat het meisje naast je met een 100 watter en 4x12 jou omver staat te blazen.

Dus niet van het benauwde, draai open dat ding!

Standaard

Probeer eens je master vol open te zetten en dan per kanaal afzonderlijk je volume te regelen. Dit deed voor mij de truuk na ook een half jaar zitten kloten met m'n instelling.

Verder wat al 100x is gezegd mid ver open en hoog en laag terugdraaien.

Hier nog een plaatje ter verduidelijking

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Roel, ik zou juist je TREBLE ook open gooien. Treble is de eerste pot in het tonecircuit. als die al redelijk dicht staat, doet mid al heel veel minder! ik zou dus treble op 6 zetten, en mids op 10. reverb lekker uit, en de ISF knop op de US style. ik vond dat ie dan meer brits klonk dan op de britse kant maar ok. in ieder geval, zo dat de mids een kick krijgen.

gain op 5 ofzo, en dan kanaalvolume vol open knallen, en met je master je algehele volume regelen (of anders, hangt af van wat de amp precies doet). en ja, op een 212'je spelen!

ik kan me heel goed voorstellen dat deze amp niet lekker door de mix heenprikt. ik zou eens ook gewoon je volume proberen omhoog te gooien!

Senior Member

Standaard

En je cab dan, is die wel geschikt?
    Volgens mij klinken orange cabs een stuk donkerder en het is ook nog eens een 1x12..

Verder denk ik dat het écht wel te doen moet zijn, niet zo snel opgeven
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik kan me heel goed voorstellen dat deze amp niet lekker door de mix heenprikt. ik zou eens ook gewoon je volume proberen omhoog te gooien!
    Inderdaad! Ik heb een tijdje een HT-5 gehad, en vond het overdrive kanaal al heel snel te veel gain hebben en compact klinken, kan me nou niet voorstellen dat dat kanaal supergoed prikt inderdaad.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Inderdaad! Ik heb een tijdje een HT-5 gehad, en vond het overdrive kanaal al heel snel te veel gain hebben en compact klinken, kan me nou niet voorstellen dat dat kanaal supergoed prikt inderdaad.
    precies. ik vind die HT-serie eigenlijk leuk om thuis wat te pingelen, maar meer ook niet.

om eerlijk te zijn

Moderator

Music

Ah, medestanders. Het stikt hier op de wal namelijk van de stuurlui waarvan ik vermoed dat een meerderheid nog nooit zo'n HT'je aan de tand heeft gevoeld. Die beweren klakkeloos dat er maar meer mids in moeten en de gain lager en volume hoger. Dat is een klassiek verhaal maar gaat hier naar mijn idee niet op. O.a. de tip van Orpheo om de treble verder open te schroeven snijdt meer hout. Mids voluit zou ik niet eens doen, zó veel meer prikt dat ook weer niet met die amp.
    Maar ja, veel makkelijker om te roepen dat Roel dom, onervaren en koopziek is natuurlijk
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten