Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 17 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 166

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Je hebt er blijkbaar niets aan gehad want het is nu nog niet goed....
    Maar kun je de versterker terwijl je doorspaart niet nog een paar keer tijdens de repetities testen? Dan kun je nog een beetje met de EQ spelen. Meer mids, maar dan ook minder bass/treble ofzo. En heb je het volume al wat meer omhoog gedraaid?
    Ik heb vanalles geprobeerd.. Die amp ga ik nog wel gebruiken hoor, ik heb toch niks anders momenteel
    Maar het is echt niks van vandaag op morgen, ik wil me er de tijd voor nemen

Senior Member

Standaard

Sjongejongejonge RoelSmoel!!!! Hopeloos figuur....
    Wat ben jij spullen-geil! Ga eens ervaring opdoen in live-situaties!
    Ik geloof er namelijk geen zak van dat je met een HT20 niet door de mix heen kan..... je doet toch echt iets fout....
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 17 januari 2011 om 21:49
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Haha

Tis maar goed dat je bij de Plus gaat werken..
    Kan je gelijk doorsparen voor de amp die er daarna snel moet komen omdat je niet snapt hoe je de Engl kan instellen.

Dus je hebt gewoon weer last van GAS en een gat ( in je hand dan )

Succes ermee
    - EBMM Steve Morse Y2D, Gibson Studio Les Paul Premium Plus, PRS tremonti SE (signed by the real Marc Tremonti)
    - Blackstar Stage 100

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Sjongejongejonge RoelSmoel!!!! Hopeloos figuur....
    Wat ben jij spullen-geil! Ga eens ervaring opdoen in live-situaties!
    Ik geloof er namelijk geen zak van dat je met een HT20 niet door de mix heen kan..... je doet toch echt iets fout....
    Je hebt de filmpjes gezien, en ik heb het vandaag wederom geprobeerd, heel veel getweakt, en nog niet tot een goed gevolg gekomen.
    Wat er is gezegd van; meer mids, heb ik gedaan, maar dat kwam net te kort, mids stonden zo ver mogelijk open.
    Ik heb de clean en oversturing wat meer op elkaar afgesteld, dat hielp wel, maar niet veel, en ik heb de reverb eens uit gelaten, dat maakte geen verschil.
    Echt waar, no shit..

En @ Laga, ik doe er zoveel mogelijk aan om geld te besparen.
    Laatst gewijzigd door RoelSmoel; 17 januari 2011 om 21:59

Senior Member

Standaard

Heb je je mastervolume en het overdrive-volume voluit gezet, bass en treble helemaal weggedraaid en de mids voluit gezet? En, misschien ook niet onbelangrijk, staat je speaker op je oren gericht?

Net bij repetitie mijn Blues Junior aangesloten op een 4x12. Klonk heerlijk breed, maar ook hier redde ik het niet als dat ding vlak achter me op de grond staat. Heb hem dus maar gekanteld, werkt prima. Overdrive (blackstar) is prima te horen, zelfs met de tone op 10 uur. Maar dan moet-ie wel hard genoeg staan...
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 17 januari 2011 om 22:04

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Heb je je mastervolume en het overdrive-volume voluit gezet, bass en treble helemaal weggedraaid en de mids voluit gezet? En, misschien ook niet onbelangrijk, staat je speaker op je oren gericht?
    Ik heb vanalles geprobeerd (samen met mijn gitaarleraar cq begeleider), mastervolume heb ik trouwens niet helemaal open gehad, wel wat verder.
    Versterker + kast staan op een verhoging, stoel, bureau, tafel, hoe je het maar wilt noemen.

Moderator

Music

Daar ben ik geen fan van eerlijk gezegd. Heb je een closed back cab of open? Zeker bij open zou ik je van harte een beam blocker aan willen raden (veel info in het topic daarover, zoek maar) en 'm lekker op de grond laten staan. Meer body in je sound.
    En dat gezeik over die koopgeilheid, schei toch uit. Wat zit iedereen die HT20 nou op te hemelen? Gewoon een budget amp, nét boven absolute beginners niveau. Dat knalt toch niet door de mix heen? Laat die gozer lekker.
    Ik zou je wel willen afraden Roel, om per se én voor meer mogelijkheden én voor een beter geluid te zoeken. Het één is bepaald niet evenredig gecorreleerd aan het ander...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Als je niet te horen bent betekend dat toch dat als je harder gaat niemand daar last van heeft? Gewoon verder openzetten en misschien een andere cab proberen zou ik zeggen. Verder, gain op od kanaal laag en er een boost pedaal voor met weinig gain en veel volume, daarmee moet toch heel wat te bereiken zijn, moet zeker wat met de tips te doen zijn.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Daar ben ik geen fan van eerlijk gezegd. Heb je een closed back cab of open? Zeker bij open zou ik je van harte een beam blocker aan willen raden (veel info in het topic daarover, zoek maar) en 'm lekker op de grond laten staan. Meer body in je sound.
    En dat gezeik over die koopgeilheid, schei toch uit. Wat zit iedereen die HT20 nou op te hemelen? Gewoon een budget amp, nét boven absolute beginners niveau. Dat knalt toch niet door de mix heen? Laat die gozer lekker.
    Ik zou je wel willen afraden Roel, om per se én voor meer mogelijkheden én voor een beter geluid te zoeken. Het één is bepaald niet evenredig gecorreleerd aan het ander...
    Het laatste uit je post.. Als ik het een heb, kan ik niet het ander hebben, dat valt te compenseren als ik het begrijp.
    Het is trouwens een closed back.
    Trouwens, als ik over een paar maanden ga kijken, is mijn vader bereid naar Musik Schmidt, Musicstore, Guitarking en andere zaken met veel keus te rijden, zodat ik van het een en ander op de hoogte kom..

Standaard

Hmmm, ik zag dit al een beetje aankomen eerlijk gezegd. Niet dat ik je niet een vette versterker gun hoor, dus als je het geld hebt moet je het er zeker aan uitgeven. Om alles in perspectief te plaatsen, ik heb 10, 15 jaar lang met een Marshall valvestate en een mexicaanse fender opgetreden en dat ging ook prima. Dan leer je gaande weg wel een versterker kennen en afstellen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten