Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 17 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 166
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Ik wil in de toekomst naar een kleine set-up toe gaan werken, 1 of 2 gitaren, buizenversterkert (combo), footswitch en dat is het.
    Zijn er gitaristen hier op het forum die van een hele grote set-up (bijvoorbeeld fullstack + 2 heads met 2 verschillende klanken, flinke pedalenplank) naar een kleinere set-up zijn overgestapt?
    Moeilijk uit te leggen voor mij.. Wat bij mij het euvel is, ik heb hier een iets zwaardere top met een wat zwaardere cabinet, klinkt super, maar trap op-trap af is niet optimaal voor mij (en mijn rug, ik wil geen watje zijn, ik heb te kampen met een instabiele rug al sinds mijn geboorte en een verkorting in verschillende spieren), en om het te laten doen is ook weer dom.
    Dit wil ik niet binnen nu en 2 maanden realiseren maar tussen nu en 2 jaar (is erg lang ja).
    Niets mis met mijn huidige set, dat zeker niet, maar er valt meer uit te halen dan dat ik momenteel doe, en dat lukt mij momenteel niet.

Disclaimer (altijd leuk): zie dit niet als een of andere GAS aanval, enkel een algemene vraag waar antwoorden op komen die ik kan meenemen in mijn afweging.
    Ik speel met 1 Engl Thunder combootje, tc electronic g-major in de loop en gaan... meer heb ik niet nodig voor de meeste optredens. Speel ik in een grotere feesttent dan gebruik ik mn koch mt 2 100 watter en 2x12 kast.

Standaard

Ik denk dat je gewoon nog moet leren werken met je versterker in live situaties. Dan klinkt alles altijd heel anders dan thuis op je kamer. Ik zou juist niet nu iets nieuws gaan testen maar eens eens goed bezig gaan met de setup die je nu hebt. Daar moet namelijk echt wel een vet geluid uit te krijgen zijn. Gewoon gaan experimenteren met de controls van je Blackstar en kijken hoe alles op elkaar reageert.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik speel met 1 Engl Thunder combootje, tc electronic g-major in de loop en gaan... meer heb ik niet nodig voor de meeste optredens. Speel ik in een grotere feesttent dan gebruik ik mn koch mt 2 100 watter en 2x12 kast.
    Ik speel met name in de cafés, kleinere concertzaaltjes en in de aula op school (daar ga ik dan over de PA wat niet mijn favoriet is), en daar heb ik genoeg volume, enkel zoals ik al aangaf de oversturing.. Hoe bevalt die Engl in live situatie en wat voor muziek speel je er met name door?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabbie Bekijk bericht
    Ik denk dat je gewoon nog moet leren werken met je versterker in live situaties. Dan klinkt alles altijd heel anders dan thuis op je kamer. Ik zou juist niet nu iets nieuws gaan testen maar eens eens goed bezig gaan met de setup die je nu hebt. Daar moet namelijk echt wel een vet geluid uit te krijgen zijn. Gewoon gaan experimenteren met de controls van je Blackstar en kijken hoe alles op elkaar reageert.
    Dat is ook het eerste wat ik wil, goed geluid. Lukt me dat niet wil ik eventueel nog wel eens denken aan een andere versterker (Engl bijvoorbeeld, maar ook Koch ofzo), maar daar wil ik voorlopig niet aan beginnen (zoeken naar een vervangende amp).

Senior Member

Standaard

De Engl Screamer gebruik ik voor allerlei muziekstijlen, hij kan in principe alles aan. Ikzelf speel in een top 40 bandje dus deze voldoet. Het geluid is heel gedifinieerd en voor een geluidsman lekker te mixen.
    Definitie, power, flink wat mids en meer dan genoeg gain.

Standaard

De Engl Screamer gebruik ik voor allerlei muziekstijlen, hij kan in principe alles aan. Ikzelf speel in een top 40 bandje dus deze voldoet. Het geluid is heel gedifinieerd en voor een geluidsman lekker te mixen.
    Huh? Een paar posts geef je aan dat je een Thunder hebt
    Maar thanks iig.

Senior Member

Standaard

Hi Roel,

Jouw situatie ken ik. Al jaren kamp ik met rugproblemen en zwaar tillen moet ik ook niet doen. Al jaren speel ik over een Koch Twintone met alleen een delay pedaal in de loop, that's it. Ik speel pop, rock en blues en zo nu en dan een beetje jazz. Met deze combinatie kan het allemaal. Maar door mijn rugklachten ben ik ook op zoek gegaan naar iets lichters en ook advies gevraagd op dit forum. Ik kreeg een aantal zeer goede tips maar toch ben ik bij mijn Twintone gebleven. Wat ik gedaan heb, betreft het sjouwwerk, is niet alles in één keer alles te versjouwen...Gelukkig hoefde ik mijn versterker niet weg te doen want ik ben er nog steeds zeer blij mee. Even over het podiumgeluid; als je goed in de bandmix wilt doorkomen hangt alles af van je eq instellingen. Voor mij was het ook een speurtocht. Zoals hier al aangegeven moet je je gain zo laag mogelijk houden (ik heb de gain op vier, absoluut niet hoger en de Twintone is geen metalbak meer een blues/rockamp), de mid moet redelijk hoog (ik heb hem op acht, bas laag (ik heb hem op drie), presence hoog (ik heb hem op 8acht, de treble heb ik op vijf een beetje neutraal dus. Misschien heb je hier iets aan.

Gr.
    Alex
    Laatst gewijzigd door jutter; 16 januari 2011 om 13:26

Senior Member

Standaard

Ik zou zeggen, GAS D'R OP
    Je staat veuuls te zacht, ook de andere gitariste hoor je voor geen meter. Gooi je master gewoon een flink eind open en misschien iets terug op de gain maar dat kan ik niet goed horen. Waar ik niemand nog over gehoord heb, ik vind orange altijd wat donkerder klinken dan andere kasten. Dus misschien helpt dit ook wel mee.

Maar het moet volgens mij zat kunnen met jou set, die ook al erg klein is vind ik. Sjouwen moet je maar niet over zeuren, een 1x12 man waar praten we over?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Huh? Een paar posts geef je aan dat je een Thunder hebt
    Maar thanks iig.
    Sorry bedoelde thunder... ik haal die types altijd doormekaar, maar heb een thunder inderdaad. Hij klinkt dus stevig, lekker middy, gedefinieerd, en prima voor een geluidsman te mixen.

Senior Member

Standaard

+1 voor de Screamer! Het is in mijn ogen een van de weinige amps met een héél goed bruikbare line out (regelbaar). Dan kun je gewoon aan je knoppen draaien zonder boze blikken van achter de mengtafel.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Standaard

Heeft je Blackstar toevallig aparte volumes voor je cleane kanaal en je overdrive kanaal? Dan zou ik eens beginnen met het opschroeven van je overdrive volume. Ik moet op mijn Powertone mijn drive kanalen ook harder zetten dan mijn clean om ze op hetzelfde volume te krijgen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten