Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 166

Standaard

EQ's en Tubescreamers kosten weer extra geld.. Ik heb vaker geprobeerd om met meer mids te gaan werken, minder bass, minder gain etc, maar dat helpt niet veel, zou ik dat probleem ook bij de speaker kunnen zoeken? Naar wat ik gehoord heb is een V30 juist een speaker die goed in de mix ligt.
    Voorbeeld: op Youtube staat een cover van Need You Now van Lady Antebellum, mijn beginsolo hoor je super, maar de rest is een en al brei..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Voorbeeld: op Youtube staat een cover van Need You Now van Lady Antebellum, mijn beginsolo hoor je super, maar de rest is een en al brei..
    Klinkt toch echt als teveel gain. Heb je een directe link naar Youtube, want ik kan je voorbeeld niet vinden zo snel

Standaard

Ook is het goed om, naast minder bas meer mid en minder gain, wat meer hoog toe te voegen.
    Als je dit hoort zonder band, klinkt het wat schel misschien maar het prikt veel beter door een band heen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabbie Bekijk bericht
    Klinkt toch echt als teveel gain. Heb je een directe link naar Youtube, want ik kan je voorbeeld niet vinden zo snel
    http://www.youtube.com/watch?v=C7sb1zNh3kQ
    Dit is 'm, let niet op hoe ik erbij sta, dat was bij het optreden waar het eigenlijk om ging veel en veel beter Er staan ook nog andere, Whattaya Want From Me, was ook een en al brei, erg jammer..

Senior Member

Standaard

Ja ehm... ik zou zeggen

HARDER spelen.

De drums en zang slokken alles op, staan veel harder. Persoonlijk hou ik ervan om met de drums en zang te beginnen en daarop de gitaren/bas in te stellen, zó dat je ieder instrument kunt horen. Zonder dat het te hard gaat. Duurt even, maar dan is iedereen blij!
    Laatst gewijzigd door E-J; 16 januari 2011 om 00:32

Standaard

Hmm, ik zal eens kijken, komende zaterdag spelen we weer, voor het eerst sinds 2 maanden, krijg ik dan de boel niet zoals ik wil ga ik eens hard na zitten denken, maar met een beetje geluk mag ik op de VHT van mijn leraar spelen

Senior Member

Standaard

Ik speel altijd met amp op een randje van oversturen. Verder gebruik ik een overdrive en een Line 6 M9. Waar ik eigenlijk alleen maar tremolo, delay, galm en compressor uit haal. Niet heel erg ingewikkelde setup denk ik zo..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Tubescreamertje kun je voor 35 euro wel vinden op marktplaats (boss sd-1 oid.)

Heb je je amp al bijna helemaal openstaan? Zoals gezegd kan een 2x12 ook helpen.

[zeikmodus] doe ook iets aan de zang want dit vind ik niet altijd even zuiver, al dan niet vals. [zeikmodus uit]
    Guitars: Ibanez S540 Custom & Fender Stratocaster & LC Comet MK1 & Gibson LP Studio '96
    FX: Crybaby, Ibanez '81 TS808, T-REX Fuzz, TC Electronic Flashback & MXR Micro Amp
    Amp: Brunetti MC2

Senior Member

Standaard

2 Gitaristen in de band kunnen elkaar ook in de weg zitten.
    Als de ene gitarist dan een andere partij speelt als de andere kan ook helpen.

Ik heb de filmpjes niet goed beluisterd (zit op MacBook met crappy geluid), maar het klinkt wel belabberd idd, en ziet er ook niet uit.
    Eerlijk gezegd zou ik gillend de zaal/kroeg/tent uitrennen.... no offense.

Standaard

Ben je op zoek naar een andere set-up omdat:

A. Je een last krijgt door het sjouwen en trappen lopen met je spullen?
    of
    B. Je niet goed door de mix komt met de band?
    of
    C. Beide?

A. Omdat je zelf aangeeft dat je niet met in-ear wil spelen, ontkom je er niet aan om op zn minst een fatsoenlijke amp (stack of combo) achter je te hebben staan. Je zou dat in-ear achterwege kunnen laten en alles via de monitors kunnen laten lopen, maar daar ben ik geen voorstander van, tenzij je de geluidsman blind kunt vertrouwen... en dan zou ik het nog niet doen.

Misschien dat je wat kunt verzinnen, zodat je niet trappen hoeft te lopen met je spullen? Bijv: zware amp beneden laten staan (of in de oefenruimte) en boven een kleine oefenampje.

Wat betreft B... ik kan er niet over oordelen, maar het kan zijn dat jou HT20 niet voldoende vermogen heeft om door de mix heen te prikken. Speel je met 2 gitaristen? Dat maakt het er vaak niet makkelijker op.
    Ik heb zelf het liefst een 40W-50W amp. Ook rekening houdend met clean headroom.

Edit: oeps, had ff de joeptjoep link over het hoofd gezien. Wat me wel opvalt is dat je clean er wel veel beter door komt dan de rest. Gebruik je misschien teveel gain? Ik denk dat je de overdrive channel iets beter kan instellen.
    Laatst gewijzigd door kidrock; 16 januari 2011 om 01:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten