Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 109
    Senior Member

Standaard

Vergeet ook niet dat de M9/13 (en Nova System?) een stuk eenvoudiger in te stellen is (zijn) dan een GT-8.
    Een multi-effect uitsluiten zou ik misschien niet zomaar doen.
    Aan de andere kant denk ik dat als je echt het onderste uit de kan wil (lees: voor jou de beste pedalen), je het beste voor losse pedalen kunt gaan, omdat je dan op een gegeven moment (en €2000,- armer ) dat ene bepaalde soundje gevonden hebt.
    Ik denk dat een multi-effect altijd compromissen met zich meebrengt.

Tot zover de MFX - Losse Pedalen discussie wat mij betreft.

Senior Member

Standaard

En het is zeker ook een persoonlijke smaak kwestie... wat voor de 1 werkt kan waardeloos zijn voor wat je zoekt.
    Wat ik wel moet zeggen, en dat is al eerder aangegeven, dat een AC30 wel anders reageert op pedalen dan de meeste buizenversterkers. Dan is het ook lastig om te zeggen dat bbijvoorbeeld een Ibanez SD9 super vet klinkt omdat het juist niet vet klinkt over een Vox. Ik heb dat toevallig een tijdje terug getest namelijk tijdens een zoektocht naar een combo. Mijn SD9 heeft altijd wel goed geklonken of in ieder geval zo geklonken zoals ik m verwacht met de meeste buizenversterkers. Maar toen ik over een Vox speelde was het opeens een ander soort distortion! Zo waren er meerdere pedalen die anders klonken dan dat ik ze gewend was.
    Laatst gewijzigd door ateng; 17 januari 2011 om 00:35

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En het is zeker ook een persoonlijke smaak kwestie... wat voor de 1 werkt kan waardeloos zijn voor wat je zoekt.
    Wat ik wel moet zeggen, en dat is al eerder aangegeven, dat een AC30 wel anders reageert op pedalen dan de meeste buizenversterkers. Dan is het ook lastig om te zeggen dat bbijvoorbeeld een Ibanez SD9 super vet klinkt omdat het juist niet vet klinkt over een Vox. Ik heb dat toevallig een tijdje terug getest namelijk tijdens een zoektocht naar een combo. Mijn SD9 heeft altijd wel goed geklonken of in ieder geval zo geklonken zoals ik m verwacht met de meeste buizenversterkers. Maar toen ik over een Vox speelde was het opeens een ander soort distortion! Zo waren er meerdere pedalen die anders klonken dan dat ik ze gewend was.
    +1

Mijn bescheiden, maar mooie collectie hoorde ik er ook niet op terug zoals ik had gewild.

Barber Direct drive
    Brunetti Mercury drive
    Crowther Hotcake
    Visual Sound Jeckyll and Hyde
    RR- Fat Drive (Klon kloon)
    Ibanez ts-808

Die klonken eigenlijk niet goed genoeg om aan te schaffen, als ik een AC-30 eigenaar zou zijn. Op mijn op el-34 gebaseerde versterkers zijn ze te gek, lijkt wel of er weinig van overblijft wanneer je een el-84 versterker wilt oversturen, want op m'n marshall Class 5 (ook el-84) vind ik ze ook niet super.
    Heb m'n Blackstar HT-dual er niet op getest, dus daarover kan ik geen oordeel geven.

Andere pedalen doen het er prima op, zoals o.a. de carl Martin reeks, maar daar kwam ik ook maar toevallig achter in een winkel.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Moderator

Music

Yup, de Carl Martin reeks heb ik al vaak over geroepen, die doet het uitstekend op Vox. Maar wat ik nog veel vaker heb geroepen (dat mijn virutle stembanden nog geen poliep hebben: ongelofelijk) is dat de Voxjes in hun samenwerking met drivepedalen last hebben van een ruime bright cap. Die halen zoveel laag uit je geluid dat je snel een buzzy, AM-radio achtig geluid over houdt. Is die bright cap eruit klinkt de amp nog steeds meer dan prima helder en werken je drivepedalen vrijwel net zo makkelijk samen met de Vox als op andere amps.
    Ook voor de topic starter dus een aanrader.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Heb het inderdaad al eerder aangegeven, maar ik zou ook de drives van Carl Martin proberen. Zelf heb ik dan de Quattro, waar dan een toneknop op de drivesectie zit om onnodig hoog bij het drivekanaal weg te filteren. En dat werkt prima, zeker als ik switch van bijvoorbeeld een les paul naar een tele en toch qua drive dezelfde klankkleur te houden.

Houdt er wel rekening mee dat de delay van de quattro wellicht te beperkt is voor U2 sounds, gelet op het wat warmere (analoge) geluid en geen dotted eight-timingmogelijkheden. Dit kun je oplossen door een andere delay in de loop te zetten, maar dan ben je dus wel weer duurder uit.

Wat dat betreft zou je dus kunnen kijken naar de DC-drive of misschien nog beter bij jouw versterker: de AC-tone.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Yup, de Carl Martin reeks heb ik al vaak over geroepen, die doet het uitstekend op Vox. Maar wat ik nog veel vaker heb geroepen (dat mijn virutle stembanden nog geen poliep hebben: ongelofelijk) is dat de Voxjes in hun samenwerking met drivepedalen last hebben van een ruime bright cap. Die halen zoveel laag uit je geluid dat je snel een buzzy, AM-radio achtig geluid over houdt. Is die bright cap eruit klinkt de amp nog steeds meer dan prima helder en werken je drivepedalen vrijwel net zo makkelijk samen met de Vox als op andere amps.
    Ook voor de topic starter dus een aanrader.
    wat mitch zegt kan ik mij wel in vinden als ik over mijn boss gt speel klinkt het net als een cm radio. Er zit totaal geen laag meer in en klinkt iritant schel.
    Onze andere gitarist speelt over een randall g3 transistor en die heeft op dit moment een voller geluid als de vox van mij.

Carl martin reeks hoor ik vaak voorbij komen en dat deze in combinatie met een vox lekker klinkt.

Momenteel zijn dit de pedalen die ik wil gaan testen,

carl martin reeks,
    ocd fulltone
    boss powerstack

dit zijn de pedalen die het meeste zijn voorgekomen
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Standaard

gooi voor de gein ook een bd-2 en od-3 van boss erin. Misschien is een blues pro iets voor je? Wel redelijk wat compressie, maar een groot gainbereik.

Standaard

+1 voor de Bd-2 van boss

ik heb die, ook icm met een ac30.

dat ding kan flink oversturen, maar bij te veel gain wordt ie fuzzy. mooi als je er van houdt.

sowieso voor de minder " heftige" stukken, zal het een prima pedaal zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    wat mitch zegt kan ik mij wel in vinden als ik over mijn boss gt speel klinkt het net als een cm radio. Er zit totaal geen laag meer in en klinkt iritant schel.
    Als het waar is wat Mitch zegt ligt het aan de high-pass capacitor die een deel van je lf (laag frequent) signaal wegfiltert - op welk kanaal is dat dan?

Ik heb dit ergens gevonden: re there things I dislike about the CC? Sure. The plate resistors on V1 are the wrong value (100k instead of 220k). The bright cap on the TB channel is too high: 120pf where it should be 68pf or not there at all. This is exaggerated by the bright sound of the Wharfedale or Celestion Blues the amp ships with. The Weber Blue Dog and Silver Bell sound more like the JMI era speakers, and are less harsh in the highs.

Ik blijf zeuren: de hamvraag is klinkt je amp zonder GT-8 oid wel goed? Dan moet ie met alle effecten UIT (behalve GT-8 loop aan) met de 4CM hetzelfde klinken.

Zo niet - heb je m wel goed aangesloten? Laatst een topic gezien van iemand die de 4CM had geprobeerd, werkte niet. Bleek compleet verkeerd aangesloten. Ja sorry... wat wil je nou.

Andere invalshoek: klinkt je Vox zonder GYT-8 ook bagger dan helpen 'analoge' effecten natuurlijk niet.

Dus net als bij collega Roelsmoel bezint eer ge begint.
    Me Crapton, you ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch Bekijk bericht
    Als het waar is wat Mitch zegt ligt het aan de high-pass capacitor die een deel van je lf (laag frequent) signaal wegfiltert - op welk kanaal is dat dan?

Ik heb dit ergens gevonden: re there things I dislike about the CC? Sure. The plate resistors on V1 are the wrong value (100k instead of 220k). The bright cap on the TB channel is too high: 120pf where it should be 68pf or not there at all. This is exaggerated by the bright sound of the Wharfedale or Celestion Blues the amp ships with. The Weber Blue Dog and Silver Bell sound more like the JMI era speakers, and are less harsh in the highs.

Ik blijf zeuren: de hamvraag is klinkt je amp zonder GT-8 oid wel goed? Dan moet ie met alle effecten UIT (behalve GT-8 loop aan) met de 4CM hetzelfde klinken.

Zo niet - heb je m wel goed aangesloten? Laatst een topic gezien van iemand die de 4CM had geprobeerd, werkte niet. Bleek compleet verkeerd aangesloten. Ja sorry... wat wil je nou.

Andere invalshoek: klinkt je Vox zonder GYT-8 ook bagger dan helpen 'analoge' effecten natuurlijk niet.

Dus net als bij collega Roelsmoel bezint eer ge begint.
    ja clean doet hij het prima
    gister de hele avond met de boss bezig. Geweest maar klonk nergens naar
    ik weet dat de vox mogelijk met effecten kan zijn.
    Ik zat bij de aankoop te twijfelen tussen de vox en de blackstar ht 60 stage. Mischien had ik daar wel voor moeten kiezen.
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten