Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 109
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Die Nova Delays zijn ook digitaal hoor...
    Ja maar zoals je al aangaf is het niet erg om een digitale delay en reverb te gebruiken.

Ik wil wel een analoge overdrive hebben

@ H Huisjes.

Welke Drive gebruikte jij bij bosten- more than a feeling?
    Of kwam dit rechtstreeks uit je hook ?
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 15 januari 2011 om 20:15
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Senior Member

Standaard

OK, maar zoals al eerder gezegd werd, zou ik ook de (digitale) BOSS Powerstack niet zomaar overslaan, schijnt het i.c.m. een AC30 bijzonder goed te doen.

Senior Member

Standaard

Is de Powerstack digitaal???

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Is de Powerstack digitaal???
    Ja volgens mij is die analoog toch. maar die gebruikt MichaelEA of zo ook ?

Hoe dan ook hij klinkt wel goed. maar heb je dat gehoord of vanuit een topic? dat hij het goed doet met de vox
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 15 januari 2011 om 21:01

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    TC Electronic Nova Drive
    TC ELECTRONIC RPT1 NOVA REPEATER ( erg goed voor U2 werk )
    kijk zelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=N-J3X...eature=related
    TC Electronic Polytune.

wat vinden jullie hier van??
    Ik denk dat je dan goedkoper uit bent met een nova system, zijn al te krijgen voor 400,-...

En idd, de powerstack is digitaal, de drives in de nova system zijn dat niet.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Moderator

Music

Veel gezegd in de tussentijd en effe geen tijd en zin om overal op te reageren, maar er is al een hoop zin en onzin voorbij gekomen
    Een Vox kan prima klinken met een GT8 maar da's inderdaad wel een heel gedoe. Als je daar niet aan wil: groot gelijk, hoef je je niet voor te verontschuldigen.
    De nummers zijn me duidelijk. Goeie strakke drive heb je nodig en hoogstens twee verschillende delay settings.

TS808 inderdaad NIET doen voor het doel dat je nastreeft.
    OCD: zou kunnen op de AC30CC1 (die is wat neutraler) maar op mijn Heritage vond ik 'm te modderig worden. De Dirty Little Secret doet dat beter. Is sowieso een zeer goed pedaal voor de soort sound die je zoekt, maar dan vooral op 18 volt.
    Je AC30CC1 heeft wel twee kanalen, maar als je die verwart met clean en drive dan maak je echt een denkfout. Het normal channel is iets cleaner dan het top boost channel maarreh... het is geen channel switcher hè? Heb je überhaupt al wel eens geprobeerd de beide kanalen gelinkt te gebruiken met het schakelaartje? Dan is er sowieso een fijnere, licht crunchy sound uit te halen. Trouwens, met het volume op driekwart en dan de mastervolume naar smaak open zou hij écht goed op moeten breken hoor, anders is het tijd voor andere pre amp buisjes. Vergeet die switches achterop, dat gaat niet voor een eerdere of mooiere vervorming zorgen. De één stelt de eindtrap nog iets heter af, de ander haalt het vermogen naar beneden maar beide zorgen niet voor een toffere respons óf een lekkerder opbreken van de amp, dat moet je toch écht zoeken in de pre amp.
    En als Michael een goede sound haalt uit de PowerStack in combinatie met een AC30CC1, vergeet dan maar lekker dat het een digitaal bakkie is want dan kun je er vanuit gaan dat het goed klinkt.

Delay: Je zou een delay kunnen overwegen waarin je een paar settings kan opslaan zoals een Boss DD20. Je zou ook twee losse delaypedalen kunnen gebruiken, één voor heldere, digitale delay (al dan niet met tap tempo) en één voor wat ongedefineerdere delaysound,al dan niet analoog. Eerlijk gezegd zou je beide dingen prima uit een DD20 kunnen halen. Is lang niet zo ingewikkeld als een GT8 overigens, veel makkelijker in te stellen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Ja volgens mij is die analoog toch. maar die gebruikt MichaelEA of zo ook ?

Hoe dan ook hij klinkt wel goed. maar heb je dat gehoord of vanuit een topic? dat hij het goed doet met de vox
    'k Heb het gelezen in dit topic: klik

De Dirty Little Secret (DLS) heb ik ook gehad, maar i.c.m. mijn Marshall-gevoicede amps vond ik het 3 x niks, heb echter niet de moeite genomen om hem op 18V te testen.
    Ik geloof Mitch en ook anderen die er enthousiast over zijn, op hun woord dat ie lekker klinkt met een AC30 of Fender amp.
    Als je al een lichte overdrive uit je amp haalt, kan ik me voorstellen dat de DLS die lekker aandikt.

Nog even over de GT-8, erg veelzijdig apparaat, maar de drives en amp-models zijn niet echt geschikt i.c.m. een buizenbak naar mijn mening/ervaring.
    Als standalone apparaat i.c.m. met een full range monitor des te beter.
    Puur als efectenbak, en dus niet de drives en amp models, is het een prima ding, vooral i.c.m. een 4CM-buizen-setup.

Senior Member

Standaard

Even nog iets waar ik me een beetje aan erger... zeggen dat digitaal niks is en liever analoog wil omdat iemand niet overweg kan met een multi-fx processor/floorboard!
    Je kan net zo goed een klote geluid hebben met analoog gear als je ze niet goed instelt.

Moderator

Music

Erger je gerust, maar ik zie toch graag het topic in dienst blijven van de topic starter in plaats van de zoveelste multi FX versus pedalen topic te ontketenen
    We blijven gewoon net zo lang de Boss Power Stack promoten tot -ie overstag gaat, hahahaha
    Even serieus: check even dat topic, SRV2000. Zijn ook soundclips bij.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Erger je gerust, maar ik zie toch graag het topic in dienst blijven van de topic starter in plaats van de zoveelste multi FX versus pedalen topic te ontketenen
    We blijven gewoon net zo lang de Boss Power Stack promoten tot -ie overstag gaat, hahahaha
    Even serieus: check even dat topic, SRV2000. Zijn ook soundclips bij.
    Ik wil ook absoluut niet zeggen dat digitaal verkeerd is, dit zijn ook nooit mijn woorden geweest.
    Mijn probleem is dat ik een Boss GT 8 in mijn bezit heb waar ik geen voldoende geluid uit kan krijgen, altans niet zoals ik het zou willen.
    Na 4 maanden ben ik het gewoon zat en accepteer ik dat het onkunde is van mijn kant en dat ik hem spijtig genoeg toch weg moet doen.
    Ik heb ook de boss powerstack via you tube beluisterd en als ik dat geluid kan produceren op mijn gear zoals ik het op youtube heb beluisterd dan ben ik verkocht.
    En dan zal ik hem ook zeker aanschaffen of het nauw digitaal of analoog is.

Mischien heb ik het verkeerd overgebracht om te zeggen dat ik van digitaal naar analoog wil overstappen. Maar wat ik daar uiteindelijk mee bedoel is dat ik van een multi effect over wil stappen naar losse pedalen.
    Puur omdat ik dan niet continu hoef te tweaken en losse pedalen wat makkelijker in te stellen zijn.

kortom ik zeg niet dat digitaal slecht vind ik wil gewoon rocken met een lekkere sound.
    Maar zoals Mitch al heeft aangegeven is daar deze topic ook op gebaseerd.
    Er zijn duizende topics geopend met Multi effect VS Losse pedalen en ik wil geen open wonden openen

De bedoeling van deze topic is om mij stapje in de goede richting te geveb betreft een goede / nieuwe setup.
    Hier zijn al aardig wat pedalen voor bij gekomen betreft: Delay,Reverb en overdrive.
    Ik heb van alle posten de pedalen via youtube beluisterd en ook heb ik verschillende reviews gelezen.
    vanuit daar heb ik nu al een lijstje kunnen maken van wat wel en niet aantrekkelijk voor mij is.
    Kortom het doel wat ik in deze topic wou bereiken heb ik bereikt, er zijn veel goede pedalen voorbij gekomen en ook veel nuttige informatie waardoor het voor mij makkelijker word om tot een besluit te komen
    en alle tips en adviezen over pedalen die nu nog komen ziijn mooi mee genomen en helpt mij bij de zoektocht naar HET geschikte pedaal
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 16 januari 2011 om 21:12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten